Jump to content

Rökning

Plaisir
 Share

Recommended Posts

Allt är en tolkningsfråga.

Nu är det själva rökningen i sig. Och visst, den kan säkert vara "cool" i vissa anseénden. Därimot är bieffekterna av rökningen inte ett dugg coolt.

Det är det som folk inte kan se igenom. Hör ni ciggaret så tänker ni på cancer. Men inte fan tänker ni på trafikolycka om jag säger bil.. >_<

Tror jag inte ngn tycker, att lungkräfta är coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Populära dagar

Coolt att röka? Röker man för att det är coolt? Jag trodde man gjorde det för att man tyckte det var gott. Själv röker jag bara passivt med min mamma, nej men jag tycker inte det luktar gott så jag tänker inte testa på ett bra tag. Dessutom tror jag att jag skulle stå och hosta i tjugo minuter innan jag tog andra halvan av första blosset.

Kortfattat; nej, det är inte coolt att röka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det som folk inte kan se igenom. Hör ni ciggaret så tänker ni på cancer. Men inte fan tänker ni på trafikolycka om jag säger bil.. >_<

Cigaretter är inget som behövs i vardagslivet. Det är endast till för njutning, eller vad det nu kan vara man röker för.

Bilar däremot, är ett fortskaffningsmedel, som ofta används och är ganska viktigt i vårt samhälle.

Det är skillnaden. Men själva principen är väl ungefär den samma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cigaretter är inget som behövs i vardagslivet. Det är endast till för njutning, eller vad det nu kan vara man röker för.

Bilar däremot, är ett fortskaffningsmedel, som ofta används och är ganska viktigt i vårt samhälle.

Det är skillnaden. Men själva principen är väl ungefär den samma.

Ingen drog eller berusningsmedel är livsviktigt. Det är inte medicin heller. Men nu så har vi det och nyttjar det och har nyttjat det i flera tusentals år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är inte coolt att röka. Rätt äckligt faktiskt om man tänker efter.

Rök är ju det man försöker undvika att andas in när man grillar...

Håller inte med KalleR i påståendet att John Mclane skulle vara coolare bara för att han röker. Däremot är det sant som KalleR säger att en (nu försäger jag mig, ja jag dricker öl ibland >_< ) cigg till ölen är som vattent i akvariumet, en självklarhet.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min morsa jobbade med lungcanser patienter ett tag. Där fanns det en kille som var runt 30 år.

Surt att få lungcancer när man är så ung. Det är dessutom den cancerform som är dödligast. Tror att dödligheten låg runt 80%.

Många tror att det är av själva cancern man dör av, men ett annat namn för lungcancer är vattenlunga. Det du slutligen dör av är att du inte kan andas. Lungorna fylls med vatten tills du inte kan andas mer.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan säga såhär jag rökte förut, inte för att det var coolt utan bara för att det var gott.

Jag rökte nästan 24/7 och det var ett helvete att sluta med det.

Så lyd mitt råd PLZ, ni som inte röker börja inte. Eran kondition sänks rejält och man orkar inte med så mycket nu mera.

Se på mig innan jag började så hade jag en för jeffla bra kondition.

Men igår märktes det att den har sänkts, sprang upp för en backe och halvvägs låg jag hosta blod nästan, ja ni fattar vart jag vill komma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är ej coolt, men de "coola", populära röker oftare. Något annat är ej påstått.

Därimot när det kommer till film är rökningen en coolhetsfaktor, hade John Mclane varit lika tuff utan cigaretterna? Ja kanske ni säger, men svaret är nej.

Walker röker inte i texas ranger men han är endå supercool.

Redigerad av Runar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor