Jump to content

Hagamannen

spajdermän
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 93
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Killen är psykiskt sjuk och behöver vård. Många här vill att han ska kastreras, torteras, dödas etc men vad hjälper det offren? Kommer tjejerna som han våldtog inte vara våldtäktsoffer längre om man skär av honom bollarna och skickar honom till Guantanamo? Det ni vill att man ska göra med honom är ju värre än de brott han begått.

Istället för att förstöra ytterliggare en människas liv ska hagamannen dömas till vård. Han har begått fruktansvärda brott men han är faktiskt ändå en människa som du och jag och han bör få den hjälp han behöver.

minigun: Håller nog med dig, bestraffningar behövs men det är fel att göra som i t.e.x USA att man dömer folk till 100 års fängelse. En gärningsman är också ett offer, ett offer för sina egna handlingar. Jag säger inte att de inte ska straffas men det är fel att utdöma straff som är så hårda att de får leva resten av sina liv bakom galler. Det svenska systemet är tack och lov mycket bättre, vi förstör inte fångarnas liv utan ger dem rehabilitering och en chans att komma in i samhället igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många här vill att han ska kastreras, torteras, dödas etc men vad hjälper det offren? Kommer tjejerna som han våldtog inte vara våldtäktsoffer längre om man skär av honom bollarna och skickar honom till Guantanamo? Det ni vill att man ska göra med honom är ju värre än de brott han begått.

men han är faktiskt ändå en människa som du och jag och han bör få den hjälp han behöver.

minigun: Håller nog med dig, bestraffningar behövs men det är fel att göra som i t.e.x USA att man dömer folk till 100 års fängelse.

En gärningsman är också ett offer, ett offer för sina egna handlingar.

Jag säger inte att de inte ska straffas men det är fel att utdöma straff som är så hårda att de får leva resten av sina liv bakom galler. Det svenska systemet är tack och lov mycket bättre, vi förstör inte fångarnas liv utan ger dem rehabilitering och en chans att komma in i samhället igen.

Det hjälper inte offren, men det ser till så att det inte händer igen. Plus att han kommer ångra grovt att han någonsin tänkt tanken att våldta någon!

Grattis. Du har just förolämpat hela det mänskliga släktet.

Varför inte? Det är ungefär som att en elev får IG i alla ämnen, men bara behöver göra omprov i ETT ämne.

Addera ihop alla brott han gjort, så får han känna ångest för sina handlingar. Får han 500 år, så kommer han inte ut ur fängelset på 500 år. Alltså ska ingen ens få uppleva en verklig begravning i hans heder.

Vad sa jag i mitt förra inlägg. GÄRNINGSMÄN ÄR INTE OFFER!

En andra chans? Skulle va kul om mordoffren skulle få en andra chans också... Typ ta "replay from checkpoint", och göra om sitt liv exakt som tidigare, fast utan att gå dit där man blev mördad. Men det går inte. Om inte OFFRET ska få en andra chans, varför ska FÖRÖVAREN få det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hjälper inte offren, men det ser till så att det inte händer igen. Plus att han kommer ångra grovt att han någonsin tänkt tanken att våldta någon!

Varför inte? Det är ungefär som att en elev får IG i alla ämnen, men bara behöver göra omprov i ETT ämne.

Addera ihop alla brott han gjort, så får han känna ångest för sina handlingar. Får han 500 år, så kommer han inte ut ur fängelset på 500 år. Alltså ska ingen ens få uppleva en verklig begravning i hans heder.

Vad sa jag i mitt förra inlägg. GÄRNINGSMÄN ÄR INTE OFFER!

En andra chans? Skulle va kul om mordoffren skulle få en andra chans också... Typ ta "replay from checkpoint", och göra om sitt liv exakt som tidigare, fast utan att gå dit där man blev mördad. Men det går inte. Om inte OFFRET ska få en andra chans, varför ska FÖRÖVAREN få det?

För att förövaren är psykist sjuk och itne kunde kontrollera sina handlingar?

Om han inte kan kontrollera sina handlingar hur kan han då ställas fullt amsvarig för nämnda handlingar?

Självklart bör han straffas, men killen är uppenbarligen pyskiskt sjuk och behöver hjälp. Och alla sjuka påhitt som livstids fängelse eller kastrering är bara idioti, som Arvid skrev så är det fel att döma stenhårda straff i sådana här situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om han inte kan kontrollera sina handlingar hur kan han då ställas fullt amsvarig för nämnda handlingar?

Självklart bör han straffas, men killen är uppenbarligen pyskiskt sjuk och behöver hjälp. Och alla sjuka påhitt som livstids fängelse eller kastrering är bara idioti, som Arvid skrev så är det fel att döma stenhårda straff i sådana här situationer.

Hördedu, en sak har jag lärt mig.

Psykvården är ett svart hål. Han blir aldrig frisk, utan man måste pumpa ner pengar i han resten av hans liv, och ändå finns inga garantier för att han inte gör det igen.

Dessutom så skyller alla för psykisk sjukdom. DET ÄR EN URSÄKT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hördedu, en sak har jag lärt mig.

Psykvården är ett svart hål. Han blir aldrig frisk, utan man måste pumpa ner pengar i han resten av hans liv, och ändå finns inga garantier för att han inte gör det igen.

Dessutom så skyller alla för psykisk sjukdom. DET ÄR EN URSÄKT!

Håller med till 100%!. En kille som fick psykvård för att ha misshandlat någon så gick han efter psykbehandligen direkt till ett dagis och dödade jättemånga. Bra resultat? NEJ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla skitsnack det där. Sånt där körde ju Mijailovic med också, och så fan heller att han var psyksjuk. Varför i helvete ska vi hjälpa idiotiska våldtäktsmän som har förstört livet för flera andra människor? Varför i helvete ska vi lägga våra skattepengar på det? När det finns så mycket annat BÄTTRE/FYNDIGARE.

Om det är någon som behöver vård så är det offren! Inte gärningsmännen.

Redigerad av Random
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra att du håller med om att det inte hjälper offren men vad är det då för mening med att straffa honom med barberiska metoder? Att se till att han inte upprepar brotten gör man bäst genom att ge honom vård.

Han är en människa vare sig du vill det eller inte.

Du kan välja att låsa in en kriminell för gott och låta honom ruttna bort i sin cell men vad får du ut av det? Om du däremot rehabiliterar honom och låter honom återvända som en laglydig samhällsmedborgare efter avtjänat straff har du räddat ett liv från att förstöras.

Vad sa jag i mitt förra inlägg. GÄRNINGSMÄN ÄR INTE OFFER

De är offer för sig själva.

Varför ska förövaren INTE få en andra chans? Inget blir ogjort för att man låser in honom på livstid så varför inte hjälpa honom istället för att förstöra hans liv också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska förövaren INTE få en andra chans? Inget blir ogjort för att man låser in honom på livstid så varför inte hjälpa honom istället för att förstöra hans liv också?

Det är en psykist störd galning som, även om han får all vård i världen, aldrig kommer att bli frisk. Han ska straffas med barbariska metoder därför att han FÖRTJÄNAR det. Trots att han är en människa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Random: Att påstå att han aldrig komemr bli frisk är inget annat än naivt. Psykiska sjukdomar går att bota men kräver längre vård än fysiska sjukdomar, men de går att bota. Och finns det vård så har man rätt till den om man är sjuk.

Och INGEN, absolut INGEN förtjänar på vilka grunder som helst, att bli torterad med barbariska metoder.

skribb: Ja, jag skulle vilja att han får vård så att fler människor inte utsätts för samma sak. Skulle absolut inte vilja att han avrättades eller kastrerades. Alla har rätt till vård, även kriminella.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Random: Att påstå att han aldrig komemr bli frisk är inget annat än naivt. Psykiska sjukdomar går att bota men kräver längre vård än fysiska sjukdomar, men de går att bota. Och finns det vård så har man rätt till den om man är sjuk.

Och INGEN, absolut INGEN förtjänar på vilka grunder som helst, att bli torterad med barbariska metoder.

skribb: Ja, jag skulle vilja att han får vård så att fler människor inte utsätts för samma sak. Skulle absolut inte vilja att han avrättades eller kastrerades. Alla har rätt till vård, även kriminella.

Vem har snackat tortyr?

Vi har snackat AVRÄTTNING och KASTRERING.

Det mildaste man kan göra är att kastrera honom, så han inte har någon sexualdrift mer. Våldtäkter orsakas ju troligtvis av könsdriften som får högre makt än hjärnan...

Och nej, kriminella förtjänar INTE vård. Vård är till för folk som kan vara till nytta för samhället. Hagamannen kan INTE vara nyttig för samhället på något vis (möjligtvis för medicinska experiment, eller en svensk främlingslegion).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AAAAAArkebusering, ingen jävla psykvård för då är han ute igen inom tre år och ser små gröna troll överallt.

Ja, det är precis det jag menar också.

@Mikolan: Det är inte ett dugg naivt. Jag vet hur en sån som Hagamannen fungerar. Det vet nog du också.

Även om det skulle vara naivt så är det jävligt dumt att ta några risker. Han borde inte få dö - det är för snällt. Han ska ruttna i livstids fängelse. Och med livstid, så menar jag riktig livstid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Darkjak: syftade på Random's uttal om "Barbariska metoder" vilket i mina öron betyder tortyr.

Sexualdriften är en sak, killen har förmodligen en psykos och har felaktig uppfattning om vad som är rätt/fel, vilket kan vårdas så man får honom att inse vad för fel han har gjort, vartefter han får avtjäna ett fängelsestraff som alla andra kriminella.

Han är en människa och kan vara till precis lika mycket nytta för samhället som du, så det argumentet håller inte.

Random: Det är naivt som in i h*lvete, om han kan få vård för sina psykiska problem förtjänar han inte det då? Ska vi börja bryta mot de mänskliga rättigheterna nu också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Darkjak: syftade på Random's uttal om "Barbariska metoder" vilket i mina öron betyder tortyr.

Sexualdriften är en sak, killen har förmodligen en psykos och har felaktig uppfattning om vad som är rätt/fel, vilket kan vårdas så man får honom att inse vad för fel han har gjort, vartefter han får avtjäna ett fängelsestraff som alla andra kriminella.

Han är en människa och kan vara till precis lika mycket nytta för samhället som du, så det argumentet håller inte.

Random: Det är naivt som in i h*lvete, om han kan få vård för sina psykiska problem förtjänar han inte det då? Ska vi börja bryta mot de mänskliga rättigheterna nu också?

Grejen är att även om han får hjälp kan han med all säkerhet inte bli normal, så fungerar det inte. Tror man det, DÅ är man jävligt naiv. Om man tror att en psykopat bara kan läggas in och få vård rakt uppochner och sedan bli "normal" och traska rakt ut i samhället. Bara sådär. Det är inte bara osannt, det är också helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor