Ballena Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Hej Jag har lagt till så en pop up kommer när min sida öppnas fast då slutar ett annat script att fungera. För att popupen ska fungera måste man ha < BODY OnLoad="checkCount()" > i body, men i bodyn finns redan denna koden: < body style="background: url(grgrad.jpg);background-repeat: repeat-x;background-color: #FFFFFF;"onload="ae()" alink="red" bgcolor="white" link="#0000cc" text="black" vlink="#551a8b" > så när jag infogar popup grejen ser ut såhär men då fungerar popupen men inte de andra gresjet på sidan <body OnLoad="checkCount()" style="background: url(grgrad.jpg);background-repeat: repeat-x;background-color: #FFFFFF;"onload="ae()" alink="red" bgcolor="white" link="#0000cc" text="black" vlink="#551a8b" > Vet någon vad felet är på min body kod? jag har testat att lägga in anndra grejor i bodyn men då slutar det andra att fungera igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Bah, länge sedan man jobbade med detta. hum testa båda två? annars kan du göra designen i en css fil istället, mycket lättare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ballena Skrivet 9 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Hur gör man om till en css fil då? testa båda? menar du att jag ska ha två body? testade och då fungerar bara den som är överst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Provat att lägga scriptet efter designen?? Det skulle kunna göra susen:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Always start from scratch, ruta1. http://www.w3schools.com/css/default.asp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ballena Skrivet 9 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Scriptet måste vara i head, påstor webbdesignskolan. Använder det här scriptet http://webdesignskolan.se/javascripts/popup/popup1-once.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ballena Skrivet 9 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 A www.goox.webb.se Ni ser ikonerna i mitten, när jag infogar < BODY OnLoad="checkCount()" > koden så slutar dom att fungera och tvärtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Skicka ett PM till Xoedge (eller hur det ska se ut) Han är rätt säker på sånt där.. Själv fuskläser jag lite böcker ibland men det blir aldrig nåt av med det:P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Skicka ett PM till Xoedge (eller hur det ska se ut) Han är rätt säker på sånt där.. Själv fuskläser jag lite böcker ibland men det blir aldrig nåt av med det:P Xogede* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Du glömde ett citationstecken (") efter background-color: #FFFFFF; @Friberg: Tjoho, jag är berömd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ballena Skrivet 10 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Wee det fungerar nu, tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Du glömde ett citationstecken (") efter background-color: #FFFFFF; @Friberg: Tjoho, jag är berömd! Haha.. Det kunda jag ju också sett nu när du säger det.. Men men så kan det gå... Japp Jättekänd är du Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts