BroDD Skrivet 22 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2006 På altavista kan man ju söka på musik och ladda ner, är det lagligt? Eller är det "samma" sak som att ladda ner från riktiga program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 22 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2006 På altavista kan man ju söka på musik och ladda ner, är det lagligt? Eller är det "samma" sak som att ladda ner från riktiga program? Ey. Det är hemsidor som lagt upp ljud som den visar. Är det en sida som lagt upp olaglig musik är den olaglig, är det laglig musik hemsidan hade så är den laglig. Klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 22 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2006 Ey. Det är hemsidor som lagt upp ljud som den visar. Är det en sida som lagt upp olaglig musik är den olaglig, är det laglig musik hemsidan hade så är den laglig. Klart. Är jag olaglig om jag tankar från nån sida då som nån vanlig snubbe laggt upp hemma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 22 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2006 Är jag olaglig om jag tankar från nån sida då som nån vanlig snubbe laggt upp hemma? Tror jag iaf. Varför skulle den vara lagligt fall nån som oss lagt upp den för Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 22 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2006 (redigerad) Är jag olaglig om jag tankar från nån sida då som nån vanlig snubbe laggt upp hemma? Beror på vad för låt personen har lagt upp. Har han lagt upp en låt som han själv har gjort och låter en själv ladda hem gratis på hans hemsida är det lagligt. Har han lagt upp tex Rammstein - Spring så är det olagligt att ladda hem den, eftersom den är upphovsrättskyddad. Redigerad 22 april, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2006 Det är samma som med allt annat. Är det Kopieringsskyddat så får man inte Kopiera och ge den till andra. Men om man har tillåtelse av dom (Bolaget) så får man je ut den till andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts