rabarben Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 (redigerad) Eftersom när folk har skrevet till mig har dom sagt brukar inte du ha en rabarber som favoriträtt typ. Eller när folk ska prata med mig på msn eller nåt sånt. Så nu är det upp till er forumiter. Heter det en rabarb eller en rabarber? Om denna tråd är onödig lås den... Redigerad 14 april, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 En rabarb. Kolla i ordlistan nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 (redigerad) En rabarb. Kolla i ordlistan nästa gång. Jo men jag vill veta vad folket tycker serru Denna tråden kommer säkert att hamna i dagens lol... jag känner det på mig alltså. Redigerad 14 april, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 En rabarber, flera rabarbrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 En rabarber? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 Singular för obestämd form är rabarb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 Enligt den SAOL jag har framför mig heter det "Rabarber". VOTE: Rabarber. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 En rabarber Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 En rabb. Två rabarber. Tre rabarbers. Lika lätt som: En scooter. Två scootrar. Tre scooters. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 En rabarn två rabarber och en rabarbers... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 En rarbarb förfan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 På lexin finns inte rabarb med, bara rabarber. http://lexikon.nada.kth.se/cgi-bin/sve-eng Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 (redigerad) Rabarber. Bestämd form är rabarbeRn, alltså är singular rabarber. L_Voll: Svenskt uppslagsord rabarber rabarbern subst. köksväxten Rheum rhaponticum Engelsk översättning rhubarb Redigerad 14 april, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 En rabarb tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 Skitsamma vad lexikonet säger jag vill veta vad ni säger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 En rabarb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 Någon ville visst ha lite uppmärksamhet. En rabarber? Lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 Tror det heter "en rabarber" men jag säger nog "en rabarb" dunno, får se om jag säger det helt naturligt någon gång (brukar inte ske dagligen direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 Hmm, har jag aldrig tänkt på, men "rabarb" låter väl mest riktigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 14 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2006 Null vote: Har aldrig pratat om rabarber med någon, så jag har ingen aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts