P-C Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Mitt blygsamma högtalar-system. Man ser inte mixern eller subwoofern men dom är där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Conny_S Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 (redigerad) Är det någon som har tips på "hifi-musik" då? Jag gillar att lyssna på Diana Krall, Bo Kaspers Orkester, Pink Floyd, Rage Against The Machine med mera när man ska finlyssna. R2D2: Z-5500 låter väldigt fint och mäktig bas men enligt en audiofilsnubbe som jag har snackat med är den för långsam för musik, basen alltså. Jag är inte riktigt säker på vad han menar men den lämpar sig iaf ypperligt till filmtittande. Jag skulle rekommendera Disturbed´s senare utgåvor om du är ute efter "hifi-musik". Redigerad 19 april, 2006 av Conny_S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dexy Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Lite för mkt bas, men annars är de bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Har två stycken högtalare och en förstärkare från 70-talet på rummet. 40 W var, vilket räcker för mitt lilla rum. Sen har jag en Koss SB/45 när jag skypar=) Ljudet på den är väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Jag har ett Steel Pad Steel Sound 5H till min dator. Mycket bra ljud i dom. 8/10 på fragbite. Dom är bra för man kan dra ut mikrofone och ta av klockarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Har vi några hi-fi-nördar här på forumet med schyssta anläggningar/hörlurar eller musiktips på bra inspelningar ect? Även öppet för en del skryt. Fick just hem ett par AKG K24P som får ersätta mina numera trasiga Porta Pro. Måste säga att dessa lurar låter grymt bra med tanke på sitt pris (299:- på cdon.se) Mina finaste lurar, som jag även vet att explosiv_anka besitter är Grado SR-125, köpta tidigare i år. Men dessa lurar har jag inte på bussen och så utan driver dom med min gamla Pioneer-receiver och datorn, ger inte det klaraste ljudet men det funkar. Ett annat ljudsystem jag använder är Logitechs 5.1 Z-5500, låter prima. Diskutera på! Ja "gradosarna" är fina lurar det. Kan ju knappast säga att jag är en hifi nörd, även fast jag har dessa lurar. Jag får skylla på brodern. Till gradosrna använder jag min ipod video 30 gb eller direkt till datorn, men när bror är hemma på sommarn brukar jag lyssna i hans värsting stereo med värsting förstärkare som jag inte har någon aning om vad det är för märke/modell =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 De ar faktiskt riktigt schyssta for 700 kronor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 21 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 Trogen Creativa:are http://www.cdmikelis.com/RACUNALNIK/files/bolha/zvocniki/Creative_inspire_5800_V.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2006 (redigerad) Tack för musiktipsen, ska kolla upp samtliga. Själv älskar jag ljudet på Rage Against The Machines första skiva, Take The Power Back låter fint. Har äkta CD också!! Know Your Enemy också! Baaaaaaah. Så bra. Redigerad 21 april, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Okej. Är på jakt efter en MP3-spelare med skönt ljud. Har tittat lite på http://www.webhallen.com/prod.php?id=58904 och http://www.webhallen.com/prod.php?id=58692 Är det något att ha? Vet ni något bättre runt den prisklassen? 512mb eller 1gb kvittar, det viktigaste är ljudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Okej. Är på jakt efter en MP3-spelare med skönt ljud. Har tittat lite på http://www.webhallen.com/prod.php?id=58904 och http://www.webhallen.com/prod.php?id=58692 Är det något att ha? Vet ni något bättre runt den prisklassen? 512mb eller 1gb kvittar, det viktigaste är ljudet. IRiver har i allmänhet väldigt bra ljud. Jag vet ingenting om just dom modellerna, men det borde vara rätt så bra. Det största problemet på dom flesta är ju lurarna, men dom misstänker jag att du har tänkt byta ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Jag har ett Steel Pad Steel Sound 5H till min dator. Mycket bra ljud i dom. 8/10 på fragbite. Dom är bra för man kan dra ut mikrofone och ta av klockarna. Bra ljud? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Bra ljud? JAA!11! DOM HAR JU BLIVIT UTVECKLADE TISSAMMANS MED HEATON!!1o1!1ne11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Jag har uppgraderat nu till Logitechs Z-5500. The Dude hade rätt, det låter prima. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Har störtskönt surroundljud, och Koss SB45 om det råkar vara för sent för att ösa smattret från kulsprutor i BF2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Kör alltid med Headset (Koss SB45), har vant in mig vid det. Har också ett sånt här skräpigt billigt system: http://www.datorbutiken.com/se/pics/big/logs200oem.jpg Om jag spelar med en polare eller nåt, så båda hör =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 I stort sätt inget av det som nämnts i tråden är Hi-Fi i den bemärkelse att vara riktigt bra ljudåtergivning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Mina högtalare till datorn är av märket Altec Lansing och har Dolby Digital och THX. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Köpte ett Creative X-Fi Music-kort idag och det lyfte verkligen ljudet! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=61395 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Sen har jag en Koss SB/45 när jag skypar=) Ljudet på den är väldigt bra. Har en likadan Mina högtalare och subwoofern. Redigerad 13 april, 2007 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts