Bubbli Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Chokladboll. Inte för att jag tycker negerboll är rasistiskt. Utan för att jag tycker att det är mer korrekt då det inte finns några negrers i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Chockladboll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Negerboll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Om jag ska köpa en så säger jag inte negerboll till försäljaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Chokladboll. Inte för att jag tycker negerboll är rasistiskt. Utan för att jag tycker att det är mer korrekt då det inte finns några negrers i den. Hahaha! Så jäkla sant! Vote: Chokladboll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Jag kallar den "negerboll", men kanske inte i alla situationer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Fattar inte varför någon bryr sig så mycket... babblar om man ska kalla den negerboll eller chokladboll... inte direkt något att hetsa upp sig över. Jag säger chokladboll i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Negerboll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 (redigerad) Negerboll, det betyder ju ändå "Svart"-Boll Ingen som har tänkt på NegerKula Borde inte saker som är mindre än en biljardboll kallas Kula? Redigerad 16 april, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Vote: Negerboll! Det har alltid hetat negerboll och kommer alltid att heta det hos mig! Ska nog köpa en tröja på kiviks marknad där det står "Rädda negerbollen". Om du nu ska låta en tröja säga vad du tycker, låt den då, för guds skull, handla om någonting viktigare.. Typ rädda regnskogen eller nåt skit.. Men gör det inte hur som helst, redig töntstämpel på sånt. Jag säger chokladboll, finns det folk som tar illa vid sig av negerboll så respekterar jag det, inte så svårt precis.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Alla är så grymy mogna och tuffa här 'Hehehe orka tycka att det rasistiskt d e så d e juh!' Slår vad om att ni skulle kalla det chokladboll om ni skulle köpa av invandrar-cafét på hörnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 (redigerad) Alla är så grymy mogna och tuffa här 'Hehehe orka tycka att det rasistiskt d e så d e juh!' Slår vad om att ni skulle kalla det chokladboll om ni skulle köpa av invandrar-cafét på hörnet. Haha Låter som mig i 6an, när jag skulle köpa av en någon lite mörkare hyad kvinna så säger jag: Får jag en Neger...hm.. Choklad boll Och hon stirrade sen så här Redigerad 16 april, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Negerboll säger jag hemma och till kompisar men när jag ska snacka med okända människor är det chockladboll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 16 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Chokladboll. Inte för att jag tycker negerboll är rasistiskt. Utan för att jag tycker att det är mer korrekt då det inte finns några negrers i den. Men det finns inga finnar i finska pinnar heller? Och det finns ingen sjöman i sjömansbiff? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Säger negerboll när jag vet att ingen tar illa upp, så aldrig till främlingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Men det finns inga finnar i finska pinnar heller? Och det finns ingen sjöman i sjömansbiff? Av den simpla anledningen att finska pinnar och sjömansbiff är nånting som finnar eller sjömän åt. Negerboll heter negerboll eftersom det ser ut som en boll som är neger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Det skall heta negerboll tycker jag. Chokladboll fick det inte heta för cacao halten var för låg i dem. Och kokosboll fanns redan. Så nu har man bytt namn till svartzkoff bulle eller vad det var, men det är fel tycker jag. Finskar pinnar då? Det är ju rasistiskt det med. Man kanske ska skapa en poll om det? "Finska pinnar eller pinnar?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Har alltid fått för mig att säga "chokladboll/chokladbollar". Inte för att jag finner ordet "negerbollar" som något rasistiskt, utan jag säger chokladboll/chokladbollar eftersom chokladbollen/chokladbollarna är gjorda av choklad. (blev sugen på chokladbollar nu ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Spelar ingen roll. Jag har alltid sagt Negerboll. Fast om det varit en invandrare som jobbat där säger jag kokosbolls för att visa respekt. Men annars säger jag negerboll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2006 Jag har alltid sagt kokosboll vare sig de innehåller kokos eller ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts