BroDD Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Jag är rätt blyg av mig och det är drygt ibland Finns det nåt sätt att typ "träna" bort det? Riktigt super jobbigt ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Försök att börja prata mera, ta för dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Hm.. det försvan med tiden för mig. Försvan ju mer mitt självförtroende växte, innan körde jag med flum-style. Lek allmänt borta typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Jag är rätt blyg av mig och det är drygt ibland Finns det nåt sätt att typ "träna" bort det? Riktigt super jobbigt ibland Det enda sättet man kan träna bort det på är att utsätta sig för sociala situationer eller situationer där du känner dig obekväm i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Bli arg. Riktigt förbannad. Helt jävla utflippad. Då kommer du inte bry dig alls om konsekvenserna av det du gör, vilket troligtvis är det som gör dig blyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Jag är inte blyg men har otroligt lågt självförtroende. Uhm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 (redigerad) Tänk på att du bara lever en gång och vad är det värsta som kan hända? Tänk också dig in i den personen/personerna du är rädd för attt prata med, om du var dom, skulle du tycka det var konstigt att någon började prata med dig? (Blev lite krångligt där men du fattar säkert ) BTW, blygsamhet/dåligt självförtroende = Osexigt/Oattraktivt. Redigerad 17 april, 2006 av P1rsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Träna spegel (tråkigt är det nog men..) ha på musik (mp3/stero ?) hjälper en hel del annars ska man hitta vänner som man utnyttjar Härliga vänner ser dig som du är, och ger en bättre självförtroende Become the king Earn a kingdom and all the slaves Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Alkohol kan hjälpa en del. Fast du kan ju inte gå runt och supa hela tiden, tihi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 (redigerad) Det bästa är nog att hitta ngn hobby som du blir skitduktig på, då har du ju iaf ngt att skryta med.... (de kan med andra ord stärka ditt självförtroende). Redigerad 17 april, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 (redigerad) Beror på situationen, när det kommer till tjejer är jag sk*t blyg. Jag vågar ju knappt prata med morsan. Men annars är jag inte blyg. Bjuder gärna på mig själv när jag träffar människor. Sluta helt enkelt bry dig om vad folk tycker och tänker om dig. Då blir man inte lika blyg. Redigerad 17 april, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Alkohol kan hjälpa en del. Fast du kan ju inte gå runt och supa hela tiden, tihi. Says you. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 BTW, blygsamhet/dåligt självförtroende = Osexigt/Oattraktivt. I disagree, Your Honor. ----- Vissa människor är/blir bara blyga och så är det inte så mycket mer med det. Du kan säkert lindra din blyghet genom att steg för steg utsätta dig för obekväma sociala situationer men knappast överkomma den helt utan professionell hjälp. Om blygheten blir svårare och du utvecklar social fobi finns det medicinering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Alkohol kan hjälpa en del. Fast du kan ju inte gå runt och supa hela tiden, tihi. Fan du tog orden ur munnen på mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Jag tycker att det är skitjobbigt att redovisa inför hela klassen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 BTW, blygsamhet/dåligt självförtroende = Osexigt/Oattraktivt. Pff, bullshit. Blyga och söta tjejer är ju det bästa som finns. Sånna där lite oskuldsfulla tjejer med blossande kinder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Om inte jag är helt fel så är väl blygsamhet inte samma sak som att vara blyg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 17 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Om inte jag är helt fel så är väl blygsamhet inte samma sak som att vara blyg? Är det inte? Vad är det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Är det inte? Vad är det då? Att vara blyg är väl när man inte vågar snacka med andra och sånt som du menade. Om man är blygsam så vågar man inte ta emot positiv kritik. Så har jag hört iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Just go for it. Det är ju bara att ta steget och ta kontakt med folk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts