xenon Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Knappast... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Jag har en teori om Déjà Vu och hur man då kan se in i framtiden: Från Wikipedia.org Déjà vu (fr. "redan sett"), känsla av att ha upplevt något tidigare fastän man inte har det. Oftast så har man drömt det tidigare utan att komma ihåg det.Mer än 70% av befolkningen har upplevt det någon gång. Det finns även en teori om att minnet spelar oss ett spratt. Det innebär att en händelse inte registreras i närminnet utan hoppar direkt till långtidsminnet, vilket leder till att man får en känsla av att det som händer runtomkring oss har redan hänt tidigare. Det finns många olika teorier om vad en déjà vu beror på. En teori är att allt som händer omkring oss blir för mycket för hjärnan. Sen kommer minnet ikapp och då känns det som om man redan varit med om det som händer tidigare. Man drömmer varje natt, men kommer inte ihåg alla. Drömmen finns dock kvar där och när samma ögonblick dyker upp som du har drömt om då påminns du om den. Därför känner du av att du har vart med om någonting liknande (din dröm alltså). Maybe? Nej, jag tror nog inte det. Men det vore coolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Nope :/ Har dock haft en väldigt konstig dröm om att jag var på den där danska ön, va fan den nu heter.. Drömde om hur det såg ut och allt sånt.. Sen när jag vaknade så kändes det som om det var en såndär "Déjà Vu".. Några månader senare så åkte vi till den ön på semester, och på sista dan så är jag precis där jag var i drömmen, och allt såg likadant ut.. Jäffla Déjà Vu.. Exakt samma för mig! Jag drömmer också om sånt och så blir det till verkligehet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Ja i bland kan jag förut säga folks hadlingar långt innan de gör något... och så brukar jag kunna nynna på låtar och sen när jag sätter på radion så brukar jag vara precis kommain i sången... spoooooooky //alexzander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Såklart jag har det! ' Ibland när något händer så kan jag ha sett det innan. Typ som Deja Vu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Ibland har jag drömt om små grejer t.ex när mn e i skolan och snackar med vissa personer om t.ex fotboll så händer exakt det i verkligheten och alla tår på samma plats som i drömmen. Så jag kanske har ett sjätte sinne eller så är det bara mina drömmar som slår in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 (redigerad) Ingen har ett "sjätte sinne". Det jag tror är att några människor kanske är lite mer vaksamma och kan läsa av människor och omgivningen bättre än andra (nej, inte som ett sjätte sinne) och kan alltså "förutspå" framtiden. EDIT: Kom in på andra sidan när jag klickade upp. Så jag tänkte "jahaja, har Cyprez gjort en tråd igen". Redigerad 12 april, 2006 av Bubbli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 12 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 EDIT: Kom in på andra sidan när jag klickade upp. Så jag tänkte "jahaja, har Cyprez gjort en tråd igen". Hehe visste väl att nån skulle skriva så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Jag har lätt tt sjätte sinne. Jag vet alltid när det är dags att kuta som faan och när man ska stanna och ta en fajt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Det där med sanndrömmar inträffar hela tiden för mig också. Jag drömmer något, men glömmer alltid vad det är jag drömde fast det ligger kvar i bakhuvudet. Senare inträffar det och då minns jag drömmen igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Nej, jag har inga superkrafter, tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Så är det för mig med. Jag brukar ha "Sanndrömmar". Väldigt ofta faktiskt. Fast det handlar ofta om obetydliga saker, men när dom inträffar minns jag dom på något creepy sätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Ja jag har ett sjätte sinne. Jag får huvudvärk när jag ser trådar med rent skitsnack. Och nu måste jag gå och vila för jag fick så ont i huvudet när jag läste den här tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 I see dead people :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Jag har ett sjätte sinne för snygga tjejer, om dt går nån snygg tjej bakom mig så vänder ja mig om, missar aldrig en snygg tjej som går förbi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 I see dead people :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Så är det för mig med. Jag brukar ha "Sanndrömmar". Väldigt ofta faktiskt. Fast det handlar ofta om obetydliga saker, men när dom inträffar minns jag dom på något creepy sätt! Verkar som många har en typ av ett sjätte sinne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Haha, nej inte vad jag vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Archemra Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Ja i bland kan jag förut säga folks hadlingar långt innan de gör något... och så brukar jag kunna nynna på låtar och sen när jag sätter på radion så brukar jag vara precis kommain i sången... spoooooooky //alexzander Så är det för mig med! Jag brukar tänka att min kompis gör nått, och exakt efter gör han det! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts