Ceone Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Det är inte säkert. Man kan lika gärna bli avstäng från alla allsvenska matcher. + att det är osportsligt att förstöra för ett lag så bara för att dom ska få avdrags poäng. Är man en hooligan bryr man sig inte om de sportsliga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Är man en hooligan bryr man sig inte om de sportsliga Och det är för jävligt. Du får det att låta som det är helt okej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Är man en hooligan bryr man sig inte om de sportsliga Vem sa något om huliganer. Halo sa att han lika gärna kunde göra det på elfsborgs matcher. Även om han var ironisk så sa han inget om huliganer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Elfsborg har aldrig haft någon särskilt bra klack. För några årsen hade dom precis som vi 3000-4000 på matcherna. Det är bara nu när Svensson, Borås Arena och det går bra för laget som dom har bra publik. Tah. Elfsborg har ju fan större klack än er på Gamla Ullevi när ni möts. Elfsborg har alltid haft ett snyggt tifoarrangemang. Men ett ganska stort minus för röststyrka och sång plus bortafans, men ibland kommer dom, men inte mot DIF. Men dom kan absolut inte mäta sig mot de fem större. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 (redigerad) Tah. Elfsborg har ju fan större klack än er på Gamla Ullevi när ni möts. Elfsborg har alltid haft ett snyggt tifoarrangemang. Men ett ganska stort minus för röststyrka och sång plus bortafans, men ibland kommer dom, men inte mot DIF. Men dom kan absolut inte mäta sig mot de fem större. Om du kollar vad jag skrev så är det väl inte så konstigt att dem har större klack än oss. Men jag tycker inte att dom hörs särskilt mycket. Det borde dem göra om man tänker på vilket läge dem är i. Deras tifon gillar jag inte. Dem kör alltid med plast och det är så fult. Redigerad 3 september, 2006 av Moroni_Family Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Om du kollar vad jag skrev så är det väl inte så konstigt att dem har större klack än oss. Men jag tycker inte att dom hörs särskilt mycket. Det borde dem göra om man tänker på vilket läge dem är i. Deras tifon gillar jag inte. Dem kör alltid med plats och det är så fult. Du menar plast va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Om du kollar vad jag skrev så är det väl inte så konstigt att dem har större klack än oss. Men jag tycker inte att dom hörs särskilt mycket. Det borde dem göra om man tänker på vilket läge dem är i. Deras tifon gillar jag inte. Dem kör alltid med plats och det är så fult. Nja visst kan ju röstyrkan höjas. Men den är inte dålig, fast det är nog kanske dags att fixa lite fynda sånger och snäppa upp sig lite där. Men deras tifon är faktiskt helt ok, absolut om man jämför med era. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Du menar plast va? Mm, skrev fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Vem sa något om huliganer. Halo sa att han lika gärna kunde göra det på elfsborgs matcher. Även om han var ironisk så sa han inget om huliganer. Det är ju huliganerna som förstör matcherna. Inte vanligt folk. Och dom (huliganerna) bryr sig inte om det sportsliga. rabarben: nej jag tycker det inte är okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Det är ju huliganerna som förstör matcherna. Inte vanligt folk. Och dom (huliganerna) bryr sig inte om det sportsliga. rabarben: nej jag tycker det inte är okej. Dock så finns det olika sorters huliganer, Ultras grupperingar är ofta huliganer på sitt sätt men jag tycker inte dom förstör för klubben speciellt mycket, dom har oftast överseende med sina bengal-bränningar. Vet inte hur det är hos andra lag men Ultras Nord som representerar AIK har varit duktiga och skärpt sig rejält efter att vi åkte ner i superettan, enda gången det har brännts på Råsunda i år var mot dif. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Dock så finns det olika sorters huliganer, Ultras grupperingar är ofta huliganer på sitt sätt men jag tycker inte dom förstör för klubben speciellt mycket, dom har oftast överseende med sina bengal-bränningar. Vet inte hur det är hos andra lag men Ultras Nord som representerar AIK har varit duktiga och skärpt sig rejält efter att vi åkte ner i superettan, enda gången det har brännts på Råsunda i år var mot dif. Det dår då riktig skillnad i Aik och DIF när det gäller Ultras grupper. Vi har UCS, ett ungdomsgäng som inte ens har ett ställe att stå på och får inte stå på de flesta ställena p.g.a. av det lite äldre oftast irriterar sig på att få en flagga i fejan, men oftast har vi dom ovanför huvudingångarna i Råsunda. När det bränns en bengal där då får Fabrikerna-knattarna (Fabriken: våran tifogrupp) sinne och springer mot stackarna med bengalen och ber han vara försiktig när han bara står där och bränner. Vi alla vet att Fabriken killarna vill visa sig duktiga och försöker visa sig bättre än dom stackars UCS-personerna. Medans gubbarna som glatt står och sjunger med i ramsorna egentligen inte orkar bryr sig och suckar bara, där har vi jag, fast jag inte är en gubbe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Det dår då riktig skillnad i Aik och DIF när det gäller Ultras grupper. Vi har UCS, ett ungdomsgäng som inte ens har ett ställe att stå på och får inte stå på de flesta ställena p.g.a. av det lite äldre oftast irriterar sig på att få en flagga i fejan, men oftast har vi dom ovanför huvudingångarna i Råsunda. När det bränns en bengal där då får Fabrikerna-knattarna (Fabriken: våran tifogrupp) sinne och springer mot stackarna med bengalen och ber han vara försiktig när han bara står där och bränner. Vi alla vet att Fabriken killarna vill visa sig duktiga och försöker visa sig bättre än dom stackars UCS-personerna. Medans gubbarna som glatt står och sjunger med i ramsorna egentligen inte orkar bryr sig och suckar bara, där har vi jag, fast jag inte är en gubbe. Ok ok, Ultras Nord som våran ultras grupp heter har ett ställe att stå på, dom är väl organiserade, även Sol Invictus har blivit lite av en blandning av en vanlig supporterförening och en ultras grupp, när det bränns så kommer det oftast ifrån dessa två parter men ibland även från grupperingar man inte ens vet om, dvs, något kompisgäng som bränner av, och det är där vi har brandfaran, det är ofta personer som inte har en aning om att det faktiskt finns en brand risk och itne kan hantera sin bengal, lite tråkigt att det ska vara så svårt att öva lite innan om det nu är så viktigt att bränna av även fast det redan finns riktigt många som kan och gör det ifrån de andra grupperna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Ofta är det ju så att brännarna blir stressade av personer runt omkring som vill att de ska sluta och de får panik och slänger i värsta fall iväg bengalen Men det är bara att bränna på och hålal i skiten tills den har slocknat och för guds skull vifta inte med den "ultra-style" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Ok ok, Ultras Nord som våran ultras grupp heter har ett ställe att stå på, dom är väl organiserade, även Sol Invictus har blivit lite av en blandning av en vanlig supporterförening och en ultras grupp, när det bränns så kommer det oftast ifrån dessa två parter men ibland även från grupperingar man inte ens vet om, dvs, något kompisgäng som bränner av, och det är där vi har brandfaran, det är ofta personer som inte har en aning om att det faktiskt finns en brand risk och itne kan hantera sin bengal, lite tråkigt att det ska vara så svårt att öva lite innan om det nu är så viktigt att bränna av även fast det redan finns riktigt många som kan och gör det ifrån de andra grupperna. Ja såg dom på derbyt, dom hade en lite annorlunda ställe att stå på, men det såg ut att vara schyst drag där. Fast det här med kompisgäng är ju ganska vanligt, jävlar vad balla dom blir efteråt också, åhh jag ser framför mig. Kommer aldrig glömma Bajenderbyt 2001 eller 2002, kommer fan inte ihåg, möjligtvis 2002. Då bränndes det bengaler, och då hade man inte koll på nånting, jag var ung då (vilket jag är nu också) men jag betedde mig som en UCS då, men jag har väl vuxit av mig det där nu, det tog bara tre år. Men ju yngre man är, desto mer rinner det i brallan och desto mer fel blir det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Ofta är det ju så att brännarna blir stressade av personer runt omkring som vill att de ska sluta och de får panik och slänger i värsta fall iväg bengalen Men det är bara att bränna på och hålal i skiten tills den har slocknat och för guds skull vifta inte med den "ultra-style" Att vifta med den är dock stämning och ger oftast mer rök (beroende på vilken typ det är), men som du säger vifta inte, iallafall inte noobs. . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Att vifta med den är dock stämning och ger oftast mer rök (beroende på vilken typ det är), men som du säger vifta inte, iallafall inte noobs. . Jag som aldrig brännt av en bengal skulle inte vifta med den om jag fick tag på en Men övning ger färdighet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Jag som aldrig brännt av en bengal skulle inte vifta med den om jag fick tag på en Men övning ger färdighet Hehe ok, första gången jag brände så köpte jag ungefär 5 st av olika märken och brände av här hemma, efter det har det blivit en he del brännande på fester osv. bengaler höjer stämningen, så är det bara . Så öva om du är sugen på att bränna, mkt bättre än att bränna och sedan skada någon, då skulle jag ångra mig rejält :S. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 Hehe ok, första gången jag brände så köpte jag ungefär 5 st av olika märken och brände av här hemma, efter det har det blivit en he del brännande på fester osv. bengaler höjer stämningen, så är det bara . Så öva om du är sugen på att bränna, mkt bättre än att bränna och sedan skada någon, då skulle jag ångra mig rejält :S. Köpte vart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 Köpte vart? Kör en gammal klassiker "om man inte vet vart man kan få tag på några, så ska man inte ha några.". Men eftersom ni är forumiter osv. så bryr jag mig ej sen så har du aldrig sagt att du ska köpa heller . Men jag köpte i en båtaffär i nyköping, sen händer det att jag köper av killar från diverse grupperingar och då blir det fotast billigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 (redigerad) Kallas för nödlysen har jag för mig För idioten: Tifo.it Fan blir lite sugen på bränna av lite nu xD Men halo langa lite bilder på när ni var på besök i gbg ;D Redigerad 4 september, 2006 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts