Boomer Skrivet 28 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 april, 2006 Världens äldsta kända film. Kul. Men det var nåt fel med ljudet för det hördes inget. Dom hade inte ljud på den tidan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2006 Det hade de väl visst? Har du inte kollat de där gammla Westernfilmerna? Det är ju 1800-talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 28 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2006 Det hade de väl visst? Har du inte kollat de där gammla Westernfilmerna? Det är ju 1800-talet. Filmerna är väl inte inspelade på 1800-talet då? Lite senare. Och på de flesta gamla filmerna lägger man till inspelat ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2006 Världens äldsta kända film. Kul. Men det var nåt fel med ljudet för det hördes inget. Ljud? Jisses, det är den första spelfilmen. Film med ljud användes först efter Edisons genombrott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2006 Heh, jag vet. Jag ville bara se folks reaktion. Man har väl sett Singing in the Rain? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 28 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2006 Funderar starkt på att köpa den på dvd med directors cut och making-of dokumentär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2006 Jo, men den kostar 49 kr på Ginza och med portot blir det 100 kr för 2 sec film och en dokumentär. Nej, då ser jag nog hellreom den på TV4 Faktap. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 28 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2006 Öh, hallååå! Jag snackar om Directors Cut! Hela 5 härliga sekunder i filmernas himmelrike! Det känns ändå lite speciellt att se den stående i hyllan. Tänk själv; Godfather, Catwoman, Barely Legal 14 och sen Roundhay Garden Scene! AH! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 29 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 Tänk själv; Godfather, Catwoman, Barely Legal 14 och sen Roundhay Garden Scene! AH! Ändå skulle inte den sticka ut mest i filmsamlingen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts