Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Så varför håller inte du på IFK Luleå eller Sundsvall som alla andra norrlänningar...

Men som sagt hatar nästan alla SvFF sedan innan men det skulle inte förvåna mig om det bara är Bajen som får skit för detta...

HAMMARBY ÄR DOM BÄSTA!

Är du trög?

Jag har varit en DIF'are så länge jag har intresserat mig för fotboll

Kollade faktiskt inte på Fotboll när jag var 1-8 år gammal, Men det kanske du inte förstår?

Jag började intressera mig för fotboll när jag var tio. 2002, Stämmer bra det,

Varför Djurgården då!? Enkelt, Har intresserat mig för hockey sålänge jag kan minnas, Höll på Djurgården i Hockey. Därför Djurgården i fotboll

Got it?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni tar fotbollen på liv och död ser jag. Min syn på hammarby fansen har verkligen ändrat nu

Moroni_family. Nej jag var inte på matchen såg den på säsongskortet. Det värsta var när örgryte gjorde sitt första mål. Hela tv bilden blev svart i 5 min. när bilden kom tillbaka stod det 1-1 jag blev så jävla förbannad

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde från en som var på Bajen - Djurgården att det var Djurgårdens fans som började. De kastade mynt på linjedomaren, men de siktade på Bajen-spelare. Så där är det officiellt; djurgårdare kan inte kasta saker, de är för svaga. Dessutom satt djurgårdarna och hånade Hammarbypubliken under hela första halvlek, så det är fel att ge Bajen avdrag. Alltihop var Djurgårdens fans fel. Om de inte hade provocerat Bajens fans hade de aldrig stormat planen. TILLBAKA TILL SKANSEN ERA APOR.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde från en som var på Bajen - Djurgården att det var Djurgårdens fans som började. De kastade mynt på linjedomaren, men de siktade på Bajen-spelare. Så där är det officiellt; djurgårdare kan inte kasta saker, de är för svaga. Dessutom satt djurgårdarna och hånade Hammarbypubliken under hela första halvlek, så det är fel att ge Bajen avdrag. Alltihop var Djurgårdens fans fel. Om de inte hade provocerat Bajens fans hade de aldrig stormat planen. TILLBAKA TILL SKANSEN ERA APOR.

Japp djurgårn började med att kasta mynt.

--

Btw läste på horbladet att det tydligen var personer som representerade andra klubbar, bla Shamrock Rovers från irland och Espanyol från Spanien, även ett italiensk lag, som stormade planen, vet dock inte om detta är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj är du allvarlig i det du säger?

Djurgården som började? Man kastade in mynt, ja. Men fan mynt kastas ju in varenda jävla match, det haglade ju mynt från Ultra Boys sektion när Daja skulle slå hörna för DIF också. Bananer slängdes ju också in. Sen vet inte någon vart mynten kom ifrån eftersom domaren fick mer mynt på sig när han hade sprungit ännu längre ifrån DIF-klacken, han var nästan vid mittengången när han bestämde för att avbryta för stunden, och där var ju inte DIF-klacken? Och hånade Bajenklacken? Herregud man hånar ju spelare och klackar från motståndarlagen som hejar på sina spelare numera, det är en kultur det med. Du skulle ju också hånat DIF-klacken eller DIF-spelare om ni ledde med 3-0. Och anledningen att Bajenfansen stormade planen var tror jag att man ville få matchen avbruten så att man skulle få returmatch och större chans att vinna, inte att DIF-klacken hånar och provocerar, i så fall är dom läskigt känsliga dom Bajen-fansen.

Och vadå är man svag för att man inte kan kasta? Vad snackar du om?

Stå för det ni har gjort som lite mognare supportrar från era led lyckas med, ni skämmer ut er mer och mer, tur att det här inte var ett seriöst fotbollsforum för då skulle ni blivit hånade också, och vad hade ni gjort då? Stormat forumet eller?

Så jag ber er en gång till, håll käften, framför allt dibel som inte lyckas med någonting han skriver just nu.

@eliizar: Det var en klämskada. Inte så kosntigt eftersom polisen utanför släppte in lite väl för många supportrar i DIFs sektion. Vissa kom in men fick inte se matchen för dom kom inte ut till arenan, så packat var det. Så det är nog inte lilla grabbens fel att han klämdes, utan polisens och säkerhetsvakterna som släppte in lite mycket. Starkt av huligarnerna som tog hand om honom senare. Eller?

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj är du allvarlig i det du säger?

Djurgården som började? Man kastade in mynt, ja. Men fan mynt kastas ju in varenda jävla match, det haglade ju mynt från Ultra Boys sektion när Daja skulle slå hörna för DIF också. Bananer slängdes ju också in. Sen vet inte någon vart mynten kom ifrån eftersom domaren fick mer mynt på sig när han hade sprungit ännu längre ifrån DIF-klacken, han var nästan vid mittengången när han bestämde för att avbryta för stunden, och där var ju inte DIF-klacken? Och hånade Bajenklacken? Herregud man hånar ju spelare och klackar från motståndarlagen som hejar på sina spelare numera, det är en kultur det med. Du skulle ju också hånat DIF-klacken eller DIF-spelare om ni ledde med 3-0. Och anledningen att Bajenfansen stormade planen var tror jag att man ville få matchen avbruten så att man skulle få returmatch och större chans att vinna, inte att DIF-klacken hånar och provocerar, i så fall är dom läskigt känsliga dom Bajen-fansen.

Stå för det ni har gjort som lite mognare supportrar från era led lyckas med, ni skämmer ut er mer och mer, tur att det här inte var ett seriöst fotbollsforum för då skulle ni blivit hånade också, och vad hade ni gjort då? Stormat forumet eller?

Så jag ber er en gång till, håll käften, framför allt dibel som inte lyckas med någonting han skriver just nu.

Med din text påstår du alltså att det är rätt att kasta in mynt på motståndarens lag eller på domare? Du påstår även att det är rätt att håna motståndarens fans. Jag undrar vem som är huligan här. Haha, det är så typiskt Djurgården fanboy. Bara för att de stormar planen är för att de vill ha matchen omspelad.

Du siktar på någon Bajen-spelare som troligtvis är i mitten av planen. Den träffar linjedomaren. Hmm... den skulle visst några meter till.

Stå för vad vi har gjort? Var det jag som stormade planen? Så för att vissa människor stormar planen så ska varenda Bajen-fan skämmas? Hör du inte hur korkat det låter? Det är som att resonera på samma sätt som att en kille i en klass skjuter en annan elev i huvudet, så ska hela skolan skämmas.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du påstår även att det är rätt att håna motståndarens fans.

Vet itne om han påstår det, men om han gör det så påstår han fullkomligt rätt. Självklart är det rätt att håna både motståndarlaget och dess fans. Men sedan finns det gränser för det också. Annars är ju den otroligt tråkiga och moderna fotbollen snart här, med endast familjer och tjocka korv-gubbar som kollar på matcherna.

NEJ Till den moderna fotbollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. Myntkastningen på domaren.

DIF-klacken står ju snett framför honom, Och han får det i bakhuvudet. Skruvade dom myntet 90¤ eller något sådant?

Förstår hur du tänker men myntet kan mycket väl ha kommit ifrån DIF klacken, det kan flyga som en båge, såvrare än så är det inte, eftersom han står snett. Ni som nu gnäller att bajen-fansen på detta forum inte kan inse fakta kanske ska tänka över lite och tänka att myntet mycket väl kan ha kommit från DIF klacken. Så låt oss nu vänta på bedömningen från TU, väl därifrån hoppas jag att vi får ett korrekt svar. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med din text påstår du alltså att det är rätt att kasta in mynt på motståndarens lag eller på domare? Du påstår även att det är rätt att håna motståndarens fans. Jag undrar vem som är huligan här. Haha, det är så typiskt Djurgården fanboy. Bara för att de stormar planen är för att de vill ha matchen omspelad.

Du siktar på någon Bajen-spelare som troligtvis är i mitten av planen. Den träffar linjedomaren. Hmm... den skulle visst några meter till.

Stå för vad vi har gjort? Var det jag som stormade planen? Så för att vissa människor stormar planen så ska varenda Bajen-fan skämmas? Hör du inte hur korkat det låter? Det är som att resonera på samma sätt som att en kille i en klass skjuter en annan elev i huvudet, så ska hela skolan skämmas.

Nej det har jag inte skrivit. Jag sa bara att det slängs in mynt varje match och spelare tar inte så allvarligt länge eftersom dom är vana. Ja ni såg ju själva hur Daja Sjölund tog situationen när han skulle slå hörna. Ja jag påstår att det är rätt att håna andra fans, ska man stå och applådera åt dom när dom sjungt klart en sång eller? Det är klart man får provocera sina motståndare, men jag vet också att det finns gränser så som att kasta saker på dom, ord som inte är allt för fula kan man kasta också, och det var det Djurgårdsklacken gjorde. Jag tror till ungefär 85% att dom som sprang in gjorde det för att få matchen omspelad, men är jag en hobbyhuligan och fanboy för det? Jag förstår inte hur du resonerar..

Och linjedomaren var ungefär en meter från Aubynn när han skulle slå hörnan, vad får du mitten ifrån? Han vart träffad av något DIF-fan eller Bajen-fan när Aubynn skulle slå hörnan, inte när han var i mitten av planen. Så ta bort det du skrev om inte kan kasta och skit.

Nej men jag tycker du kan stå för att ni borde skämmas över era egna supportrar, nu är det ju du som försvarar dom genom att dom var provocerade och skit säger du, sluta försvara några som sabbar för er klubb, det gör dig till åtlöje bara, och det vet jag att du inte är så sluta med det.

För att avsluta det hela. Jag kan köpa böter till DIF-kalcken för man kanske kastade in mynt, det är oacceptabelt och urfånigt, nu är det ju inte säkert att det var djurgårdare men omdet var så ska man starfafs med böter och inget mer, för det har ingen annan klubb fått göra någon gång i historien. Bajenfansen sak straffas med dryga böter och spel inför tomam läktare för att man kastade mynt och annat på planen så som bananer och bengaler. Man stormade även planen och betedde sig hotfullt mot poliser? Så vilken klubb tycker ni Bajare ska få drygast straff?

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*för mycket text, finns där uppe om du vill läsa*

Självklart ska man inte stå och applådera åt motståndarna, haha. Men det finns en gräns, och jag tror DIF klack gick över den oskrivna gränsen även om jag inte har bevis för det. Ta det inte personligt, jag klagar på de speciella idioterna som finns i varenda klacks lag. Om du nu inte känner dig träffad så, ja...

Jag skäms inte över dom, för det anser jag inte att jag borde göra. Jag känner inte dom, vilket jag inte heller vill göra eller aldrig kommer att göra. Jag skulle skämmas över det om jag kände dom och sagt upp kontakten med dom utan tvekan på direkten. Skulle givit blanka fan i om de var mina bästa vänner sen dagisdagar, vill inte ha något med sådana idioter att göra. Jag stödjer inte vad de som stormade planen gjorde och försvarar dom verkligen inte, jag säger att det är fel att kasta mynt på domaren oavsett vad han gjort, och att håna motståndarnas fans eller spelare grovt. Samma sak som håna folk för deras åsikt, håna folk för vilka kläder de har, eller för hur de ser ut utan anledning. Är det ett sånt samhälle du vill bo i?

För att avsluta det hela hoppas jag att idioterna som stormade planen åker fast, och får betala alla skador och alla böter som de har påkostat Bajen, plus ännu mer böter för att ha stormat planen och bannlysas ifrån alla sportevenemang inom svenska marker.

Dessutom så tycker jag det är grymt fel att bötfälla någon klubb för vad deras fans har gjort. Vilken pantskalle kom på det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var du som börja, Nej det var du! Neeej det var du! Dumma dig :'(

Spelar ingen roll vem som börjar, även om man med säkerhet vet vem som "började"

så ger det dig inte rätt att förstöra ett helt idrotts evenemang.

Nej, det rättfärdigar inte vad som hände, det gör inget. Men den/de som började, den/de började, och då har de/den största skulden. Påstår man något annat har man fel. Som att resonera som om någon slår dig eller knivhugger dig får du inte göra något emot honom/henne. Lagen har fel på denna punkt oavsett vad dina lärare eller föräldrar säger.

Du har inte rätt att döda någon om någon slår dig men man har rätt att skada personen lika mycket tillbaka och kanske lite mer för att lära personen en läxa... du förstår nog hur jag tänker. Men folk som ställer till sånt här ska straffas hårt. Mer än hårt. De har förstört för massor, för alla andra som var på Söderstadion den kvällen, alla som såg matchen på TV, och Bajen och Djurgårdens sportförening. Och allt detta utan någon har gjort dom något. Så straffa dom hårdare än hårdast. Släng gärna in dom i fängelset och få dom att tappa tvålen också. Jag rankar inte detta särskilt högre än våldtäktsmän.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det rättfärdigar inte vad som hände, det gör inget. Men den/de som började, den/de började, och då har de/den största skulden. Påstår man något annat har man fel. Som att resonera som om någon slår dig eller knivhugger dig får du inte göra något emot honom/henne. Lagen har fel på denna punkt oavsett vad dina lärare eller föräldrar säger.

Jag tycker bara att det är så abnormt löjligt att man står och provocerar varandra tills något

part tar till våld, och sedan börjar man gnata om vem som började eller inte. Tror knappast

att t.ex. Djurgårdens fans som just nu sitter och skyller på Hammarbys fans och hur dumma i

huvudet de är och hur blablabla för att de förstörde matchen har svinat sig mindra än Hammarbys

(och de vet om det). Tycker att det är löjligt att man håller på så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart ska man inte stå och applådera åt motståndarna, haha. Men det finns en gräns, och jag tror DIF klack gick över den oskrivna gränsen även om jag inte har bevis för det. Ta det inte personligt, jag klagar på de speciella idioterna som finns i varenda klacks lag. Om du nu inte känner dig träffad så, ja...

Jag skäms inte över dom, för det anser jag inte att jag borde göra. Jag känner inte dom, vilket jag inte heller vill göra eller aldrig kommer att göra. Jag skulle skämmas över det om jag kände dom och sagt upp kontakten med dom utan tvekan på direkten. Skulle givit blanka fan i om de var mina bästa vänner sen dagisdagar, vill inte ha något med sådana idioter att göra. Jag stödjer inte vad de som stormade planen gjorde och försvarar dom verkligen inte, jag säger att det är fel att kasta mynt på domaren oavsett vad han gjort, och att håna motståndarnas fans eller spelare grovt. Samma sak som håna folk för deras åsikt, håna folk för vilka kläder de har, eller för hur de ser ut utan anledning. Är det ett sånt samhälle du vill bo i?

För att avsluta det hela hoppas jag att idioterna som stormade planen åker fast, och får betala alla skador och alla böter som de har påkostat Bajen, plus ännu mer böter för att ha stormat planen och bannlysas ifrån alla sportevenemang inom svenska marker.

Dessutom så tycker jag det är grymt fel att bötfälla någon klubb för vad deras fans har gjort. Vilken pantskalle kom på det?

Jamen nu anklagar du ju DIFs klack för att ha provocerat bajenklacken så dom startade stormningen av bengaler och fans på planen. Men du säger själv att du inte har några bevis, men kan ju inte komma mad sådana anklagelser utan bevis, du talar i en nattmössa. Du har ju ingen aning om vad DIF-fansen står och sjunger om er, men ändå tror du att det är det som Bajenfansen tar åt sig på. Jag vet att man t.ex står och sjunger "Hata Hammarby" och annat, men sånt kan jag acceptera, jag kan hata Hammarby, men jag gör det inte, men jag accepterar dom som gör det, och jag accepterar dom Bajare som sjunger "Hata Djurgården". För det finns det också folk som gör, bara det att vi inte provoceras av det.

Och att bötfälla klubben är ju ganska självklart när det är som dom står för säkerheten. Djurgården kommer ju få böta om det visar sig att det var DIF-fans som kastade in saker mot domaren, för det var dom som skulle står för den säkerheten. Nu kom Bajenfasnin på planen vilket dom inte skulle ha gjort och det skulle säkerhetsvakterna hindrat. Nu kunde man inte det, därför bötfälls Hammarby, för att man misslyckades med säkerheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamen nu anklagar du ju DIFs klack för att ha provocerat bajenklacken så dom startade stormningen av bengaler och fans på planen. Men du säger själv att du inte har några bevis, men kan ju inte komma mad sådana anklagelser utan bevis, du talar i en nattmössa. Du har ju ingen aning om vad DIF-fansen står och sjunger om er, men ändå tror du att det är det som Bajenfansen tar åt sig på. Jag vet att man t.ex står och sjunger "Hata Hammarby" och annat, men sånt kan jag acceptera, jag kan hata Hammarby, men jag gör det inte, men jag accepterar dom som gör det, och jag accepterar dom Bajare som sjunger "Hata Djurgården". För det finns det också folk som gör, bara det att vi inte provoceras av det.

Jag har ju rätt att spekulera, jag lägger inte fram det som fakta heller, om det inte är sant, så behöver varken djurgården fans eller du ta åt dig. Jag tror säkert det finns folk som stöttar Djurgården som blir provocerade, men de håller tillbaka sin ilska, i alla fall tills de är utanför arenan. Dessutom går det rykten om en kupp om att det var AIK-fans som stog hos Bajen som stormade planen. Låter konstigt i era öron säkert och ni tar det säkert enbart som en bortförklaring(jag säger inte detta, drar bara upp det i diskussionen, wie), men det låter ju inte allt för otroligt, eller hur? Skulle passa AIK som handsken om Djurgården och speciellt Hammarby fick poängavdrag p.g.a. hur nära i poäng Bajen ligger.

Låter orättvist hos er Gnagetfans faktiskt, men ni kan skylla på era egna fans. Har ingen aning själv, men AIK gjorde faktiskt en sån här sak på Råsunda för 2 säsonger sen. Var på Djurgården - Hammarby som en AIK:are tagit sig in och klätt ut sig till en annan supporter och ställde till med jäkelskap. ^_^

Och att bötfälla klubben är ju ganska självklart när det är som dom står för säkerheten. Djurgården kommer ju få böta om det visar sig att det var DIF-fans som kastade in saker mot domaren, för det var dom som skulle står för den säkerheten. Nu kom Bajenfasnin på planen vilket dom inte skulle ha gjort och det skulle säkerhetsvakterna hindrat. Nu kunde man inte det, därför bötfälls Hammarby, för att man misslyckades med säkerheten.

Ser det ändå som fel. Vad ska de göra? Dra ner brallorna och kallingar/trosor för att kolla om de har något nerstoppat i kallingarna eller i rövhålet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor