Jump to content

Tomb Raider: Legend

L_Voll
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Pjuuh ! Bra då vet jag .

OFFTOPIC: Är det något på datorn som jag borde byta :P

Du kommer inte kunna köra det i nextgen, det kräver ett grafikkort med shader 3.0, man kan ta sig runt blocken men.. spelet kommer fortfarande inte visa mer än vad kortet klarar av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet hur man får tag på grapple hooken i croft mansion ?*

"As soon as you start, look to the left for a Bronze Reward. Pick it up and enter Zip's office. Use the laptop on the floor to open the safe that will reveal the Grapple. Get it and exit to the living room. "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur får man upp bokhyllan i biblioteket o croft mansion . det är ju massa boker antar att det är någon sorts kombination men orkar inte sitta o testa alla :S

Det är 3:e delen i hitta guld belöningen, du måste göra de 2 andra först.

När du kommer in i biblioteket, till höger finns det plankor, skjut sönder dom, ta bokhyllan, ställ den på plattan till vänster om Alisters bord. Andvänd grapple för att dra ner bokhyllan där uppe till höger om Alister, och ställ den på plattan till höger om Alister. En dörr öppnas, gå in och leta efter ett lejon i väggen(tror jag det var) du ska dra i en switch, så öppnas en vägg där du har din första ledtråd.

Eller var det riddarna i kors som var första... jaja. Nej, just det. Det var ena porten i poolen.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte spelet igår . Jag undrar vad nextgen gör ?

Sen så undrar jag om ni har bytt knappar ?

Jag menar att det är ganska drygt att skjuta med H.

Om ni har ändrat knapparna så skulle jag vara väldigt tacksam om ni skulle kunna säga några bra knappar som jag borde byta.

Tack på förhand B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni har ändrat knapparna så skulle jag vara väldigt tacksam om ni skulle kunna säga några bra knappar som jag borde byta.

Tack på förhand <_<

Nextgen(förtkortning för next generation) är en grafisk inställning. På swimsuit och någon annan dräkt så får Lara solglasögon om nextgen är aktiverat vilket man inte har annars. Har för mig att det blir ett annat sorts ljus att säga med nextgen aktiverat.

Har inte ändrat något, men vissa gillar t.e.x. rulla på scrollhjulet, hoppa med höger musknapp, byta vapen till en bättre knapp, "End" är aningen långt bort enligt mig. Och att lätt kunna andvända medpacks, så en bättre knapp än "Home" finns nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Tack på förhand ;)

Jag undrar också över "nextgen".

Jag skjuter med vänster musknapp. <_< Fast det var redan förinställt. Men jag har ställt in så att jag slänger mig framåt med en knapp som sitter på sidan av musen.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ganska nyligen börjat spela det här spelet och jag sitter redan fast.

Jag är på det här stället (kolla bilden).

Jag förstår att man ska flytta låtorna till knapparna.

Men på den där gungbrädan på sidan så förstår jag inte hur man ska göra.

man kan bara köra upp lådan på ena sidan och den åker bara ner hela tiden.

Sen förstår jag inte hur man ska kunna få upp dom till dom tre knapparna som är lite högre upp.

Alltså inte längst ner på golvet vid gungbrädan.

Skulle bli väldigt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig med det här.

EDIT: Ja jag vet att det inte är den bästa grafiken , men jag spelar hällre laggfritt än med bra grafik.

post-11169-1148931390_thumb.jpg

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen förstår jag inte hur man ska kunna få upp dom till dom tre knapparna som är lite högre upp.

EDIT: Ja jag vet att det inte är den bästa grafiken , men jag spelar hällre laggfritt än med bra grafik.

En walkthrough som hjälper dig med det mesta. http://www.tombraiderchronicles.com/tr7/wa...ough/index.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe <_<

Till det viktiga: Jag har fastnat, på första banan! Det är i ett rum där det finns tre knappar i golvet. Om man ställer sig på knappen i mitten är det en stor port som skall öppnas men den sitter fast.

På ett golv längre ner med lite vatten på ligger det två låder. Är det meningen att man ska få upp dem på något vis och placera dem på knapparna? Det är säkert skitlätt, men jag kan inte komma på vad man ska göra. Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är 3:e delen i hitta guld belöningen, du måste göra de 2 andra först.

När du kommer in i biblioteket, till höger finns det plankor, skjut sönder dom, ta bokhyllan, ställ den på plattan till vänster om Alisters bord. Andvänd grapple för att dra ner bokhyllan där uppe till höger om Alister, och ställ den på plattan till höger om Alister. En dörr öppnas, gå in och leta efter ett lejon i väggen(tror jag det var) du ska dra i en switch, så öppnas en vägg där du har din första ledtråd.

Eller var det riddarna i kors som var första... jaja. Nej, just det. Det var ena porten i poolen.

jag fattar inte vad du menar . jag har varit vid dom där 2 med spjut o kollat vad det står där det står nått om hall of knowledge o 4 namn sen har jag varit där i den dolda gången till laras rum o där står det nått om dom 2 med spjut vid poolen. fattar ändå inte vad jag ska göra .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor