KalleR Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 WTF:S Asså fan va alla sidor ska bli lika nån sida som redan är känd, ta t.ex bdb, blev som lunar, nu detta, jag gillade last.fm för deras annorlunda stil, äsch nej nu ska alla sidor likna varandra, tackar gudarna för detta. Skilnaden är att Lunarbajs köpte upp bdb. Så fuck alla nötter som skapar anti-grupper och annat crap. You är cool. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Heter Killing_Whore på Last.fm. By the way, de som inte är tjuviga slynor kan ju joina I Still Buy My CDs. Mina toppartister: 1. Judas Priest 2. Saxon 3. Raven 4. Overkill 5. Megadeth 6. Def Leppard 7. Manowar 8. Ted Nugent 9. Rainbiw 10. Iron Maiden 11. Di'Anno 12. Tygers of Pan Tang 13. Mercyful Fate 14. Pretty Maids 15. Kreator 16. Whitesnake 17. Scorpions 18. Slayer 19. Motörhead 20. Savatage 21. Ozzy Osbourne 22. Deep Purple 23. AC/DC 24. Accept 25. Anthrax 26. Blue Öyster Cult 27. Testament 28. Pantera 29. Rush 30. Dio Tycker den nya layouten kickar hårt, så fuck alla nötter som skapar anti-grupper och annat crap. Extremt tråkig lista med toppartister du har, BARA hårdrock och metal. Jag tycker inte att banden du lyssnar på är dåliga men det är bara så jävla tråkigt med hårdrockare att ni är så insnöade... Fast ang. layouten håller jag med (iaf vid första anblick), men gillade jag aldrig gamla last.fm heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gasoline Kiss Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Extremt tråkig lista med toppartister du har, BARA hårdrock och metal. Jag tycker inte att banden du lyssnar på är dåliga men det är bara så jävla tråkigt med hårdrockare att ni är så insnöade... Fast ang. layouten håller jag med (iaf vid första anblick), men gillade jag aldrig gamla last.fm heller. Så jag ska gå och köpa skivor med band av de genrér jag inte är något för eller inte gillar bara för att jag inte ska vara "så jävla insnöad" enligt dig och resten av de fina musikkännarna ala tidningen Rolling Stone? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 (redigerad) Så jag ska gå och köpa skivor med band av de genrér jag inte är något för eller inte gillar bara för att jag inte ska vara "så jävla insnöad" enligt dig och resten av de fina musikkännarna ala tidningen Rolling Stone? Ja det tycker jag du ska. Rolling Stone Magazine och deras folk vet jag inte så mycket om men deras Top 500 Greatests Songs Of All Time är ju ganska så insnöad på 50-,60- och 70-talsrock och bara ett uns av annan musik så även de borde enligt mig vidga vyerna lite. Redigerad 17 juli, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 (redigerad) Så jag ska gå och köpa skivor med band av de genrér jag inte är något för eller inte gillar bara för att jag inte ska vara "så jävla insnöad" enligt dig och resten av de fina musikkännarna ala tidningen Rolling Stone? Jag tror att du helt enkelt bestämt dig för att ogilla annat än hårdrock. Jag tvivlar starkt på att du har gett några andra genrer ett ärligt försök. --- Angående nya designen så gillar jag den faktiskt. Det beror förmodligen på att jag A) inte gör speciellt mycket på min fritid, utan sitter mest och klickar fram och tillbaka på min egen Last.fm-sida för att få tiden att gå (förnyelse friskar upp) och B ) inte är aktiv på sidorna ni säger liknar Last.fm. Redigerad 17 juli, 2008 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gasoline Kiss Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 (redigerad) Jag tror att du helt enkelt bestämt dig för att ogilla annat än hårdrock. Jag tvivlar starkt på att du har gett några andra genrer ett ärligt försök. --- Angående nya designen så gillar jag den faktiskt. Det beror förmodligen på att jag A) inte gör speciellt mycket på min fritid, utan sitter mest och klickar fram och tillbaka på min egen Last.fm-sida för att få tiden att gå (förnyelse friskar upp) och B ) inte är aktiv på sidorna ni säger liknar Last.fm. Vem har sagt att jag bara gillar hårdrock? N.W.A., Public Enemy och Run-D.M.C. är några old school hip-hop/rap-band jag tycker är grymt bra men jag äger ingen skiva med någon av dom bara. Lyssnar Frank Sinatra och Neil Sedaka på gamla vinyler emellanåt, Air Supply kan jag plugga in ibland. Ska/reggae-band såsom Bob Marley och The Speciels tycker jag är asnajs vid vissa tillfällen. Men förmodligen inget jag skulle köpa någon skiva med som sagt. Glömde nämna Stevie Wonder, honom har jag däremot en CD med (ja, som jag köpt själv, fun as hell) men nej, inget jag lyssnar så ofta på. Redigerad 17 juli, 2008 av Gasoline Kiss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Det är ju helt offattbart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Vem har sagt att jag bara gillar hårdrock? N.W.A., Public Enemy och Run-D.M.C. är några old school hip-hop/rap-band jag tycker är grymt bra men jag äger ingen skiva med någon av dom bara. Lyssnar Frank Sinatra och Neil Sedaka på gamla vinyler emellanåt, Air Supply kan jag plugga in ibland. Ska/reggae-band såsom Bob Marley och The Speciels tycker jag är asnajs vid vissa tillfällen. Men förmodligen inget jag skulle köpa någon skiva med som sagt. Glömde nämna Stevie Wonder, honom har jag däremot en CD med (ja, som jag köpt själv, fun as hell) men nej, inget jag lyssnar så ofta på. Fördomar är fördomar. Jag ber om ursäkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Vem har sagt att jag bara gillar hårdrock? N.W.A., Public Enemy och Run-D.M.C. är några old school hip-hop/rap-band jag tycker är grymt bra men jag äger ingen skiva med någon av dom bara. Lyssnar Frank Sinatra och Neil Sedaka på gamla vinyler emellanåt, Air Supply kan jag plugga in ibland. Ska/reggae-band såsom Bob Marley och The Speciels tycker jag är asnajs vid vissa tillfällen. Men förmodligen inget jag skulle köpa någon skiva med som sagt. Glömde nämna Stevie Wonder, honom har jag däremot en CD med (ja, som jag köpt själv, fun as hell) men nej, inget jag lyssnar så ofta på. Det framgick inte på din last.fm-lista att du lyssnade på annan musik iaf, men är det bara köpta grejer där eller? Hur som helst verkar du fortfarande vara den "tråkiga hårdrockaren" som jag åsyftade från början. Men vi kommer nog inte komma så långt i en diskussion om din privata musiksmak, ville bara säga min åsikt om detta med hårdrocksfolk, har nämligen tänkt på det rätt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gasoline Kiss Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 (redigerad) Det framgick inte på din last.fm-lista att du lyssnade på annan musik iaf, men är det bara köpta grejer där eller? Hur som helst verkar du fortfarande vara den "tråkiga hårdrockaren" som jag åsyftade från början. Men vi kommer nog inte komma så långt i en diskussion om din privata musiksmak, ville bara säga min åsikt om detta med hårdrocksfolk, har nämligen tänkt på det rätt mycket. Bara min tanke men antar att andra fan-skaror är lika trogna som hårdrockare, det vill säga R&B-fans, reggae-fans, punkare, country-fans och så vidare, och så vidare... Jo, bara CDs inlagda, om jag lyssnar på något annat så är det via YouTube eller vinyl. Redigerad 17 juli, 2008 av Gasoline Kiss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2008 Skilnaden är att Lunarbajs köpte upp bdb. You är cool. Ja det vet jag, men ändå, varför förstöra nått som går så bra och är så udda och fungerar till nått mainstream tråkigt är det jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 18 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2008 (redigerad) Det framgick inte på din last.fm-lista att du lyssnade på annan musik iaf, men är det bara köpta grejer där eller? Hur som helst verkar du fortfarande vara den "tråkiga hårdrockaren" som jag åsyftade från början. Men vi kommer nog inte komma så långt i en diskussion om din privata musiksmak, ville bara säga min åsikt om detta med hårdrocksfolk, har nämligen tänkt på det rätt mycket. Are ... You ... My Soulmate?? ... Överdrift?? JA! Näe men jag har faktiskt också tänkt på det där. Har en del vänner som är metal/grunge lyssnare o råkar man lämna en Linkin Park skiva framme när de kommer på fest är man misshandlad alternativt får världens avhyvling och blir ignorerad resten av kvällen... Smått irriterande. O så mina 15 mest hörda artister: (väldigt mysig lista ) 1 Kent 3,370 2 Blink-182 2,884 3 Red Hot Chili Peppers 2,849 4 Goldfinger 2,348 5 Millencolin 2,196 6 Angels and Airwaves 1,787 7 Limp Bizkit 1,701 8 Linkin Park 1,547 9 Rage Against the Machine 1,457 10 Good Charlotte 1,456 11 System of a Down 1,355 12 LOK 1,322 13 Audioslave 1,035 14 Yellowcard 964 15 KoЯn 957 Redigerad 18 juli, 2008 av Friberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 18 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2008 O så mina 15 mest hörda artister: (väldigt mysig lista ) 1 Kent 3,370 2 Blink-182 2,884 3 Red Hot Chili Peppers 2,849 4 Goldfinger 2,348 5 Millencolin 2,196 6 Angels and Airwaves 1,787 7 Limp Bizkit 1,701 8 Linkin Park 1,547 9 Rage Against the Machine 1,457 10 Good Charlotte 1,456 11 System of a Down 1,355 12 LOK 1,322 13 Audioslave 1,035 14 Yellowcard 964 15 KoЯn 957 Mina är mycket coolare! 1 Guns N' Roses 6,747 2 Creedence Clearwater Revival 2,126 3 The Beatles 2,044 4 The Killers 1,532 5 Madness 933 6 Paramore 851 7 Daft Punk 832 8 Bloodhound Gang 611 9 Metallica 589 10 Muse 463 11 Slipknot 415 12 Tenacious D 359 13 The Strokes 333 14 Black Sabbath 324 15 Nickelback 312 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2008 (redigerad) Alla artister sen återställningen för några månader sen med över 10 spelningar: Nas The BeatlesRobynJan Johansson M.I.A.PromoeJefferson AirplaneWu-Tang ClanSimon & GarfunkelHunter S. ThompsonLee "Scratch" PerryTalib KweliFrank ZappaSébastien TellierAtmosphere Afasi & FilthyDaft PunkSmif-N-WessunBob DylanThe Beach BoysTom WaitsLil' WayneCut CopyParliamentDeath Cab for CutieJosé González Ornette ColemanMedeski, Martin and WoodDeep Puddle DynamicsKanye WestLooptroop Rockers WeezerJedi Mind Tricks Presents Army Insane Clown PosseThe RootsMats/Morgan BandBilly BraggKate Nash JusticeMassive AttackThe PharcydeBeastie Boys KleerupTom Petty and the HeartbreakersMadonna Feat. Justin TimberlakeAhmad JamalRöyksoppRex the DogA Tribe Called QuestGang StarrThe Whitest Boy Alive Men har lyssnat på mycket ny musik senaste veckan, främst elektroniskt som nog kommer visa sig på söndag kväll. Redigerad 18 juli, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2008 Topp 20 spelade låtar. Inte helt åt helvete trots att jag haft last i snart två år nu tydligen! The Smiths – This Charming Man 84 Songs: Ohia – Just Be Simple 78 Neil Young – Love in Mind 77 The Beatles – A Day in the Life 75 Songs: Ohia – Peoria Lunch Box Blues 72 The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out 71 The Flaming Lips – Enthusiasm For Life Defeats Existential Fear... 67 cLOUDDEAD – Apt A (2) 65 The Smiths – Girlfriend in a Coma 64 Pet Shop Boys – Can You Forgive Her? 64 Neil Young – Cowgirl in the Sand 62 cLOUDDEAD – Dead Dogs Two 61 The Smiths – I Started Something I Couldn't Finish 61 The Smiths – What Difference Does It Make? 60 Songs: Ohia – The Old Black Hen 57 Beirut – Scenic World (Version) 57 Do Make Say Think – Chinatown 56 The Beatles – In My Life 56 Belle and Sebastian – Fiction 55 Belle and Sebastian – Marx & Engels 54 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 18 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2008 Topp 20 spelade låtar. Inte helt åt helvete trots att jag haft last i snart två år nu tydligen! The Smiths – This Charming Man 84 Songs: Ohia – Just Be Simple 78 Neil Young – Love in Mind 77 The Beatles – A Day in the Life 75 Songs: Ohia – Peoria Lunch Box Blues 72 The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out 71 The Flaming Lips – Enthusiasm For Life Defeats Existential Fear... 67 cLOUDDEAD – Apt A (2) 65 The Smiths – Girlfriend in a Coma 64 Pet Shop Boys – Can You Forgive Her? 64 Neil Young – Cowgirl in the Sand 62 cLOUDDEAD – Dead Dogs Two 61 The Smiths – I Started Something I Couldn't Finish 61 The Smiths – What Difference Does It Make? 60 Songs: Ohia – The Old Black Hen 57 Beirut – Scenic World (Version) 57 Do Make Say Think – Chinatown 56 The Beatles – In My Life 56 Belle and Sebastian – Fiction 55 Belle and Sebastian – Marx & Engels 54 Mina 1 Angels and Airwaves – Sirens 234 2 Angels and Airwaves – Secret Crowds 226 3 Angels and Airwaves – Everything's Magic 217 4 Angels and Airwaves – My Only Fear 203 5 Angels and Airwaves – Breathe 200 6 Goldfinger – Superman 182 7 At the Drive-In – Arcarsenal 162 8 Millencolin – E20 Norr 143 9 Rise Against – Give It All 133 10 Jimmy Eat World – Sweetness 132 11 The Fray – How to Save a Life 130 12 Limp Bizkit – The Truth 128 13 Afasi & Filthy – Le Parkour 110 14 Foo Fighters – Times Like These 104 15 Goldfinger – Just Like Heaven 103 15 Jumper – Hon har ett sätt 103 17 Jason Mraz – I'm Yours 100 17 Blur – Song 2 100 19 Lostprophets – Last Train Home 98 20 My Chemical Romance – Cemetary Drive 97 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2008 Hm, var kan man dra denna fråga.. Den har ju lite att göra med Last.fm. Äh, här blir bra. Jag har aldrig varit så inne på det hela med olika musikgenrer, vilken klassas jag i? Mina top 8 är; GNR CCR The Beatles The Killers Madness Paramore Daft Punk Bloodhound Gang Blir det typ, retarded? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 26 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2008 Hm, var kan man dra denna fråga.. Den har ju lite att göra med Last.fm. Äh, här blir bra. Jag har aldrig varit så inne på det hela med olika musikgenrer, vilken klassas jag i? Mina top 8 är; GNR CCR The Beatles The Killers Madness Paramore Daft Punk Bloodhound Gang Blir det typ, retarded? http://anthony.liekens.net/pub/scripts/las...all&ignore= Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Doktor Kosmos Palpitation Explosions in the Sky Daddy DJ Architecture in Helsinki Modest Mouse Alphabeat The Birthday Massacre Shpongle Liquid Child Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Doktor Kosmos Palpitation Explosions in the Sky Daddy DJ Architecture in Helsinki Modest Mouse Alphabeat The Birthday Massacre Shpongle Liquid Child Det är inte jättelikt vad jag lyssnar på men jag ser att det är bra grejer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts