L_Voll Skrivet 11 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 (redigerad) Det ser ju ut som en pil, testat piltangenterna? När symbolen blir överkryssad så är det att du tryckt på fel knapp, och om den inte blir överkryssad och du faller ner iaf så är det att du tog för lång tid på dig och/eller tryckte för sent på knappen. Ojdå, man skulle bara trycka på högerpil. Jag trodde att pilen pekade på något. Ska kolla på pusslet nu. Edit: Lägg en sten på den högra knappen. Då öppnar sig öh stengrejen. Klättra upp för stegen, sedan hoppar du mot mitten, hoppar uppåt och sedan mot höger till den översta stegen. Redigerad 11 april, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Är det någon som vet hur man öppnar den hemliga ingången i rummet där Alistair sitter i Croft Manor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Ojdå, man skulle bara trycka på högerpil. Jag trodde att pilen pekade på något. Ska kolla på pusslet nu. Edit: Lägg en sten på den högra knappen. Då öppnar sig öh stengrejen. Klättra upp för stegen, sedan hoppar du mot mitten, hoppar uppåt och sedan mot höger till den översta stegen. Mjoo, men då har jag bara 2 stenar. Finns det inte en till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Har sett en kompis spela, verkar kul och ser snyggt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
50 cent Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Det förklaras i början då det borde vara inprogrammerat att man vid 1-2 tillfällen bara tar tag med 1 hand, på PS2 är det triangel iaf. Btw, om du klarat pusslet där efter klyftan kan du hjälpa mig med den då? Man ska antagligen ha 3 stenar på alla 3 knapparna. Men jag hittar bara den stenen där nere, och den åt höger högst upp på den där massiva.. grejen. Ser att den finns en likadan ställe på andra sidan men kommer inte åt den. Finns inget att svinga sig i, och om man sätter en sten på den plattan så kommer stegen fram men den hänger ju i luften, går inte att nå den. Hjälp? Jag vet! Du vet där du kom ifrån, där golvet rasade. där finns en pelare med stenen på, kasta den där "linan" på den o sen dra in (linan asså) Säg till om du inte fattar, eller om du fattar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 (redigerad) Är det någon som vet hur man öppnar den hemliga ingången i rummet där Alistair sitter i Croft Manor? Japp. På knapparna som finns på golvet ställer man en bokhylla (en sån liten med hjul) Den ena står brevid, den andra får man dra ner med magnetlinan. Cortez: Jo, om du klättrar upp där jag sa. Där ligger det en till sten som du får putta ner. PÅ andra sidan mittemot finns det inget klot. Använd uberkikaren och tryck på handlingknappen så ser du alla föremål. Fråga: Hur gör man för att byta kläder till uppdragen? Innan ett nytt uppdrag står det select outfit men man kan inte ändra nått. Om jag går till garderoben har hon bara de kläderna på sig i huset. Redigerad 11 april, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 (redigerad) Jag vet! Du vet där du kom ifrån, där golvet rasade. där finns en pelare med stenen på, kasta den där "linan" på den o sen dra in (linan asså) Säg till om du inte fattar, eller om du fattar... Jag fattar så långt vad jag ska göra men jag ser inte var stenen är där jag kom ifrån. Kan du berätta? Nej, jag hittade den. Redigerad 11 april, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Är det någon som har någon bra taktik som man kan använda mot jätteormen i Kung Artus gravkammare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 (redigerad) Hur kommer jag åt motorcykeln efter att ha tagit hissen upp? Jag går ut, skjuter sönder den där tunnan, upp för stupröret, upp på taket och så... glänsande tak och en glänsande låda, men vad ska jag göra med det... lådan går inte att flytta eller sparka på, och... ja... Haha, aningen enkelt. Redigerad 11 april, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Finns en lucka i taket som du kan dra bort med grapple hook. Sen är det bara att hoppa ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Hey nice... nu har jag fastnat igen... Är i Ghana eller vad det var.. hm... i alla fall, så var det vattenfall utanför, och så träffade jag på snubben med svärdbiten uppe på en klippa innan jag gick in i ruinen. Är inne i ruinen nu, och är i ett rum med ett stort hjul på väggen som har spjut(?) eller liknande som sticker ut ur den som man kan svinga sig på. När jag var i närheten av den för första gången så pratade dom om den men jag uppfattade det inte riktigt. Jag antar att man ska flytta på hjulet på något sätt, men förstår inte hur. För att förenkla var jag är någonstans, så när man trampade på en markdel så öppnades en grind, sen fick man skynda sig in i rummet innan grinden stängdes igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Kolla på Gamefaqs.com, deras forum för TLR. Finns i princip alla svar där. Själv har jag klarat spelet nyligen. Lite väl kort, och dumt slut, vill ha uppföljare NU! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Hey nice... nu har jag fastnat igen... Är i Ghana eller vad det var.. hm... i alla fall, så var det vattenfall utanför, och så träffade jag på snubben med svärdbiten uppe på en klippa innan jag gick in i ruinen. Är inne i ruinen nu, och är i ett rum med ett stort hjul på väggen som har spjut(?) eller liknande som sticker ut ur den som man kan svinga sig på. När jag var i närheten av den för första gången så pratade dom om den men jag uppfattade det inte riktigt. Jag antar att man ska flytta på hjulet på något sätt, men förstår inte hur. För att förenkla var jag är någonstans, så när man trampade på en markdel så öppnades en grind, sen fick man skynda sig in i rummet innan grinden stängdes igen. Vid det första hjulet finns det en stenpelare som du ska svinga dig på så den ramlar ner på hjulet. Brevid det andra hjulet finns det ett hål i taket. Stegen av sten har gått av så du får svinga dig från ett spjut som sitter i hjulet. Sedan kommer du ut till en damm där ska du hoppa runt lite tills vattnet går igång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Hur mycket minne ska det här spelet ha egentligen? Nu har jag förstås en hel del skit på hårddisken men jag jag har över 6Gb kvar, men vart jag än försöker installera spelet står det bara 'The location does not have enough free disc space'. Ska jag behöva avinstallera för att få mer plats eller är det något fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Alltid gillat Tomb Raider så testade detta självklart. Jag tycker dock att detta inte är speciellt bra, motorcykeldelarna är riktigt usla och stridsscenerna är inte speciellt bra. Detta spel är enligt mig en flopp och tycker inte att detta är en värdig uppföljare till 1an (som är det enda riktigt bra spelet i denna serie, 2an och 3an är helt ok). Aja nu har jag klagat klart... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Hur mycket minne ska det här spelet ha egentligen? Nu har jag förstås en hel del skit på hårddisken men jag jag har över 6Gb kvar, men vart jag än försöker installera spelet står det bara 'The location does not have enough free disc space'. Ska jag behöva avinstallera för att få mer plats eller är det något fel? Minns att det tar uppåt 9 gig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 7,6 Gb skulle det tydligen ha spelet. Fick avinstallera 'Battle for Middel-Earth II', det har jag förstås aldrig hunnit spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Bättre än senaste dunderfloppen, men inte superbt. Givetvis kan man aldrig uppnå samma känslor som då man krälade runt i grottor för åtta år sedan och undvek krokodiler, kannibaler och annat oknytt - men vad är detta? Shooutout efter shootout; detta är inte Tomb Raider. Dessutom var det alldeles för kort. Vanliga Tomb Raider-lir brukar väl innehålla sisådär dubbelt så många banor? Offrade jag verkligen 9 gig för detta? Usch, usch. De la antagligen ner all tid på att skapa utmanande outfits åt tösen. Och detta ska vara år 2006. Har vi inte kommit längre? Håhåjaja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Crice, Tomb Raider-licensen har tagits över av Crystal Dynamics, så detta är deras första TR-spel. Jag tror att nästa spel serien blir längre, bättre vet jag dock inte. Legend var väldigt bra i min mening. Och angående antalet fantasivarelser, så föredrar jag det lite mer realistiska stånd som befann sig i Legend. Tomb Raider-licensen har äntrat en ny era, med ny utvecklare, modell, grafik och ett lite annorlunda spelsätt än de förra spelen. Om jag var du skulle jag inte oroa mig, de har trots allt bara hunnit bli varma i kläderna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 (redigerad) Crice, Tomb Raider-licensen har tagits över av Crystal Dynamics, så detta är deras första TR-spel. Jag tror att nästa spel serien blir längre, bättre vet jag dock inte. Legend var väldigt bra i min mening. Och angående antalet fantasivarelser, så föredrar jag det lite mer realistiska stånd som befann sig i Legend. Tomb Raider-licensen har äntrat en ny era, med ny utvecklare, modell, grafik och ett lite annorlunda spelsätt än de förra spelen. Om jag var du skulle jag inte oroa mig, de har trots allt bara hunnit bli varma i kläderna Mjo, måhända har du rätt. De är ju mer eller mindre skyldiga att skapa en uppföljare, med tanke på hur spelet slutade. Jag tyckte inte alls spelet var undermåligt, men det saknade känslan från de tidigare spelen. Denna kommer kanske aldrig infinna sig igen, men de nya utvecklarna finner säkert sin egen grej i sinom tid. Då väntar vi väl på del åtta, då. Redigerad 19 april, 2006 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts