Jump to content

Last.fm och Audioscrobbler

[B][O][T]
 Share

Recommended Posts

Är min last.fm bakfull efter allt jul/nyårsfirande? Flera gånger de senaste dagarna har följande hänt:

Jag scrobblar en låt, dagens exempel är 'Muse - Citizen Erased'. Jag lyssnade två gånger innan jag for ut, och nu när jag kommer hem har en av låtarna scrobblats som 'Mötley Crüe - Citizen Erased'.

Detta är ett stort problem, jag vill inte ha hair metal på mina 'awesome charts'.

Nej, men allvarligt - har det hänt er någon gång? :)

Haha! Nej, inte hänt mig.

Däremot räknas typ ingenting jag lyssnar på längre. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är min last.fm bakfull efter allt jul/nyårsfirande? Flera gånger de senaste dagarna har följande hänt:

Jag scrobblar en låt, dagens exempel är 'Muse - Citizen Erased'. Jag lyssnade två gånger innan jag for ut, och nu när jag kommer hem har en av låtarna scrobblats som 'Mötley Crüe - Citizen Erased'.

Detta är ett stort problem, jag vill inte ha hair metal på mina 'awesome charts'.

Nej, men allvarligt - har det hänt er någon gång? :)

Bortförklaringar... :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet man vilken låt som blev tex den fem tusende? Inte direkt så man kollar på sin profil hela tiden så man kan se när tracks played har tickat över. (tweak har besvarat detta i filmtråden men är det helt enkelt så ni gör eller)

Edit: en sak till: hittar inte skivan Wu Tang Clan 8 Diagrams på last.fm, hur kan dom INTE har lagt till den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet man vilken låt som blev tex den fem tusende? Inte direkt så man kollar på sin profil hela tiden så man kan se när tracks played har tickat över. (tweak har besvarat detta i filmtråden men är det helt enkelt så ni gör eller)

Edit: en sak till: hittar inte skivan Wu Tang Clan 8 Diagrams på last.fm, hur kan dom INTE har lagt till den?

Man kan ju kolla "senast spelade" minst tre månader bakåt. Jag har beskrivit hur man gör en gång tidigare i tråden.

Angående din andra fråga: Det är väl ingen som har orkat skriva ihop något, gör det du. :mf_doof:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woho, äntligen lyckades jag pricka en lyssnings milstolpe.

Låt nummer 5000 blev T.I. – You Know What It Is. Grattis eller nåt...

edit: här är jag föresten <a href="http://www.last.fm/user/bullfett/" target="_blank">http://www.last.fm/user/bullfett/</a>

edit2: jag hatar att The Mission taggas till nåt jävla skitrock/goth-band, när det i själva verket är kvallitetshiphop.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor