Jump to content

Tomb Raider: Legend

L_Voll
 Share

Recommended Posts

Jag har Tomb Raider: Legends på ett demo till Playstation 2, och jag må säga att det är ett riktigt bra spel. :) Kontrollen har blivit otroligt förbättrad sedan dom förra spelen, och så är kontrollen riktigt skön. Grafiken är helt underbar, speciellt den första banan i Bolivia(där demot utspelar sig i). :) Har funderat på att inhandla Tomb Raider: Legends, men jag vill bara fråga, om det finns mycket att göra efter man har klarat av alla banor(klarat storyn), förutom att gå runt i Croft Manor och skaffa nya kläder åt Lara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jaha, vad fan gör jag fel nu. Har återvänt till Bolivia, slåss mot den dära stora röda skit saken.

Slår mot den tills den ramlar ner och amanda håller på att återuppliva den, går fram och slår som en jude mot amanda men fittan vill inte dö! HORSPEL! gahah

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hurra, hurra. Nu har jag spelat klart. Det var väldigt lite uppdrag, men skoj.

Tycker att de kunde gjort lite roligare vapen, och berättat att man kunde sparka, jag upptäckte det på sista banan typ.

Hoppas det inte dröjer länge till en uppföljare.

Kan man sparka? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att spelet är snyggt, rätt skön känsla i det och sådant.

Men det finns ingen ragdoll, det kunde jag klarat mig utan , men det är värsta flummiga stilen när man ska skuta ihjäl någon, 5 skott exakt tror jag sen så faller den personen till marken och alla motståndare dör likadant.. det är jäkligt uselt,till och med alla äldre spel är bättre än detta...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga! När man e i england o har kommit ner i king arthurs grav. så finns de en klocka o en grav man kan ta bort osv. vad ska man göra där nere!!?

Behöver ha hjälp snabbt så om ni vet vad man ska göra, snälla svara! :)

Tvivlar på att du behöver hjälp längre, men..

ta den där graven och ställ den brevid den trasiga stöttepelaren, se till att du lätt kan hoppa upp p åden och sen upp på

toppen av stöttepelaren. När du är säker på det, så gå ner. Ta tag i ljuskronan med grapple, och se till att du svingar den åt klockans håll, släpp den när du dragit den åt ditt håll, hoppa upp på stöttepelaren, hoppa till kedjan så kommer Lara's vikt tynga ner den och klockan kommer gå upp, och din ljuskrona ska träffa klockan. Gör den det, så dyker en cutscene upp.

Hur som helst, ett modteam håller på och gör sitt helt egna TR spel. De har gjort sin egen motor, och de tänker göra en helt nytt spel. De har lovordat om deras motor(och allt den kan göra), och de är övertygade om att deras spel kommer bli bättre än alla TR spel som redan finns ute. Det är mest bara prat ännu, men de verkar seriösa. De har bara släppt ett screenshot ännu(om man nu kan kalla det). Det ser ut som en del av Lara's ansikte, inte mycket... men grafiken ser otrolig ut. De säger att bilden ska vara ingame. Deras story ska utspela sig med tanken om att AOD spelet aldrig tog plats. De har sagt att de ska släppa en hemsida med en trailer där de ska visa upp massvis med funktioner och en del screens om ungefär 2 veckor från nu. Får se hur det blir med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Hur som helst, ett modteam håller på och gör sitt helt egna TR spel. De har gjort sin egen motor, och de tänker göra en helt nytt spel. De har lovordat om deras motor(och allt den kan göra), och de är övertygade om att deras spel kommer bli bättre än alla TR spel som redan finns ute. Det är mest bara prat ännu, men de verkar seriösa. De har bara släppt ett screenshot ännu(om man nu kan kalla det). Det ser ut som en del av Lara's ansikte, inte mycket... men grafiken ser otrolig ut. De säger att bilden ska vara ingame. Deras story ska utspela sig med tanken om att AOD spelet aldrig tog plats. De har sagt att de ska släppa en hemsida med en trailer där de ska visa upp massvis med funktioner och en del screens om ungefär 2 veckor från nu. Får se hur det blir med det.

De har väl inte rättigheter till att göra så? Jag menar, Tom Raider är väl ett skyddat varumärke..typ.

Annars var bilden fin, använder de sig av samma modell?

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har väl inte rättigheter till att göra så? Jag menar, Tom Raider är väl ett skyddat varumärke..typ.

Annars var bilden fin, använder de sig av samma modell?

De har gjort sin egen Lara-modell säger dom. De har emailat Eidos om tillstånd, men spelet kommer vara freeware så det är free4all. Om Eidos skulle misstycka kanske de får ändra lite på modellen, och byta namn på spelet, för de har inte copyright på ett spel där en kvinna springer i ruiner och löser pussel.

http://users.nexopia.com/uploads/1195/1195998/cheets.jpg

Han påstår för övrigt att den bilden ska vara från ingame. No fooling. Spelet kommer kräva ungefär lika mycket som TRL. Men för att spela det med de högsta inställningar så ska du kunna köra TRL i nextgen. Om 10 dagar från nu(nästa veckas lördag) ska han släppa en trailer, hemsidan och bilder på HELA Lara. Ska bli intressant att se. Han har gjort ett par videos för att visa hur animationerna är, men jag tror ni inte är så intresserade av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
De har gjort sin egen Lara-modell säger dom. De har emailat Eidos om tillstånd, men spelet kommer vara freeware så det är free4all. Om Eidos skulle misstycka kanske de får ändra lite på modellen, och byta namn på spelet, för de har inte copyright på ett spel där en kvinna springer i ruiner och löser pussel.

http://users.nexopia.com/uploads/1195/1195998/cheets.jpg

Han påstår för övrigt att den bilden ska vara från ingame. No fooling. Spelet kommer kräva ungefär lika mycket som TRL. Men för att spela det med de högsta inställningar så ska du kunna köra TRL i nextgen. Om 10 dagar från nu(nästa veckas lördag) ska han släppa en trailer, hemsidan och bilder på HELA Lara. Ska bli intressant att se. Han har gjort ett par videos för att visa hur animationerna är, men jag tror ni inte är så intresserade av det.

Spännande. Kan du inte posta en länk till där du får reda på allt det här, eller har projektet något namn som man kan googla på?

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spännande. Kan du inte posta en länk till där du får reda på allt det här, eller har projektet något namn som man kan googla på?

http://www.tombraiderforums.com/showthread.php?t=63051

http://www.tombraidernetwork.com/

Hemsidan är bara en splashscreen för nu, så det är inte så mycket att se. Men du kan se namnet där i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
12 dagar senare.

Yo, bring me the candy. Eller skulle det inte komma trailer och sånt? Skulle vara soft att få en liten titt. Kanske någon ny bild? Några nyheter? Whatever...

Jo, det skulle kommit... men utvecklarna blev avslöjade att vara bluffmakare innan deras s.k "release" skulle äga rum., och sen blev det tyst. Hade visst rätt att tvivla på dom. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, otur. Då får vi vänta tusen år på nästa Tomb Raider-spel istället.

1000 år är nog en överdrift. Eidos har bekräftat att det ska bli en remake av TR1 med Legend-motorn som ett firande av TR 10 års firande, men de har inte sagt något om ett releasedatum. Vad som skulle vara kunna roligt och troligt är att den här remaken släpps i november precis som TR i november 1996. Samma dag i månaden också skulle vara ballt. Nostalgi, oh ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor