Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Spännande det där. Han var riktigt bra igår. Man kan säga att han gjorde lika mycket på en fotbollsplan igår som han gjorde förra säsongen. Men en så länge vill jag inte se honom i startelvan i landslaget, om han är bra 2-3 matcher till kan vi snacka annat. Men jag vet att Lasse kommer spela honom, vi alla vet ju hur Lasse är.

Ooops! Höll ju på att glömma bort. Imorgon börjar ju Allsvenskan igen för DIF:s del. Efter en del onödiga landslagsmatcher som bara 18.000 göteborgare intresserar sig av, så är det alltså match igen. Nu mot GAIS. Jag har tippat 2-0. Men man vet aldrig med DIF. Eller vad fan tippar jag för. 9 rätt på stryktipset igår. Så jävla typiskt Arsenal, här chansar man med en etta, så gör dom bort sig. Samma med Newcastle, trots att jag hade 1 och X, så jävla typiskt. Glöm mitt 2-0 tips.

Ska bli spännande att se hur det går för DIF imorgon,om derbyt bara var en engångsförtéelse eller om dom verkligen börjar komm igång :).

Bajen har förövrigt lita att bevisa idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bli spännande att se hur det går för DIF imorgon,om derbyt bara var en engångsförtéelse eller om dom verkligen börjar komm igång :).

Bajen har förövrigt lita att bevisa idag.

Det känns som att det verkligen är ett svar vi väntar på imorgon. Men kommer DIF spela lika bra som mot Bajen så kan det bli upp till en kanske 5-0 vinst. Nu tror jag inte DIF kommer vara lika bra som man var mot Bajen eftersom jag har sagt det förut, det är inte Djurgårdens år iår, men man vet ju aldrig. Skulle vara skönt med en riktig överkörning, aaaahhh doft av självförtroende!

Ojdå. Självmål av Furuseth Olsen. Det är alltid lika roligt att titta på Bajen. Kanske dags för Bajen att titta neråt i tabellen? 2-0 till Kalmar nu. Fast Bajen har fått en del domslut emot sig. Okej 2-1 nu. Hawaiifotboll på Söderstadion.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att jag äntligen fått uppfattning vart "Pajasbajen" härstammar från... domarinsatserna! :)

Och GTApimp hur ba var dif mot bajen egentligen.. jag ser gärna att dif spelar så mot vilka dom nu möter ^_^

Det är det dom inte kommer göra, hammarby är inte i en bra form nu, öis vann över hammarby det säger en hel del

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det dom inte kommer göra, hammarby är inte i en bra form nu, öis vann över hammarby det säger en hel del

Precis... kanske det enda HIF kommer gå om dom! Som sagt... vi är bara 6 poäng från royal leauge! :)

Brajen blir ju bara sämre och sämre.

Btw... vad tycker ni om min avatar? ^_^

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att jag äntligen fått uppfattning vart "Pajasbajen" härstammar från... domarinsatserna! :)

Och GTApimp hur ba var dif mot bajen egentligen.. jag ser gärna att dif spelar så mot vilka dom nu möter ^_^

Naj eftersom DIF vann så var dom ju antagligen bra, eller du kanske menar att Bajen var dåliga i matchen, inte bra. Då kan du ju inte tycka dom är bra i Kalmarmatchen, varför skyller du då på domaren? Hänger inte med. Snöplig förlust i alla fall. Tycker i alla fall 2-2 kunde varit mer åt det rättvisa hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naj eftersom DIF vann så var dom ju antagligen bra, eller du kanske menar att Bajen var dåliga i matchen, inte bra. Då kan du ju inte tycka dom är bra i Kalmarmatchen, varför skyller du då på domaren? Hänger inte med. Snöplig förlust i alla fall. Tycker i alla fall 2-2 kunde varit mer åt det rättvisa hållet.

De var inte alls bra mot Dif (45 min 0-3) medans mot kalmar spelade de stundtals bra (90 mn 1-2).

Sen det bortdömda målet ä det jag skyller domaren på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De var inte alls bra mot Dif (45 min 0-3) medans mot kalmar spelade de stundtals bra (90 mn 1-2).

Sen det bortdömda målet ä det jag skyller domaren på.

Det där målet kommer det snackas om. Riktig jävla domartabbe. Tror inte han kommer få döma så mycket mer matcher denna säsong, Men jag blir inte ledsen. Stornjöt när buropen haglade efter slutsignalen. Vilken orkester.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha... nu är det äntligen här. Derby. Helsingborg mot Malmö. Hur kommer detta gå då?

Så länge vi vinner mycke boll på mittfältet så kommer det bli en jämn match. Men ger vi malmö några chanser så pang. Har vi ett mål... HIF då. mff har ju som sagt svagheter i backlinjen och det tror jag vi kan utnyttja. Luton som någon spelare sa i djurgården "är otäck" och kan springa till sig mål helt själv. Tyvärr är inte Henke med men han och Olivier har visat många gånger att de kan spela bra tillsammans. Olivier kan slå bollar som mff-backarna tror är omöjliga att hinna ikapp för den "normale" spelaren. Våran svaghet är såklart Andreas Jakobsson. Jag såg inte honom mot GAIS men de andra matcherna har han varit riktigt dålig alltså. Fy fan va han suger. Men han spelade fram donken till 1-0 så han måste väl varit bra mot gays. Svanbäck är i bättre form än nånsin, samma sak med Babis. Mittfältet ser bättre ut än nånsin. Även försvaret ser bra ut nu. Det enda är att nu när Miranda blir avstängd så vet jag inte vem som ersätter honom. Kanske Andy om han har kommit tillbaka från sin skada. Annars blir det Rönningberg som ioförsig är väldigt bra med han är oerfaren och jag ser helst att han inte är från start mot mffs brasse och finne. Nej. Järdler ska hatas och Hasse ska hyllas utav bara helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då bölade du när man sjöng efter matchen också då eller :)

Nej jag bytte kanal. Antonelius röst skärde sig i buropen.

rabarben: Det var Jonevret som sa att han var "otäck". Sen dess har man inte fåttse ett skit ifrån honom. Det kanske var så att det inte var han som var bra i DIF-matchen, utan DIF-försvaret som var dåligt. Känns så förbaskat skönt med Ottesen i laget nu. Gaaah, fan vad jag mår bra, trots söndagkväll och huvudvärk. Men dte är ju, det är alltid skönt att vara Djurgårdare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

rabarben: Det var Jonevret som sa att han var "otäck". Sen dess har man inte fåttse ett skit ifrån honom. Det kanske var så att det inte var han som var bra i DIF-matchen, utan DIF-försvaret som var dåligt. Känns så förbaskat skönt med Ottesen i laget nu. Gaaah, fan vad jag mår bra, trots söndagkväll och huvudvärk. Men dte är ju, det är alltid skönt att vara Djurgårdare.

Kanske... men den mannen är kapabel till i stort sätt vilka löpningar som helst. Skulle inte vilja markera den killen! :)

Men men... den där jävla Litmanen kommer bli ett stort problem för oss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor