Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Jag har ju rätt att spekulera, jag lägger inte fram det som fakta heller, om det inte är sant, så behöver varken djurgården fans eller du ta åt dig. Jag tror säkert det finns folk som stöttar Djurgården som blir provocerade, men de håller tillbaka sin ilska, i alla fall tills de är utanför arenan. Dessutom går det rykten om en kupp om att det var AIK-fans som stog hos Bajen som stormade planen. Låter konstigt i era öron säkert och ni tar det säkert enbart som en bortförklaring(jag säger inte detta, drar bara upp det i diskussionen, wie), men det låter ju inte allt för otroligt, eller hur? Skulle passa AIK som handsken om Djurgården och speciellt Hammarby fick poängavdrag p.g.a. hur nära i poäng Bajen ligger.

Låter orättvist hos er Gnagetfans faktiskt, men ni kan skylla på era egna fans. Har ingen aning själv, men AIK gjorde faktiskt en sån här sak på Råsunda för 2 säsonger sen. Var på Djurgården - Hammarby som en AIK:are tagit sig in och klätt ut sig till en annan supporter och ställde till med jäkelskap. ^_^

Ser det ändå som fel. Vad ska de göra? Dra ner brallorna och kallingar/trosor för att kolla om de har något nerstoppat i kallingarna eller i rövhålet?

Var det inte Bajens VD Sven Appelkvist eller vad han hette som sa att han kände igne det här Bajensupportrarna som tog sig in på planen, i så fall kan man fråga sig, vet han hur alla lags supportrar ser ut? Nej bara Bajens, vilkat bevisar klart och tydligt att det var Bajens supportrar (det flesta av dom iaf) som ställde till problem och därför fungerar ina bortförklaringar till Ganget eller Roma och Alemania Aachen som Aftonbladet skyller på.

Och nu klagar du också på er egen säkerhet känns det som. Du säger att det inte finsn något att göra åt saken för säkerhetsveakterna, men dte finns det inte heller, så därför borde derbyn på SöS stoppas. Ni såg Råsunda 2004, det är omöjligt för supportrar på klacksektionerna att ta sig in, så var det inte på SöS, och vems fel var det? Enligt dig säkerhetsvakterna, enligt mig Hammarby Fotboll som inte kunde ta kontroll på situationen och det hela slutade som man inte ville att det skulle sluta. Därför ska Hammarby pröjsa för det. Plus att man får sig ett drag i såna hårtstrån, dags att säga hejdå till derbyn på Söderstadion nu, dags att säga hejdå till allt som gynnar er i derbyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte Bajens VD Sven Appelkvist eller vad han hette som sa att han kände igne det här Bajensupportrarna som tog sig in på planen, i så fall kan man fråga sig, vet han hur alla lags supportrar ser ut? Nej bara Bajens, vilkat bevisar klart och tydligt att det var Bajens supportrar (det flesta av dom iaf) som ställde till problem och därför fungerar ina bortförklaringar till Ganget eller Roma och Alemania Aachen som Aftonbladet skyller på.

Och nu klagar du också på er egen säkerhet känns det som. Du säger att det inte finsn något att göra åt saken för säkerhetsveakterna, men dte finns det inte heller, så därför borde derbyn på SöS stoppas. Ni såg Råsunda 2004, det är omöjligt för supportrar på klacksektionerna att ta sig in, så var det inte på SöS, och vems fel var det? Enligt dig säkerhetsvakterna, enligt mig Hammarby Fotboll som inte kunde ta kontroll på situationen och det hela slutade som man inte ville att det skulle sluta. Därför ska Hammarby pröjsa för det. Plus att man får sig ett drag i såna hårtstrån, dags att säga hejdå till derbyn på Söderstadion nu, dags att säga hejdå till allt som gynnar er i derbyn.

Vem sa det? Någon tidning? Du betvivlar ju själv tidningars korrekthet och trolighet senare i samma inlägg. Jag klagar inte på säkerheten, jag klagar på det korkade systemet som tvingar klubbar att betala för vad deras "fans" har gjort. Samma sak som om en domstol skulle tvinga en klubb(klubb så i en man kan äta och dansa i...) betala om deras gäster rivit ner hela deras lokal och de kan bevisa att det är dom som förstört stället, och trots att de har dessa personer i häktet. Låter det rätt?

Och folk kan fortfarande stoppa saker i kallingar och trosor även om det är på Råsunda och det är fullt möjligt att storma på Råsunda om man är tillräckligt många. Bara för att man flyttar vart det utspelar sig kommer det inte stoppa idioter att fortsätta storma planer som korkade styrelsemedlemmar verkar tro.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem sa det? Någon tidning? Du betvivlar ju själv tidningars korrekthet och trolighet senare i samma inlägg. Jag klagar inte på säkerheten, jag klagar på det korkade systemet som tvingar klubbar att betala för vad deras "fans" har gjort. Samma sak som om en domstol skulle tvinga en klubb(klubb så i en man kan äta och dansa i...) betala om deras gäster rivit ner hela deras lokal och de kan bevisa att det är dom som förstört stället, och trots att de har dessa personer i häktet. Låter det rätt?

Och folk kan fortfarande stoppa saker i kallingar och trosor även om det är på Råsunda och det är fullt möjligt att storma på Råsunda om man är tillräckligt många. Bara för att man flyttar vart det utspelar sig kommer det inte stoppa idioter att fortsätta storma planer som korkade styrelsemedlemmar verkar tro.

Han har sagt det själv: "Jag vet också vilka det är, de kallar sig KGB, säger Appelqvist och ser mycket bekymrad ut". Jag tvivlar inte på tidningars korrekthet när det gäller vad spelare eler andra personer själv har sagt till tidningen, en tidning kan ju inte vrida på en text som någon har sagt. Däremot tvivlar jag starkt på det att det skulle ha kommit supportrar från andra ställen i Europa, det är möjligt, men inte så möjligt att det bara skulle vara såna supportrar som sabbade DIFs fest igår, det är klart att det är Bajensupportrar inblandade också.

Klart det inte stoppar huliganer från att storma planer, men det gör det svårare för dom. Bajen fansen vet själva att det är mycket lättare att gå in på deras plan än Råsundas, men dom har lovat att hålla säkerheten och det är därför man spelar derbyn på Söderstadion. Råsunda krävdes det inte ens 30 man för att kunna komma in och det såg vi jukklart och tydligt 2004. Nu kunde 1 person springa in någorlunda enkelt, bara det det att flera tusen andra inte ville, men man kan, det vet man om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni känner igen platsen, ni ser vad det står på flaggan (om inte "kompisgänget"), ni vet vad KGB står för (om inte "kompisgänget bajen").

Dock är detta mot Örgryte men ändå, platsen är densamma och det var där det mesta hände, har väldigt svårt att se framför mig ett par grabbar ur FB ställa sig där då jag är grymt säker på att någon ur KGB skulle känna igen dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gammal är du?

16 du?

vart var du?

Så än e gång har fotbollen dött? När återuppstod den? Är det första gången SöS stormas i en match mellan Hammarby och Solna blå? Är det första gången jyrgårdarna är stora i mun men alldrig vill bevisa nåt?

VI E BAJEN FRÅN SÖDER! VI E GRÖNVITA BRÖDER!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu dibel. En bild säger mer än tusen ord.

*fin bild*

BTW, Hur länge är det tills du blir bannad tror du? ^_^

Ja vad skulle jag bli bannad för? :)

Har jag i något inlägg brutit mot reglerna? om så är fallet visa mig det.

För att snacka lite om matchen sög ju bajen igår tyvär. Frågan är vart är viljan? Vart är hjärtat? Vart är Hammarby?

Ett motto att följa; BAJEN, BÄRS O RAKADE BRUDAR! :)

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är faktiskt något jag undrat över de 3 senaste matcherna som nu slutat i förlust, vad har hänt? ^_^

Jadu det svänger om bajen... tyvär ^_^

Det är antagligen ett problem som ligger långt bak i tiden med nuvarande styrelse. Som sagt; CL MED DENNA STYRELSE BARA PÅ PLAYSTATION!

Ed: Bajen crew Barcelona http://www.youtube.com/watch?v=BdhUFtGuo0c&NR

"STÅ UPP FÖR DIN KLUBB"

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor