Hew Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 sen en del death metal eller vad det heter (Children of bodom typ, vad e det?) Melodisk deathmetal, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 (redigerad) Det är väl Dylan och The Smiths etc. man ska fördjupa sig i om något; dvs. band/artister med historik, perioder osv. Jepp, jag vet men jag har inte orken. Grymma texter, javisst, och sköna att lyssna på, bra musik helt enkelt och det är ´det jag är ute efter. Har många intressen vid sidan av musiken så jag hinner inte, och kan inte säga att jag är alldeles för intresserad. Men jag fördjupar mig inte i något alls, som sagt Förresten så glömde jag Niccokick och Counting Crows. Redigerad 20 april, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 (redigerad) När jag var i 7-årsålder lyssnade jag på Markoolio fyfan, men sen när jag fyllde 10 så började jag lyssna på AC/DC, aja, nuförtiden lyssnar jag en hel del på discomusik från 80-talet (toa-kaikan, någon?: HÄR), men främst lite äldre hårdrock Redigerad 20 april, 2006 av Valle-Ball Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Jepp, jag vet men jag har inte orken. Grymma texter, javisst, och sköna att lyssna på, bra musik helt enkelt och det är ´det jag är ute efter. Har många intressen vid sidan av musiken så jag hinner inte, och kan inte säga att jag är alldeles för intresserad. Men jag fördjupar mig inte i något alls, som sagt Heh, tur att du inte rör dig i mina kretsar. - "Vad gillar du för musik?" - "Tja, Bob Marley." - "Jaså?! Vet du vad han gjorde innan han började med musiken, eller?" Sedan står man där; mot väggen och rådlös. Hamnar du i denna knipa kan du dock stoltsera med vetskapen om att Bob spelade fotboll innan han groovade igång. Enligt vissa av mina källor. Sedan tycker jag, musiknördig som jag är, att man uppskattar en musikers alster mycket mer om man känner till bakgrundshistorien. Vad vore "Tears in Heaven" (usch, men jag hörde den på radio idag och den har hemsökt mig ett tag nu), "Positively 4th Street" eller "I'm Waiting For the Man" om man inte kände till historien bakom dem? Viss bildning inom musiken ska man nog ha, ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 5-10=Blandat.(666, Bon Jovi, Martin, Toy Box) 11-13=Hårdrock(Iron Maiden, Judas Priest, Guns n' Roses osv.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Heh, tur att du inte rör dig i mina kretsar. - "Vad gillar du för musik?" - "Tja, Bob Marley." - "Jaså?! Vet du vad han gjorde innan han började med musiken, eller?" Sedan står man där; mot väggen och rådlös. Hamnar du i denna knipa kan du dock stoltsera med vetskapen om att Bob spelade fotboll innan han groovade igång. Enligt vissa av mina källor. Sedan tycker jag, musiknördig som jag är, att man uppskattar en musikers alster mycket mer om man känner till bakgrundshistorien. Vad vore "Tears in Heaven" (usch, men jag hörde den på radio idag och den har hemsökt mig ett tag nu), "Positively 4th Street" eller "I'm Waiting For the Man" om man inte kände till historien bakom dem? Viss bildning inom musiken ska man nog ha, ändå. Sant, sant. Sister Ray. Låten? Nej. Legenden? Nja. Myten? Oh yeah. Eller, låten svänger ju rejält, men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 (redigerad) Heh, tur att du inte rör dig i mina kretsar. - "Vad gillar du för musik?" - "Tja, Bob Marley." - "Jaså?! Vet du vad han gjorde innan han började med musiken, eller?" Sedan står man där; mot väggen och rådlös. Hamnar du i denna knipa kan du dock stoltsera med vetskapen om att Bob spelade fotboll innan han groovade igång. Enligt vissa av mina källor. Sedan tycker jag, musiknördig som jag är, att man uppskattar en musikers alster mycket mer om man känner till bakgrundshistorien. Vad vore "Tears in Heaven" (usch, men jag hörde den på radio idag och den har hemsökt mig ett tag nu), "Positively 4th Street" eller "I'm Waiting For the Man" om man inte kände till historien bakom dem? Viss bildning inom musiken ska man nog ha, ändå. Okej, det gör man säkert, uppskattar den mer alltså, men som sagt var; jag har varken tid eller ork. Du får gärna berätta historierna bakom några låtarna av banden jag gillar. Du kan dra Positively 4th Streets historia direkt, då jag lyssnar på den. Redigerad 20 april, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Du kan dra Positively 4th Streets historia direkt, då jag lyssnar på den. Basically: Bobby lackar ur på sina forna Greenwich Village-polare eftersom de vänder honom ryggen då han lämnat folkbluesen bakom sig; för att övergå till ett mer elektriskt sound. Jäkligt bra låt, för övrigt. "You have no faith to loothe [ja, han läspar där - så obeskrivligt sött] and you know it!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 In Flames är trash-metal In Flames thrash-metal? är du seriös? Slayer, Sodom och så vidare är Thrash-metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 10-11års-åldern: Då hade jag nog börjat lyssna på Slipknot och lite SOAD 12-13års-åldern: Lite Nirvana och Björn Rosenström... I dunno... Sånt sheit 14års-åldern(nu): Just nu lyssnar jag mycket på Nirvana, Red Hot Chilli Peppers, The Beatles, Dylan och lite David Bowie... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 In Flames är trash-metal HAHAHA. In Flames spelar melodisk dödsmetal, alternativt göteborgsmetal. För övrigt så är de numera värdelösa, vidriga skönsång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 11 år: The beatles och gammal musik 12 år: Blandad... mer populärmusik 13 år: Mitt stora intresse för Bob Marley började. Men lyssnar på massa olika musik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Melodisk deathmetal, typ. Mmm nej Children of Bodom spelar power metal med "harsh" sång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Mmm nej Children of Bodom spelar power metal med "harsh" sång. Men nya plattarna är väl mer åt Death-metal hållet? Min amerikanska vän sa det till mig, själv har jag inte hört deras senaste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Har börjat lyssna mer på hip-hop, rap o rock. Innan gillade jag allt som visades på MTV eller ZTV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Men nya plattarna är väl mer åt Death-metal hållet? Min amerikanska vän sa det till mig, själv har jag inte hört deras senaste. Inte riktigt säker, har inte hört den heller. Men jag tror din jänkarpolare har fel, faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 21 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 Eller Canibal Corpse Gore Metal. Cannibal Corpse Frenz, deras nya skiva 'Are You Dead Yet' är samma sak som förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 Brutal death Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 21 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 Brutal death Gore. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 22 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2006 CoB är ju definitivt inte dödsmetall. Möjligtvis Power metal med lite growl, eller ens det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts