Random Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jag uppfattar en nörd som en som är speciellt fixerad/fast av någonting. Det kan vara samlande av olika saker, aktiviteter såsom spela dator etc., och har då nedsatt social erfarenhet (i regel). Om man står upp för att man är en nörd, så är man inte cool. Vilka slags personer är "coola" egentligen? Om man INTE är nörd av något på något vis, är man nog jävligt utråkad, såsom en medelfjortis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 11 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 (redigerad) Om det är datornördar vi snackar om..så är det ju inte direkt något att vara stolt över att man är. Vote: nein! Man kan ju vara stolt över sin kunskap. Eller jag menar, att vara en datanörd är kanske inget att stoltsera med men någonting annat. Men enligt mig är det fortfarande imponerande att ha sådan kunskap som vissa har; 'Vem hade namnsdag den 18 maj 1985?' 'Solveig och Sture'. Och som nån sa, coolheten kommer från insidan och man kanske inte ska se nördheten som cool. Och nu när ni sa det, det är ju inte så jävla cool att vara nördig då betäckningen nörd är ju egentligen raka motsatsen till cool. Så om jag formulerar om mig lite, så syftar jag på hur insidan är. En som jag känner är världens nörd, men ack så cool. Han är ful men när jag snackade med honom efter en träning så sa han: 'När jag kommer hem ska jag käka, duscha, sitta vid datorn och sova. Snacka med lite brudar, ni vet.' (Trots att han inte är stilig till 5 öre) Han är cool. Redigerad 11 april, 2006 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Jag är nörd, jag är beroende av GTA-spelen och det här forumet. Och det tycker mina kompisar är grymmt, hoppas jag iallafall... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 (redigerad) Det är coolt att vara sig själv, och är man en nörd på insidan och lever med det och skiter i vad dom andra säger är man cool. Edit: Fan, dubbelpost Redigerad 11 april, 2006 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts