Jump to content

Last.fm och Audioscrobbler

[B][O][T]
 Share

Recommended Posts

Håller med. Börjar fan spåra ur. Grejen är att man ska lyssna på musik och diskutera det med andra på sidan. Det flesta där på listan lyssnar inte ens på hälften av det som står, dom har bara musikspelaren på. Hur fan ska man då diskutera?

Det tror jag inte, du vet...sitter man vid datorn ca några timmar/dag och har musik på hela tiden blir det en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, då kan vi la diskutera lite här då. Själv lyssnar jag på just ny på Love is in the air med John Paul Young. Skön och stillsam låt. Vad tycker ni? Låt diskutionerna flöda.

Själv tkr jag det här är en riktigt bra låt :'(

Shrek Rufus Wainwright Hallelujah

Samt:

Alphaville - Forever Young

Phantom planet - California

O.C tema där (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är endast sur för att du trappat ner tre steg (w00t)

Hah, nej. I couldn't care less om jag lyssnat på 100 000 låtar eller 2000 låtar, it doesn't matter.

Jag ser mig själv som en musikälskare men vissa här är ju helt absurda. Jag slår vad om att ni stänger av högtalarna och låter winamp stå på under natten för att sen raisa eran score.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tror jag inte, du vet...sitter man vid datorn ca några timmar/dag och har musik på hela tiden blir det en hel del.

Det gör jag. Ändå är det flera stycken medlemmar som har "kommit ikapp" mig riktigt ordentligt sen den här listan kommit upp. Då har jag ändå varit medlem i nästan ett år mer. Nej, detta är ett mysterium.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om det nu är X-antal medlemmar som finner det roande och trevligt att få ett högt antal lyssnade låtar på den här listan och gör vettefan allt för att få det, så varför inte bara låta dom få göra det?

Om ni nu är såna som inte bryr sig om den här listan "egentligen" och bara lyssnar på musik, varför ens dra upp det?

För endel tar det mer på 'allvar' än andra.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om det nu är X-antal medlemmar som finner det roande och trevligt att få ett högt antal lyssnade låtar på den här listan och gör vettefan allt för att få det, så varför inte bara låta dom få göra det?

Om ni nu är såna som inte bryr sig om den här listan "egentligen" och bara lyssnar på musik, varför ens dra upp det?

För endel är det mer 'allvar' än det är för andra.

Är det någon som känner sig träffad? (w00t)

Ditt argument går att använda åt båda håll; om vi vill störa oss på folk som låter det stå över natten, varför kan du inte bara låta oss göra det?

Jag har inte ens någon last.fm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som känner sig träffad? (w00t)

Ditt argument går att använda åt båda håll; om vi vill störa oss på folk som låter det stå över natten, varför kan du inte bara låta oss göra det?

Jag har inte ens någon last.fm.

Haha, faktiskt inte, då jag har haft Last.FM relativt länge och ändå inte har något antal att skryta med. Jag lyssnar på den musik jag lyssnar på, så inte låter jag den stå på och jag sticker bort eller liknande. :wub:

För jag förstår verkligen inte vad det är ni vill få fram med det, för jag tror knappast att folk som håller på så kommer sluta med det bara för att ni inte gillar att det hålls på så.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, nej. I couldn't care less om jag lyssnat på 100 000 låtar eller 2000 låtar, it doesn't matter.

Jag ser mig själv som en musikälskare men vissa här är ju helt absurda. Jag slår vad om att ni stänger av högtalarna och låter winamp stå på under natten för att sen raisa eran score.

Nu vet jag hur jag ska komma ifatt er (w00t)

Men orka låta skiten stå på över natten, det är ju inte direkt en tävling där vinnarn får xxx antal kr :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, faktiskt inte, då jag har haft Last.FM relativt länge och ändå inte har något antal att skryta med. Jag lyssnar på den musik jag lyssnar på, så inte låter jag den stå på och jag sticker bort eller liknande. (w00t)

För jag förstår verkligen inte vad det är ni vill få fram med det, för jag tror knappast att folk som håller på så kommer sluta med det bara för att ni inte gillar att det hålls på så.

Det där håller ju inte heller. Självklart kan jag inte gå hem till folk om natten och dra ut deras datorsladdar, men jag kan ju fortfarande tycka att det är töntigt, att man låter det gå så långt.

Om du tycker att t.ex USA gör fel i att gå in i Irak, då kan du ju klaga på det, ändå att du inte "får ut något av det"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor