I lol Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 1. Vad är det exakt? 2. Hur sänker man eller ändrar? 3. Varför har man hög ping? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Det är väl hur bra uppkoppling man har. Ju snabbare du tar imot "paketen" ju lägre ping. För att få bättre ping får du skaffa snabbare uppkoppling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Det är väl hur bra uppkoppling man har. Ju snabbare du tar imot "paketen" ju lägre ping. För att få bättre ping får du skaffa snabbare uppkoppling. Jag har 1 mbit uppkoppling och när jag spelade BF 2 hade jag närmare 400 i ping så det kan ju inte stämma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Jag har 1 mbit uppkoppling och när jag spelade BF 2 hade jag närmare 400 i ping så det kan ju inte stämma Jo.. du spelade på en utlänsk (rätt ord?) server Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Jag har 1 mbit uppkoppling och när jag spelade BF 2 hade jag närmare 400 i ping så det kan ju inte stämma Kan ju vara att servern du spelade på låg i ett avlägset land eller att den hade någon typ av problem. Alternativt laddade du kanske upp/ner något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Det är väl hur bra uppkoppling man har. Ju snabbare du tar imot "paketen" ju lägre ping. För att få bättre ping får du skaffa snabbare uppkoppling. You Has iT De tar längre tid att få "packen" från utlänska servers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Har inte så mycket med uppkopplingen att göra. Jag har 0,5 och har ofta bland de lägsta pingen på serverna jag spelar på. Min kompis har 2 mbit och han har ungerfär samma som jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Har inte så mycket med uppkopplingen att göra. Jag har 0,5 och har ofta bland de lägsta pingen på serverna jag spelar på. Min kompis har 2 mbit och han har ungerfär samma som jag. De har lite med Uppkoplingen med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Sitter du och tankar samtidigt som du spelar stiger din ping upp i skyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Jag tankade inte.. Men klart servern var utländsk, finns det någon svensk då? BTW, Blev bannad p.g.a. Pingen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Sitter du och tankar samtidigt som du spelar stiger din ping upp i skyn. Tror inte den sticker sky högt om du har 100mbits eller högre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Undrar hur högt den stiger om man drar ur Routern?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 "Ping" är att skicka ett paket fram och tillbaks till en värddator, tiden det tar för informationen att återvända mäts sedan i ms (millisekunder). Allt under ca. 100 i ping är helt godkänt för normalt spelande, pro's brukar oftast ha högre krav (ner mot 20-5). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Finns ett protokollprogram som jag använder, här. Kräver att du är registrerad och inloggad på BF2.se. Följ bara instruktionerna sen. Lista över svenska, rankade BF2- servrar tillsammans med IP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
glenninho13 Skrivet 5 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2006 Jag spelade CSS på en dansk server och jag hade lägre ping än adm,inen! Wierd! men han kickade mig för det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 6 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2006 Jag spelade CSS på en dansk server och jag hade lägre ping än adm,inen! Wierd! men han kickade mig för det Om adminen inte hade närhet till hostservern så är det möjligt. Annars sitter hosten alltid med 0 i ping. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts