Jump to content

Last.fm och Audioscrobbler

[B][O][T]
 Share

Recommended Posts

A:Det går inte, Man kan bara skrobbla i iTunes.

Om skrobbla betyder registera vilka låtar man lyssnat på så har du helt fel. Jag använder last.fm till winamp och när jag satte i min iPod så frågade last.fm-programmet autoatiskt om jag ville få låtinformation därifrån också. Vad det innebär vet jag inte eftersom man ändå bara kan lyssna genom iTunes.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om skrobbla betyder registera vilka låtar man lyssnat på så har du helt fel. Jag använder last.fm till winamp och när jag satte i min iPod så frågade last.fm-programmet autoatiskt om jag ville få låtinformation därifrån också. Vad det innebär vet jag inte eftersom man ändå bara kan lyssna genom iTunes.

Det kan gå, men jag tror inte det för det finns inget plug-in samt Hur blir det då om båda iPoden samt din mediaspelare spelar upp en låt?

Den kan registera låtar som spelas i iTunes det vet jag, men iPoden .. nja..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något last.fm göra med iPoden iaf...

Jag läste på ett annat ställe att jag kunde skrobbla från iPoden med ett program som heter "iSprogger", men då måste jag ladda ner det ifrån en grupp på lastfm.

Lätt? Javisst. Problem är bara att jag inte kan logga in på lastfm från min dator, här hemma. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste på ett annat ställe att jag kunde skrobbla från iPoden med ett program som heter "iSprogger", men då måste jag ladda ner det ifrån en grupp på lastfm.

Lätt? Javisst. Problem är bara att jag inte kan logga in på lastfm från min dator, här hemma. :mf_doof:

För mig är det bara att koppla in iPoden så öppnas Last.fm-programmet och jag får välja vilka av de låtarna jag lyssnat på som ska scrobblas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag dingade 4000 för ett par dagar sedan med.. hmm.. Jag antar att det måste varit Kent. ^_^

Haha, inte konstigt :P

---

Har 16,396 lyssnade låtar.

Top 10 - Denna vecka

Top 10 - Totalt

Top 10 - Låtar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor