The_go Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Allt är en tolkningsfråga. Nu är det själva rökningen i sig. Och visst, den kan säkert vara "cool" i vissa anseénden. Därimot är bieffekterna av rökningen inte ett dugg coolt. Det är det som folk inte kan se igenom. Hör ni ciggaret så tänker ni på cancer. Men inte fan tänker ni på trafikolycka om jag säger bil.. Tror jag inte ngn tycker, att lungkräfta är coolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Coolt att röka? Röker man för att det är coolt? Jag trodde man gjorde det för att man tyckte det var gott. Själv röker jag bara passivt med min mamma, nej men jag tycker inte det luktar gott så jag tänker inte testa på ett bra tag. Dessutom tror jag att jag skulle stå och hosta i tjugo minuter innan jag tog andra halvan av första blosset. Kortfattat; nej, det är inte coolt att röka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Det är det som folk inte kan se igenom. Hör ni ciggaret så tänker ni på cancer. Men inte fan tänker ni på trafikolycka om jag säger bil.. Cigaretter är inget som behövs i vardagslivet. Det är endast till för njutning, eller vad det nu kan vara man röker för. Bilar däremot, är ett fortskaffningsmedel, som ofta används och är ganska viktigt i vårt samhälle. Det är skillnaden. Men själva principen är väl ungefär den samma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Cigaretter är inget som behövs i vardagslivet. Det är endast till för njutning, eller vad det nu kan vara man röker för. Bilar däremot, är ett fortskaffningsmedel, som ofta används och är ganska viktigt i vårt samhälle. Det är skillnaden. Men själva principen är väl ungefär den samma. Ingen drog eller berusningsmedel är livsviktigt. Det är inte medicin heller. Men nu så har vi det och nyttjar det och har nyttjat det i flera tusentals år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Ursäkta, men vad syftar du på? Jag förklarade enbart varför man, när man hör ordet cigarett, tänker på cancer, och att man i motsats till detta inte tänker på bilolyckor när man hör ordet bil. Edit: stavfel Redigerad 10 april, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Ursäkta, men vad syftar du på? Jag förklarade enbart varför man, när man hör ordet cigarett, tänker på cancer, och att man i motsats till detta inte tänker på bilolyckor när man hör ordet bil. Edit: stavfel Aye, trött. Orkar inte förklara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Det känns jävligt mysigt, som KalleR har påpekat, att på en varm sommardag hålla i en pilsner i en hand och samtidigt ha en cigg i andra handen. Det är en sak som gör det ännu mysigare att supa med kamraterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Nej det är inte coolt. Men kan vara skönt att ta något bloss ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Nej, jag ser inget coolt i att röka. Skulle fan spy om tjejen stank rök i käften. Då får hon fan hångla med katten på balkongen istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Nej det är inte coolt att röka. Rätt äckligt faktiskt om man tänker efter. Rök är ju det man försöker undvika att andas in när man grillar... Håller inte med KalleR i påståendet att John Mclane skulle vara coolare bara för att han röker. Däremot är det sant som KalleR säger att en (nu försäger jag mig, ja jag dricker öl ibland ) cigg till ölen är som vattent i akvariumet, en självklarhet. Redigerad 10 april, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Nix, jag har aldrig rökt och kommer inte göra det heller. Alla gör som de vill men jag vill inte dö i förtid eller få lung cancer. Edit: Just ja, jag tycker inte det är på något sätt coolt Redigerad 10 april, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Nej jag tycker inte det är coolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 "Rökning är inte bara farligt, Det är coolt också" Nej men det är inte särskillt coolt. Visst tänker man så när man går i 8:an och vill vara "ball" men när man blir äldre och fattar bättre så är det inte så coolt. Röker ibland men tycker mer om snus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Min morsa jobbade med lungcanser patienter ett tag. Där fanns det en kille som var runt 30 år. Surt att få lungcancer när man är så ung. Det är dessutom den cancerform som är dödligast. Tror att dödligheten låg runt 80%. Många tror att det är av själva cancern man dör av, men ett annat namn för lungcancer är vattenlunga. Det du slutligen dör av är att du inte kan andas. Lungorna fylls med vatten tills du inte kan andas mer. Redigerad 10 april, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jag kan säga såhär jag rökte förut, inte för att det var coolt utan bara för att det var gott. Jag rökte nästan 24/7 och det var ett helvete att sluta med det. Så lyd mitt råd PLZ, ni som inte röker börja inte. Eran kondition sänks rejält och man orkar inte med så mycket nu mera. Se på mig innan jag började så hade jag en för jeffla bra kondition. Men igår märktes det att den har sänkts, sprang upp för en backe och halvvägs låg jag hosta blod nästan, ja ni fattar vart jag vill komma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Jag känner vissa som röker bara för att de ska känna sog coola Redigerad 10 april, 2006 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Nej det är ej coolt, men de "coola", populära röker oftare. Något annat är ej påstått. Därimot när det kommer till film är rökningen en coolhetsfaktor, hade John Mclane varit lika tuff utan cigaretterna? Ja kanske ni säger, men svaret är nej. Walker röker inte i texas ranger men han är endå supercool. Redigerad 10 april, 2006 av Runar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Walker röker inte i texas ranger men han är endå supercool. Han är ändå inte tuffare än Maclane Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Han är ändå inte tuffaren än Maclane Jo. Maclane är inget jämfört me Chuck the man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Nej. Rökning är inte coolt. Vem som hälst som är nog dum kan göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts