Plaisir Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Jag tycker vi flyttar över konversationen hit va?? Ni som inte förstår kan ju läsa de sista sidorna här. Ha en bra diskussion! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Nej det är ej coolt, men de "coola", populära röker oftare. Något annat är ej påstått. Därimot när det kommer till film är rökningen en coolhetsfaktor, hade John Mclane varit lika tuff utan cigaretterna? Ja kanske ni säger, men svaret är nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 I vissa situationer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Inte Coolt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Vad ska man säga? Jag röker för den sociala biten. Skulle nog inte tänka mig att röka ensam. Så långt har det inte gått och så långt kommer det inte gå. Bladdelbladdel jag är trött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Coolt? nej. Gott? ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Nej det är ej coolt, men de "coola", populära röker oftare. Något annat är ej påstått. Därimot när det kommer till film här rökningen en coolhetsfaktor, hade John Mclane varit lika tuff utan cigaretterna? Ja kanske ni säger, men svaret är nej. Precis, "en cigg passar bra i handen tillsamans med alkoholen" Quote from my sister, tycker det stämmer rätt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Det är stentufft eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Rökning, ett helvete på jorden? Rökning är inget annat än en "coolhets"pryl vill jag lova. Rökning gynnar inte någon fysiskt men det är skönt för folk med problem som vill bli lugna då rökning ger en lugnande känsla. Rökhosta uppstår pga. kära på flimmerhåren. Nu vet ni det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Precis, "en cigg passar bra i handen tillsamans med alkoholen" Quote from my sister, tycker det stämmer rätt bra Helt korrekt av din syster, tänk dig en varm sommarnatt på en strand med ett gäng kompisar, då smakar en öl godare med en cigg till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Nej det är ej coolt, men de "coola", populära röker oftare. Något annat är ej påstått. Därimot när det kommer till film här rökningen en coolhetsfaktor, hade John Mclane varit lika tuff utan cigaretterna? Ja kanske ni säger, men svaret är nej. När jag rökte tyckte jag själv att ja va rätt cool faktiskt, men nu inser jag att det inte finns ngt så ocoolt som att röka. DE flesta som börjar röka gör det för att få gemenskap med andra som röker (som då ofta kanske är av den "coolare typen") eller så börjar folk röka för att kunna få fler raster på det stressiga jobbet... Inte så konstigt med det egentligen... Men frukstansvärt synd att det ska behöva vara så för vissa människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Helt korrekt av din syster, tänk dig en varm sommarnatt på en strand med ett gäng kompisar, då smakar en öl godare med en cigg till. Indeeeeeed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Helt korrekt av din syster, tänk dig en varm sommarnatt på en strand med ett gäng kompisar, då smakar en öl godare med en cigg till. Röv.. saknar sommaren rejält nu :'( vilket jag gjort länge men fan, vart kallt jättelänge nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Varken eller. Bara ohälsosamt, bortkastade pengar och dåligt för miljön. Och gott för de som tycker det, naturligtvis. Annars har The_go poängterat det andra jag tänkte säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 När jag rökte tyckte jag själv att ja va rätt cool faktiskt, men nu inser jag att det inte finns ngt så ocoolt som att röka. DE flesta som börjar röka gör det för att få gemenskap med andra som röker (som då ofta kanske är av den "coolare typen") eller så börjar folk röka för att kunna få fler raster på det stressiga jobbet... Inte så konstigt med det egentligen... Men frukstansvärt synd att det ska behöva vara så för vissa människor. Som du själv säger, gemenskapen. Fast när jag snackar rökning snackar jag inte beroende, utan kunna gå ut och ta ett bloss med polarna på fyllan istället för att sitta kvar inne och glo. Kunna dela en cigg och växla några ord med en trevlig tjej, eller bara hjälpa till med eld åt nån behövande. Kan tillägga att jag aldrig röker annat än på fyllan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Jag har en pinne i munnen, visst är jag cool? Det kan ge mig lungcancer och det kostar skjortan, men visst är jag cool? Nej, det är inte coolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Nej, jag finner inget coolt i att röka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Coolt att få lungorna fördärvade och förkorta livet med sju minuter för varje cigg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Som du själv säger, gemenskapen. Fast när jag snackar rökning snackar jag inte beroende, utan kunna gå ut och ta ett bloss med polarna på fyllan istället för att sitta kvar inne och glo. Kunna dela en cigg och växla några ord med en trevlig tjej, eller bara hjälpa till med eld åt nån behövande. Kan tillägga att jag aldrig röker annat än på fyllan. Du är inte ensam att kombinera alkohol och cigg. Alltså, man blir ju mer torr i halsen av att röka, därför blir det ju godare med drickat. Finns inget så skönt (finns det ju men..)som att ta nåt kallt att dricka när du är som törstigast! Nu kör jag en fuling, men dofterna med rök å öl t.ex, å schysst musik gör ju fan stämning på en fest. Men att bo i rökigt hem är vidrigt. Eller som att röka i bilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Allt är en tolkningsfråga. Nu är det själva rökningen i sig. Och visst, den kan säkert vara "cool" i vissa anseénden. Därimot är bieffekterna av rökningen inte ett dugg coolt. Det är det som folk inte kan se igenom. Hör ni ciggaret så tänker ni på cancer. Men inte fan tänker ni på trafikolycka om jag säger bil.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts