Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Vill inte se Zlatan på plan. Jag hoppas på att han är där, men de borde bänka honom. Han har inte producerat ett skit på den långa tiden han varit där uppe. Jävla diva är vad han är. Han påminner om tjejer på gymnastiken i 6:an som står upp vid motståndarens mål och utropar "PASSA MIIIIIIG MIIIIIIIG MIIIIIIG" och skriker så deras lungor går sönder. Sen får de bollen och missar därför det ligger en klubba på mållinjen.

Jag tycker han ska starta idag. Är han lika dålig som det senaste halvåret får han sitta på bänken på onsdag.

---

Jag håller med er andra. NEJ, Till den moderna fotbollen.

Angående bengaler. Dem flesta bengaler är nödbloss som endast får användas ute på sjön enligt svensk lag. Sen kan man söka tillstånd av kommunen men då bryter dom mot svenska lagen. Jag vet att i Sundsvall har kommunen godkändt bengaler, fast inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker han ska starta idag. Är han lika dålig som det senaste halvåret får han sitta på bänken på onsdag.

---

Jag håller med er andra. NEJ, Till den moderna fotbollen.

Angående bengaler. Dem flesta bengaler är nödbloss som endast får användas ute på sjön enligt svensk lag. Sen kan man söka tillstånd av kommunen men då bryter dom mot svenska lagen. Jag vet att i Sundsvall har kommunen godkändt bengaler, fast inte längre.

Det går även att söka tillstånd till speciella tillfällen, här är en bild när änglarna bränner på deras jubileumsdag när dom har tillstånd. Det tråkiga är dock att dom inte ens står på läktarna utan stå på friidrottsbanan, snyggt och ballt i vissa ögon, snyggt och väldigt tillgjort i andras. Man bör inte missbruka det där med att få tillåtelse, utan detta bör endast göras vid speciella tillfällen som nu i jubileumsfirande.

ifkdif04_758906_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går även att söka tillstånd till speciella tillfällen, här är en bild när änglarna bränner på deras jubileumsdag när dom har tillstånd. Det tråkiga är dock att dom inte ens står på läktarna utan stå på friidrottsbanan, snyggt och ballt i vissa ögon, snyggt och väldigt tillgjort i andras. Man bör inte missbruka det där med att få tillåtelse, utan detta bör endast göras vid speciella tillfällen som nu i jubileumsfirande.

http://www.globaltifo.com/bilder/2004/ifkdif04.jpg

Nästa år fyller mitt HIF 100 år... betyder det att vi kan se framemot ett 100-års tifo med bengaler! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nästa år fyller mitt HIF 100 år... betyder det att vi kan se framemot ett 100-års tifo med bengaler! :)

Hehe ok, dock tycker jag tjusningen med bengaler försvinner när man har sökt tillstånd och berättat för föreningen hur man ska göra.

Det hade varit så enormt mycket mäktigare om folk från gbg (tänker på bilden) bara sådär hade gått fram och ställt sig och brännt av allt.

Det hade varit sjukt coolt. Sen när det gälelr böter osv kan man göra en insamling, det gjorde AIK-Alliansen efter att vi invaderat arosvallen i Västerås när vi gick upp i allsvenskan igen, och klubben slapp betala böter för vårat firande, vi betalade själva helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Max till landslaget, Lagerbäck (och hela jävla SvFF) till psyket!

Vill också se honom istället för Karl Svensson. Men inte just nu med tanke på hans skada.

Sitter nu och flinar åt det här Göteborgstifot. Kommer då ihåg att Arne och Tommy fick orgasm över det och tyckte bengalerna var det vackraste tifot på länge. Andra ord var det i måndags. Ultra Boys bränner av bengaler, och helt pltsligt så är bengaler nästan löjligt i deras ögon. Människor utan känslor för supporterkultur är lyckliga när man har tillstånd, men deprimerade när dom inte inser själva festen med bengaler, typ som det Ultra Boys ställde till med. Nej Änglarna gick en hel del minus i deras tifo, inte fullt snyggt, bara massa pengar som brann.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor