L_Voll Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 För ganska länge sedan tog jag och min kompis kort på varandra med webkameran. Genom att flytta på sig lite i taget och ta ett kort för varje ny rörelse blev det en ganska skojig film när man visade upp alla bilder snabbt efter varandra. Nu kom jag på idén att slänga in alla bilder i vegas och spara dem som en film istället för att ha massa bildfiler. Mitt problem är att när jag markerar alla bilder och slänger in dem i vegas blir varje bild ganska lång och jag får korta ner varje bild. Detta är tråkigt och tar jättelång tid. Är det någon som vet hur man kan förkorta ner alla bilder samtidigt? Eller går det att förbestämma någonstans hur lång en bild ska vara när man lägger in det i vegas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Använd videomach Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 19 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Använd videomach När, var, hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Du kan bara dra på tidslinjen så de visas kortare tid i Vegas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Använd videomach Skärmdump? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Lägg upp videon sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Kan någon slänga upp ett screenshot från Sony Vegas? Jag har för mig att jag använt det någon gång, men jag är inte säker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Kan någon slänga upp ett screenshot från Sony Vegas? Jag har för mig att jag använt det någon gång, men jag är inte säker Google is your friend: Oekade inte starta programet för det tar en liten stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Google is your friend: Oekade inte starta programet för det tar en liten stund. Hmm... Det var inte det jag tänkte på, det programmet. Tack, förresten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 20 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Du kan bara dra på tidslinjen så de visas kortare tid i Vegas. Okay, kan du förklara det lite utförligare? iveX: Jag vägrar lägga upp filmen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 Tryck in allt i Movie Maker, du kan ställa in hur länge varje bild ska visas (standard är 1,15 sekunder eller något sådant). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 21 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 I vegas: Välj "Options"->"Preferences"->"Editing"->"New still image length (seconds)". När du har ställt in en vis tid, kommer alltså alla de bilder du lägger in få den längden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 21 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 Tryck in allt i Movie Maker, du kan ställa in hur länge varje bild ska visas (standard är 1,15 sekunder eller något sådant). Ja, Movie Maker är värdelöst men han verkar inte behöva alla funktioner som finns i Vegas, så Movie Maker borde räcka, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 21 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 I vegas: Välj "Options"->"Preferences"->"Editing"->"New still image length (seconds)". När du har ställt in en vis tid, kommer alltså alla de bilder du lägger in få den längden. Tackar! Kalan: Movie Maker räcker inte, så kass är jag inte Jag ska fixa och trixa lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 21 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 Tackar! Kalan: Movie Maker räcker inte, så kass är jag inte Jag ska fixa och trixa lite. Ska du bara lägga in bilderna efter varandra så räcker Movie Maker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 21 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 Ska du bara lägga in bilderna efter varandra så räcker Movie Maker. Tror inte att man ens kan välja tid för bilder i Movie Maker.. ` Och han kanske ska göra andra saker förutom denna lila film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 21 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 Ska du bara lägga in bilderna efter varandra så räcker Movie Maker. Det ska jag inte! Jag ska fixa och trixa lite, sa jag ju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts