Kalan Skrivet 26 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2006 Jag har ingen åsikt, nullvote... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2006 Det där är ett gammalt, dåligt, ickelogiskt argument. Aye to that.. Och 70 år blir aldrig 70 år.. På ett eller annat sätt så kommer varenda jävel ut tidigare än beräknat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 26 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2006 Aye to that.. Och 70 år blir aldrig 70 år.. På ett eller annat sätt så kommer varenda jävel ut tidigare än beräknat. Mjo...när det gäller Sverige (och alla andra liknande jävla töntländer). Seriöst, kan vi inte spola det här med att det inte tjänar något till att döda en som dödat bara för att släcka ännu ett liv etc. Det är ungefär som att Heinrich Himmler skulle sagt att han var sinnessjuk och fått vård och blivit inackorderad i samhället igen. Lol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 26 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2006 Alla ska dö någon gång, varför då inte dö av att man skräpat ner lite för mycket, eller att man stal det där tuggummit när man var onykter. Helt underbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Dödstraff leder inte till något gott. Vid mord: Livstid. Och då menar jag verkligen Livstid. Utan villkorligt. Inga jävla krusiduller här inte. Har man tagit livet ifrån någon ska man få lida i den mest gay miljö man kan hitta. Vilket blir fängelset Alla straff bör skärpas och man borde informera mer i skolor osv för att ungdomar ska veta mer exakt att gör jag det där kommer jag inte hem på 20 år. Om ingen vet vad straffet för brottet är tänker han inte heller efter innan han utför det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Jag står fast vid att om man är 20 år när man åker in, och man är helt frisk, så kan man få komma ut efter 20-25 år. Man är fan 45 år, tror det tar lite på sitt liv jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Vote 1. Fast vissa straff är ju faktiskt tillräkligt hårda, men grova brott som t.ex mord, grov misshandel mm borde höjas rejält. Och livstid borde faktiskt vara livstid, eller ifl 25 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Det där är ett gammalt, dåligt, ickelogiskt argument. Öga för öga, tand för tand, amigo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Ingen åsikt, Null Vote. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Mycket hårdare regler! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Varför? Allt kostar pengar, snälla. Varje fånge kostar ca 1000 kr/dag. Om vi inte hade haft pingis bord, bilrad bord, TV o radio på rummen så hade allt kostat ca 700 kr/dag för e fånge. Och vad tycker du att en person som har dödat en anna person får 2 år för att ha dödat någon. I andra länder hade han direkt fått ca 10 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Varje fånge kostar ca 1000 kr/dag. Om vi inte hade haft pingis bord, bilrad bord, TV o radio på rummen så hade allt kostat ca 700 kr/dag för e fånge. Och vad tycker du att en person som har dödat en anna person får 2 år för att ha dödat någon. I andra länder hade han direkt fått ca 10 år. Länk på pengarna och på åren tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Länk på pengarna och på åren tack. Som sagt har jag varit på studiebesök på kirsebergs anstalten här i Malmö och väktarna sa det till oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Som sagt har jag varit på studiebesök på kirsebergs anstalten här i Malmö och väktarna sa det till oss. Tror inte dom BARA får 2 år p.ga mord. Sen det där med TV, Radio, skulle dom inte ha det skulle det bli upplopp. Nu är det så att jag INTE är på humör för att diskutera såsov gott hejdå du har rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Tror inte dom BARA får 2 år p.ga mord. Sen det där med TV, Radio, skulle dom inte ha det skulle det bli upplopp. Nu är det så att jag INTE är på humör för att diskutera såsov gott hejdå du har rätt. Upplop= Alla stängs in i sina celler och får inte komma ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Upplop= Alla stängs in i sina celler och får inte komma ut. Jaha? Så upploppet i fängelset i Gävle menar du att dom låste in sig i cellarna då? Nej, dom startade ett upplopp genom att försöka döda vakterna. Upplopp är när en folksamling uppsåtligt stör allmän ordning. Detta är ett brott reglerat i 16 kap. 1-2 §§ Brottsbalken som kan ge upp till fyra års fängelse. Om våld mot person eller egendom företas, lyder brottsrubriceringen? våldsamt upplopp. För våldsamt upplopp kan man dömas till tio års fängelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Jaha? Så upploppet i fängelset i Gävle menar du att dom låste in sig i cellarna då? Nej, dom startade ett upplopp genom att försöka döda vakterna. Upplopp är när en folksamling uppsåtligt stör allmän ordning. Detta är ett brott reglerat i 16 kap. 1-2 §§ Brottsbalken som kan ge upp till fyra års fängelse. Om våld mot person eller egendom företas, lyder brottsrubriceringen? våldsamt upplopp. För våldsamt upplopp kan man dömas till tio års fängelse. Jag sa inte att fångarna ska själva stänga sig in i utan väktarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 (redigerad) Jag sa inte att fångarna ska själva stänga sig in i utan väktarna. Du sa "Alla" Och väktare stänger in sig i celler. Kå.^^ Redigerad 27 april, 2006 av pKz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Jag tycker att folk som gjort mord och massmord borde få en kula genom skallen... Det är inget att spara på iallafall... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Dödsstraff är för snällt enligt mig, man ska bura in dem en jäkla lång tid. Därför röstade jag på att straffen ska bli hårdare. Vi är för mesiga i Sverige som vi också är i så mycket annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts