The Dude Skrivet 13 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Jacker: Nej, man tar inte det säkra före det osäkra och dödar någon. Tar man nån annans liv tycker i alla fall jag att man ska vara jävligt övertygad SlewME: Jovisst har du sagt en del smarta saker också, även om allt du säger är väldigt onyanserat. Redigerad 13 april, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Mja du läste väl min edit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Jacker: Nej, man tar inte det säkra före det osäkra och dödar någon. Tar man nån annans liv tycker i alla fall jag att man ska vara jävligt övertygad SlewME: Jovisst har du sagt en del smarta saker också, även om allt du säger är väldigt onyanserat. Så polisen ska riskera sina liv för brottslingar? Om han varit bekräftat obeväpnad/ofarlig hade dem inte skjutit. Dessutom är det väl ganska suspekt om en enda person har modet att ensam springa emot polisen när resten ger sig av? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Så polisen ska riskera sina liv för brottslingar? Om han varit bekräftat obeväpnad/ofarlig hade dem inte skjutit. Dessutom är det väl ganska suspekt om en enda person har modet att ensam springa emot polisen när resten ger sig av? Har du sett filmupptagningen från händelsen? Polisen handlande fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Har du sett filmupptagningen från händelsen? Polisen handlande fel. Har för mig det, länge sen dock. Finns den på YouTube eller liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Vote: Anarkisten Det stod mellan Snuten och Anarkisten; Anarkisten för det är kul att kasta sten och göra hyss. Sen ville jag lite välja Snuten, därför att dom får slå på folk med batong, och samtidigt gå runt med sköld och hjälm... Resepk! Valde bort Fascisten för dom är patetiska. Redigerad 13 april, 2007 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Aftonhoran som tar kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Vote: Snuten Springa runt på slagsfältet och skjuta med elpistol! =) Nej men, det är häftigt att gripa skrikande galningar! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Både facister och anarkister bygger sina åsikter helt på empati och känslor, som jag sade. Mycket naivt med andra ord. Vad menar du med empati? Fascister har ingen direkt, uttalad empati för något, såvitt jag vet alltså. Inte så mycket känslor heller vad jag vet. De har bara en vrickad syn på världen och tror att alla svaga ska rensas bort, i princip. Sen är det ju också en ganska stor skillnad mellan nazism och fascism, och jag tror det är fler nazister i Sverige än fascister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Vad menar du med empati? Fascister har ingen direkt, uttalad empati för något, såvitt jag vet alltså. Inte så mycket känslor heller vad jag vet. De har bara en vrickad syn på världen och tror att alla svaga ska rensas bort, i princip. Sen är det ju också en ganska stor skillnad mellan nazism och fascism, och jag tror det är fler nazister i Sverige än fascister. De har känslor för sina "medmänniskor" och känner att deras människotyp inte har så bra som dem förtjänar... Typ. Oftast är det killar som inte är så mycket, och blir då nazister för att känna att dem är något och har något att vara stolta över. Killar som kanske var mobbade under skolåren och vill ha en sorts revansch. Redigerad 13 april, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Vad menar du med empati? Fascister har ingen direkt, uttalad empati för något, såvitt jag vet alltså. Inte så mycket känslor heller vad jag vet. De har bara en vrickad syn på världen och tror att alla svaga ska rensas bort, i princip. Sen är det ju också en ganska stor skillnad mellan nazism och fascism, och jag tror det är fler nazister i Sverige än fascister. Vad är det för skillnad på fasicster och nazister? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Vad är det för skillnad på fasicster och nazister? Du är inte särskillt allmänbildad Tips: wikipedia, google, uppslagsverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Du är inte särskillt allmänbildad Tips: wikipedia, google, uppslagsverk. Jag läste på denna länken men det verkar inte vara så likt nazismen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Jag läste på denna länken men det verkar inte vara så likt nazismen. De är båda högerextrema idelogier. http://sv.wikipedia.org/wiki/Nazism "Nazismen påminner om fascismen och jämställs ofta med denna, eftersom fascismen utgjorde statsideologi i grannlandet Italien 1922-1943, eftersom det finns stora likheter mellan ideologierna och eftersom de båda staterna var allierade" Redigerad 13 april, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Fast i just den här pollen så avses ju inte den politiska rörelsen i Italien utan den grupp på kravallfältet som AFA skulle kallat fascister (förutom poliserna då), främst nynazister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Fast i just den här pollen så avses ju inte den politiska rörelsen i Italien utan den grupp på kravallfältet som AFA skulle kallat fascister (förutom poliserna då), främst nynazister. Aha ok. Jag blev lite förvirrad eftersom jag vet att många av Lazios supportrar är facsister och att det fanns såna nere i Italien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 "Vi kastar faktiskt sten." Nä, inte jag inte. Polisen skulle jag vara. Jag är inte röd och jag ser heller ingen idé i att sparka invandrare. Polisen är de enda som gör den rätta saken i kravaller, varken nazister eller anarkister ser hur dumt det de gör är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Vote: Anarkisterna, älskar kaos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=ANgr4QiLnXA Här ser vi hur anarkisterna går till väga för att föröska skapa ett "jämställt" och "solidariskt" samhälle. Att föröska vara ett seriöst politiskt parti och ta sig in i riksdagen är väl inte lika kul som att slå sönder Göteborg antar jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Snuten såklart. Mysigt att skjuta ner äckliga anarkister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts