Stora_tomtefar Skrivet 6 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Okej, jag har under några månders tid hållt på med ett spel som heter Strafer. Till detta skrev jag först en baneditor i vilken jag tänkte göra banorna till själva spelet, och även låta dig som spelare göra egna banor. Denna baneditor är jag klar med! Denna editor tog mig en och en halv månad att skriva. (Då skrev jag kanske någon timme varje dag. Inte så mycket om dagen, faktiskt.) Sedan började jag skriva på spelet. Själva grunden till det fungerar, banor gjorde i baneditorn går att spelas, men det är i stort sätt allt. Att skriva spelet tog mig också det en och en halv eller två månader. Sedan försvann all min motivation att skriva klart spelet då jag inte hade kvar några idéer till vad som kunde vara med, eller rättare sagt hur jag kunde få med de idéer jag hade kvar. Således blir spelet aldrig klart. Så, jag tänker ladda upp baneditorn, källkoden till denna och en liten hjälptext om hur den används om någon intresserar sig Vad jag vill få fram ur detta är främst att låta er testa på BanEditorn, som skojigt nog heter DragStrafer, och kanske kommentera något om denna. Dessutom så vill jag börja på ett nytt spel, igen. Denna gång ett pusselspel. Inte där man lägger pussel, utan ett klurigt spel som är beroendeframkallade, typ som tetris, jezzball, bontago, etc. Jag hade någon idé om att göra spelet King, ni vet det där som man spelade på mellanstadiet då man hade en basketboll och fyra rutor på marken som man spelade på, i en datorspelversion, men jag vet inte om jag kan skriva en sådan bollfysik. Sedan tänkte jag att det kanske vore skoj att göra någon annan mellanstadielek, som kanske Land och Rike, men det var och är bara tankar jag har. Såå... Har ni några förslag? Annars testar jag och ser ifall jag är kapabel att göra "Land och Rike" DragStrafer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Imponerande antar jag. Orkade inte göra så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 6 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Imponerande antar jag. Orkade inte göra så mycket. Tack, Vicke. Det värmer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Tack, Vicke. Det värmer Tack själv, Torbjörn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 6 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Funkar inte? Runtime Error Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 6 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Funkar inte? Runtime Error Ojdå. Vad pinsamt. Är det endast för dig det var på detta vis? Om det är så för flera skall jag genast komplira spelet på ett annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Tack själv, Torbjörn. Burn! Fniss. Fin baneditor förövrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 6 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Det posetiva: snyggt och rätt kul... Det neggativa: Jag vet inte omdet är detta program det är fel på eller inte men när jag skulle avsluta så... B(lue)...S(sreen)...O(f)...D(death)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 6 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Det posetiva: snyggt och rätt kul... Det neggativa: Jag vet inte omdet är detta program det är fel på eller inte men när jag skulle avsluta så... B(lue)...S(sreen)...O(f)...D(death)... Fint att du tycker så. Det värmer Dina ord också Flugfarfar... Eller Siana. Angående BSD:n.... Jag gissar på att du kör på ett äldre operativsystem? Det kanske kan ha något med det att göra? Dessutom så antar jag att du stängde av programmet rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 6 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Jag kör en dator med Win XP Pro Version 2002 service pack 2... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 6 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Jag kör en dator med Win XP Pro Version 2002 service pack 2... Tja, då var det inte den där klassiska BSD:n jag tänkte mig... XP brukar väl inte få BlueScreens? Nåja, vi hoppas på att det var en engångsföreteelse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 7 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2006 Jo, XP får Bluescreens, men inte särskilt ofta. Bara om något har stått på öronen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 7 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2006 Jo, XP får Bluescreens, men inte särskilt ofta. Bara om något har stått på öronen. Jasså. Jag har bara sett en BlueScreen på XP, och när man väl fått den så får man formatera om datorn då det är något på hårddisken som är fel. Jag antar att det inte är denna? By tha way; jag stänger ner servern ett tag nu. Roliga timmen då alla laddar ner DragStrafer är således över. Låt tråden dö ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 7 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2006 MEnar det den när det står att man inte ska bry sej om det är första gången men om det händer igen kolla om det är fel på gamla filer eller formatera hårddisken? den har kommit 3 ggr för mig btw testar spelet sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 7 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2006 Har problem att ladda hem det eftersom hemsidan inte fungerar. Kan du fixa en annan länk?/rätta till den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 8 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2006 Har problem att ladda hem det eftersom hemsidan inte fungerar. Kan du fixa en annan länk?/rätta till den? Sade aldelles nyss att jag stängde av servern. Men, men. Jag satte just på den igen eftersom jag känner mig snäll Den får väl stå på över dagen, då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 8 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2006 Sade aldelles nyss att jag stängde av servern. Men, men. Jag satte just på den igen eftersom jag känner mig snäll Den får väl stå på över dagen, då. Missade det, trodde att jag hade läst allt aja, ska ta och prova det nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts