Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Helvete... GAIS-matchen flyttades till 8:onde. 3 dagar innan derbyt. HIF kommer ju vara trötta. Dessutom är Luton skadad och Henke borta. Hur i helvete ska detta gå?`Varför ska allt gå åt helvete nu när de ska bli derby?

Vet hur det känns att spela täta matcher efter varandra, ännu värre med 2 derbyn efter varandra. 20/9, djurgårn-AIK, 26/9 AIK-bajen, sjukt spelschema.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste slita något grymt på spelarna. Minst 6 dagar borde det vara mellan matcher, På den tiden hinner man ladda upp

Oops vart lite fel datum där, men 6 dagar mellan 2 derbyn tycker jag är för lite, allsvenskan förlorar på det publikmässigt, lagen förlorar på det ekonomiskt, resultaten kan bli ovissa. Förra gångerna det var två derbyn efter varandra så såg AIK helt slutkörda ut i matchen mot Bajen (jag vet att hammarby spelade bra) efter att dom kört över dif med 3-1. Ska bli intressant och se hur det blir resultatmässigt denna gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas vekligen inte att Sverige tar efter England när det gäller läktarkulturen (bort med ståplats, personliga biljetter=inga olagligheter ala pyro) då det bara skulle sluta med att 3000 personer gick på matcherna eftersom att fotbollen är så värdelös att man lika gärna kan se på pojklags fotboll...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas vekligen inte att Sverige tar efter England när det gäller läktarkulturen (bort med ståplats, personliga biljetter=inga olagligheter ala pyro) då det bara skulle sluta med att 3000 personer gick på matcherna eftersom att fotbollen är så värdelös att man lika gärna kan se på pojklags fotboll...

Du har så rätt, har sagt det tidigare och jag säger det igen. NEJ, Till den moderna fotbollen.

För er som behöver veta mer om den moderna fotbollen:

http://www.svenskafans.com/fotboll/mff/artikel.asp?id=133794 - Otroligt läsvärt från himmelriket.

http://www.solinvictus.se - Skriver mycket bra mot den moderna fotbollen och varför det inte är bra för svensk läktarkultur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Ingen ståplats= ingen stämning. Dock har jag inte ståplats årskort eftersom jag är så himla kort. :)

Men när jag blir lite längre ska jag ha det. Klarar inte av ett derby utan att sjunga. Samtidigt är det bara familjer som sitter. Skulle jag ställa mig upp och skriva "JÄRDLER DIN JÄVLA HORA" skulle halva östra kolla på mig. Gör man det på södra så märks det inte eftersom det är sån stämning där.

Det blir också väldans mycket svårare att göra tifon om alla ska sitta ner hela tiden. Supporterkulturen kommer gå åt helvete alltså.

BU FÖR DEN MODERNA FOTBOLLEN!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Ingen ståplats= ingen stämning. Dock har jag inte ståplats årskort eftersom jag är så himla kort. :)

Men när jag blir lite längre ska jag ha det. Klarar inte av ett derby utan att sjunga. Samtidigt är det bara familjer som sitter. Skulle jag ställa mig upp och skriva "JÄRDLER DIN JÄVLA HORA" skulle halva östra kolla på mig. Gör man det på södra så märks det inte eftersom det är sån stämning där.

Det blir också väldans mycket svårare att göra tifon om alla ska sitta ner hela tiden. Supporterkulturen kommer gå åt helvete alltså.

BU FÖR DEN MODERNA FOTBOLLEN!

Har inte så mkt med just tifo att göra enligt mig, utomlands har man ju visat på många ställen att det går att göra bland dom största tifona i världen trotts sittplats.

Men att stämningen försvinner mer och mer om det enbart finns sittplats är en självklarhet, det blir mer och mer familjer, kaffedrickare och tjocka rika gubbar som sattsar pengar med polarna osv. (även kallade Råsunda fettos från vissa håll).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SI ska ha cred för det dom gör. så är det bara.

VA MED O HOPPA OM DU ÄLSKAR HAMMARBY!

Hur fan skulle man kunna sjungaden ramsan med "den mordena fotbollen"...

STÅ UPP FÖR DITT FOTBOLLSLAG!

Många ramsor som försvinenr med den moderna fotbollen, finns ju hur många ramsor som hellst bed bara ordet "ståplats" i sig.

"PÅ NORRA STÅ, PÅ NORRA STÅ, PÅ NORRA STÅ HOPPAR VI FÖR AIK".....jo tjena med den moderna fotbollen.

Usch jag mår så dåligt bara av tanken hur det kan se ut i framtiden i Sverige, SvFF kanske ska börja lyssna på supportrarna snart och inte på sig själva.

Bara hoppas på att fler apar efter SI och de supporter föreningar som just nu arbetar MOT den moderna fotbollen, för den ska aldrig få komma till

Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror dock inte landets olika supporter föreningar skulle sitta och titta på om SvFF på allvar skulle införa det här skiten :)

rabbi: Aa liksom ultra boys logga är ju en dödskalle... ska dom inte få ha sin logga på en flagga... Sen är ju Hammarby Säk ett skämt... under RL så fick man inte ens ha 2-pinns flaggor... javla land vi lever i xD

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror dock inte landets olika supporter föreningar skulle sitta och titta på om SvFF på allvar skulle införa det här skiten :)

rabbi: Aa liksom ultra boys logga är ju en dödskalle... ska dom inte få ha sin logga på en flagga... Sen är ju Hammarby Säk ett skämt... under RL så fick man inte ens ha 2-pinns flaggor... javla land vi lever i xD

Nej då sitter dom nog inte och tittar på, men då kan det vara försent att agera också.

Att inte få ha dödskallar på läktarna är bara larvigt, när det gäller bengaler så tycker jag självklart att det ska tillåtas, men det är för brandriskens skulle man inte får bränna av bengaler, kan hända rätt ofta att klantar som inte vet hur man handskas med en bengal skadar någon smo står bredvid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna elva vill jag se ikväll:

Shaaban

Alexandersson - Mellberg - K.Svensson - Edman

Linderoth

Chippen - Ljungberg

Källström

Allbäck - Zlatan

Elmander skadade sig i torsdags men kan spela idag. Men han får ändå sitta på bänken.

Vill inte se Zlatan på plan. Jag hoppas på att han är där, men de borde bänka honom. Han har inte producerat ett skit på den långa tiden han varit där uppe. Jävla diva är vad han är. Han påminner om tjejer på gymnastiken i 6:an som står upp vid motståndarens mål och utropar "PASSA MIIIIIIG MIIIIIIIG MIIIIIIG" och skriker så deras lungor går sönder. Sen får de bollen och missar därför det ligger en klubba på mållinjen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna elva vill jag se ikväll:

Shaaban

Alexandersson - Mellberg - K.Svensson - Edman

Linderoth

Chippen - Ljungberg

Källström

Allbäck - Zlatan

Elmander skadade sig i torsdags men kan spela idag. Men han får ändå sitta på bänken.

Nej nej nej nej nej nej nej NEEEJ! Alexandersson på kanten, det funkar inte, det går bara inte. Visst möter vi Lettland, men det är en alldeles för stor risk att ha den snubben på kanten. Vi har ju backar, Dorsin och Stenman. Herregud Stenman är ju skitduktig i Leverkusen, Alexandersson är OK i Göteborg. Snöpligt om han får spela, verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor