samuelszon Skrivet 10 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jo, exakt. I samma ämne finns en tråd 'Coolt att röka eller inte?'. En del tycker det är coolt att råna butiker och vara uppkäftiga mot varandra. Men jag ser nördar som vilka andra personer som helst som förtjänar respekt för de är allmänt sköna, och respekt är coolhet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Vote: Nej! Att säga ja är ungefär som det här skitsnacket att mördare är offer. Själva definitionen av mördare är förövare som tagit annans liv. Själva definitionen av nörd är någon som är allt annat än cool. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Som många sagt, så beror det på vad man definierar som "nörd". Enligt min uppfattning är det en sådan som har väldigt mycket kunskap inom ett visst ämne, och bara därför blir retad. En person som blir retad kan ofta framstå som socialt inkompetent, men att man inte pratar med sina mobbare säger ju absolut ingenting. Man kan ju lika gärna ha vänner på andra platser (om inte annat, så i sin egen kunskapskrets). Sen är ju förstås frågan vad man definierar som "cool". Enligt mig är det en person som kan "ta det kallt" (därav ordet cool), dvs att inte bry sig om att han blir mobbad. Huruvida alla nördar verkligen är sådana vet jag inte, men sådana som är det anser jag i alla fall vara coola. Vote: Ja. (skulle ha valt något mellanalternativ om sådant funnits) Redigerad 10 april, 2006 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jag är nörd och definitivt inte cool. Så enligt mg är det inte coolt att vara nörd, det är heller inte coolt att inte vara en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jag är en nörd och varför skulle inte jag vara "cool"? allt och alla kan vara coolt/coola det bror på hur man ser på det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jag är nörd och definitivt inte cool. Så enligt mg är det inte coolt att vara nörd, det är heller inte coolt att inte vara en. Haha... Det beror på vad man menar med Nörd. Menar man någon som inte är "cool" så är det ju inte coolt. Men menar man någon som är jävligt bra på datorer så är det olika med alla . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Null vote. Jag tycker en nörd är en sån som har fördjupat sej i TV och datorer, böcker och sånt.. Fördjupar man sig i fotboll, hockey m.m. = Fotbolls tönt, hockey tönt osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Definera nörd! Edit: (Samma text som ovan) Redigerad 10 april, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Null våjte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Nej.. det är.. nördigt att vara nörd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Som många sagt, så beror det på vad man definierar som "nörd". Enligt min uppfattning är det en sådan som har väldigt mycket kunskap inom ett visst ämne, och bara därför blir retad. En person som blir retad kan ofta framstå som socialt inkompetent, men att man inte pratar med sina mobbare säger ju absolut ingenting. Man kan ju lika gärna ha vänner på andra platser (om inte annat, så i sin egen kunskapskrets). Sen är ju förstås frågan vad man definierar som "cool". Enligt mig är det en person som kan "ta det kallt" (därav ordet cool), dvs att inte bry sig om att han blir mobbad. Huruvida alla nördar verkligen är sådana vet jag inte, men sådana som är det anser jag i alla fall vara coola. Vote: Ja. (skulle ha valt något mellanalternativ om sådant funnits) Hmm, bra skrivet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Kom ihåg att coolhet kommer inifrån. En skön människa med mycket självförtroende (inte för mycket, dock) är cool enligt mig. Därför kan även nördar vara coola, men själva nördigheten upplever jag inte som "cool". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Den klassiska: Finnig, flottigt hår, coca cola glasögon och tandställning som tillbringar hela sin vakna tid framför datorn. Vafan? Bor du hemma hos mig eller?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Nix men att se nördar är ibland rätt kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Nördar är väl såna som inte är coola!? Vote: Nej. Skum topic förresten...men jag gillar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Nördar är väl såna som inte är coola!? Vote: Nej. Skum topic förresten...men jag gillar den. Och vilka är coola då? Dom som inte är nördar? Men vilka är då nördarna? låter lite konstigt... Null vote. Det beror på vad man tycker att en nörd är. Jag tycker t.ex att fjortisar är nördar, men fjortisar tycker att jag är en nörd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Om det är datornördar vi snackar om..så är det ju inte direkt något att vara stolt över att man är. Vote: nein! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Det finns inget som är coolt allmänt Säger det samma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Ja, om man står upp för att man är en nörd så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Och vilka är coola då? Dom som inte är nördar? Men vilka är då nördarna? låter lite konstigt... Null vote. Det beror på vad man tycker att en nörd är. Jag tycker t.ex att fjortisar är nördar, men fjortisar tycker att jag är en nörd. Exakt...ja nästan iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts