Jump to content

Last.fm och Audioscrobbler

[B][O][T]
 Share

Recommended Posts

Nja, nog är den lite mer åt...

beta157_835865_0.gif

... hållet. (w00t)

Du, jag lovar att när jag lyssnar på den låten så går mitt huvud exakt såhär ^_^

ptpuq1ijw9.gif

Sätter du emot något? :wub:

----

Vilken är eran mest spelade låt? :)

Min är Slagsmålsklubben - Rakade ögonbryn ska det vara. Jag fick ett litet ryck och lyssnade på den ungefär hela förra veckan, vilken gav den en ledande plats med hela 709 spelningar. Den är underbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, nej. I couldn't care less om jag lyssnat på 100 000 låtar eller 2000 låtar, it doesn't matter.

Jag ser mig själv som en musikälskare men vissa här är ju helt absurda. Jag slår vad om att ni stänger av högtalarna och låter winamp stå på under natten för att sen raisa eran score.

Hehe, jag är en sådan människa som stänger av datorn varje natt, samt när jag inte är hemma. Faktum är att enda gången jag stänger av Winamp är när jag ska spela eller se någon form utav film. Lyssnar man inte på musiken är man verkligen pantad i skallen.

Musik <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jag är en sådan människa som stänger av datorn varje natt, samt när jag inte är hemma. Faktum är att enda gången jag stänger av Winamp är när jag ska spela eller se någon form utav film. Lyssnar man inte på musiken är man verkligen pantad i skallen.

Musik <3

Haha. (w00t) Men, jag håller med du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där håller ju inte heller. Självklart kan jag inte gå hem till folk om natten och dra ut deras datorsladdar, men jag kan ju fortfarande tycka att det är töntigt, att man låter det gå så långt.

Om du tycker att t.ex USA gör fel i att gå in i Irak, då kan du ju klaga på det, ändå att du inte "får ut något av det"?

Inte har jag sagt att man ska behöva dra till med något så drastiskt heller.

Självklart kan du det, men varför hålla på och skriva det i den här tråden, om du inte vill få ut något av det? Bara så att folk ska få veta att dom är fjantiga i dina ögon?

Om man en som klagar på att USA gjort fel i att gå in i Irak så vill man ju allt som oftast faktiskt ha en förändring, så då söker man åtminstonde det. För om det vore så så är det väl ett stopp på kriget i Irak, eller liknande, jag strävar efter? Inte klagar jag bara just för 'sakens skull' iallfall.

Sätter du emot något? (w00t)

Haha, iofs... har svårt att föreställa mig någons huvud röra sig i den där formationen. :wub:

Vilken är eran mest spelade låt? ^_^

The Killers - When You Were Young <3

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om det nu är X-antal medlemmar som finner det roande och trevligt att få ett högt antal lyssnade låtar på den här listan och gör vettefan allt för att få det, så varför inte bara låta dom få göra det?

Om ni nu är såna som inte bryr sig om den här listan "egentligen" och bara lyssnar på musik, varför ens dra upp det?

För endel tar det mer på 'allvar' än andra.

Som Tweak säger, så är det jävligt töntigt. Men jag ska lära mig i fortsättningena att hålla mig utanför den här tråden. Det ända som kommer upp är färggranna listor och folk som diskuterar hur många placeringar dom tagit. De är inte det sidan går ut på, och det är ju det som är så töntigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Tweak säger, så är det jävligt töntigt. Men jag ska lära mig i fortsättningena att hålla mig utanför den här tråden. Det ända som kommer upp är färggranna listor och folk som diskuterar hur många placeringar dom tagit. De är inte det sidan går ut på, och det är ju det som är så töntigt.
Men håll det som sidan går ut på, på den sidan då? Varför ska vi dra det hit, om det kan finnas där?

Pjuffsan.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men håll det som sidan går ut på, på den sidan då? Varför ska vi dra det hit, om det kan finnas där?

Pjuffsan.

Jag har inte påstått att vi ska göra det. Har bara försökt förklara för er att det inte är det som är själva grejen med sidan. Men ni är inga musikmänniskor här, det har jag märkt tidigare. Därför får ni gärna fortsätta posta era placeringar och katter med hörlurar som är fula. Det låter löjligt, men det är nivån här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte påstått att vi ska göra det. Har bara försökt förklara för er att det inte är det som är själva grejen med sidan. Men ni är inga musikmänniskor här, det har jag märkt tidigare. Därför får ni gärna fortsätta posta era placeringar och katter med hörlurar som är fula. Det låter löjligt, men det är nivån här.

Edit: Uppfattade det fel, trodde det var själva Last.FM sidan du menade.

Och om du ser oss som musikmänniskor eller inte intresserar mig lika mycket som vad en katt skiter.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske är den nivån som vi vill ha här, och vi kanske tycker om statistiken, för det är mer än en "Vem-har-lyssnat-mest-låtar"-lista, utan även en statistisk lista.

Och om du vill disskutera om något annat än listan kring LastFM i denna tråden, så varför inte bara dra upp det ämnet än att klaga på dem ämnena som finns att prata om, som är den statistiska listan (Vilket inte många finner statistiken i), så kanske detta blir en lite fylligare tråd.

Fast det förstås, du kanske inte vill sänka dig till nivån som finns i denna tråden, så det kanske är bäst att hålla sig utanför den. Och understå dig inte att påstå att alla här är omusikaliska omusikmänniskor när P-C har erkännt sitt musikälskande! (w00t)

@Eudoros; Dem skiter kattavföring.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske är den nivån som vi vill ha här, och vi kanske tycker om statistiken, för det är mer än en "Vem-har-lyssnat-mest-låtar"-lista, utan även en statistisk lista.

Och om du vill disskutera om något annat än listan kring LastFM i denna tråden, så varför inte bara dra upp det ämnet än att klaga på dem ämnena som finns att prata om, som är den statistiska listan (Vilket inte många finner statistiken i), så kanske detta blir en lite fylligare tråd.

Fast det förstås, du kanske inte vill sänka dig till nivån som finns i denna tråden, så det kanske är bäst att hålla sig utanför den. Och understå dig inte att påstå att alla här är omusikaliska omusikmänniskor när P-C har erkännt sitt musikälskande! (w00t)

@Eudoros; Dem skiter kattavföring.

Det tycks som att jag får ge upp. Ni får hålla er till era listor och låta er Winamp stå på när ni bokat date med Jon Blund. Jag ger mig, jag viftar vit flagg. Men syftet med sidan är att sprida sitt musikintresse och ta del av andras intressen samt diskutera det. Inte att göra färgglada listor och stoltsera med 1000 lyssande låtar på en natt. Men som sagt var, ni kommer inte flippa ur er i hjärnan och göra det som är syftet med Last.FM, även fast det finns tendenser till försök. Håll er till listorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tycks som att jag får ge upp. Ni får hålla er till era listor och låta er Winamp stå på när ni bokat date med Jon Blund. Jag ger mig, jag viftar vit flagg. Men syftet med sidan är att sprida sitt musikintresse och ta del av andras intressen samt diskutera det. Inte att göra färgglada listor och stoltsera med 1000 lyssande låtar på en natt. Men som sagt var, ni kommer inte flippa ur er i hjärnan och göra det som är syftet med Last.FM, även fast det finns tendenser till försök. Håll er till listorna.

Vad har vi musiktipstråden till för då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor