Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Ja men det är mer respekt att sjunga när man ligger under/förlorar. När man har förlorat tycker jag att man har rätt att bua (även om jag inte gör det) :D

Buar man åt sitt lag är man en medgångs supporter.

En klack som hörs mycket när dom leder men helt tysta i minsta omgång *HOST*Malmö*HOST* är ingen bra klack enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Buar man åt sitt lag är man en medgångs supporter.

En klack som hörs mycket när dom leder men helt tysta i minsta omgång *HOST*Malmö*HOST* är ingen bra klack enligt mig.

Inte helsingsborgs klacken heller, mot Djurgården borta lät det ingenting under 90min. När vi mötte Hammarby borta förra året, hördes vår klack stundtals.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är mycket möjligt att mans ka sjunga av stolthet när man vinner, men det ska man också göra när man ligger under och går mot förlust. Sen så ska alla ramsor sjungas av glädje.

Håller inte med dig där. När det inte går som man tänkt sig så sjunger man ju för att laget ska prestera bättre och bli taggade, om man är stolt när man ligger under med t.ex. 3-0 så är det ju helt fel. Då försvinner meningen med ordet stolt och allt som har med stolthet att göra.

EDIT: Btw, inte alltid det blir såhär fint drag mot Öster. Tror inte länken funkar i Firefox tyvär.

http://www.jojjesplejs.com/filmklipp/mal_mot_oster.wmv

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu säger jag bara "pinsamma bajen". Så mycket skit som vi har fått tagit efter gallerskakningarna, HAHAHA jag mår så grymt bra.

Götet klarade oavgjort mot elfsborg, Gnaget i serieledning, bajen klicken skämmer ut sig. Härligt måndag för oss Gnagare och er djurgårdare, stackars bajen, och då menar jag er som kör gärnet oavsett 3-0 i baken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu säger jag bara "pinsamma bajen". Så mycket skit som vi har fått tagit efter gallerskakningarna, HAHAHA jag mår så grymt bra.

Götet klarade oavgjort mot elfsborg, Gnaget i serieledning, bajen klicken skämmer ut sig. Härligt måndag för oss Gnagare och er djurgårdare, stackars bajen, och då menar jag er som kör gärnet oavsett 3-0 i baken.

Bajen kan inte ta en förlust.

Uteslut jävlarna.

Hur slutar matchen nu? Blir det 3-0 till DIF eller ska den spelas om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom började med ett mynt på linjedomaren. Vet inte om det var DIF eller Bajen

Sen tog sig ett par "coola" bajenfans friheten att tända raketer och bengaliska eldar som dom givetvis kastade in på planen.

Spelarna flydde

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker dom borde få hårdare än vad AIK fick för gallerskakningarna. Den matchen spelades iallafall klart, men denna blev avbruten helt. Sänk bajen nu TU.

Håller med till 100%

Någon som vet vad som händer? DIF-vinst och Hammarbyavdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller inte med dig där. När det inte går som man tänkt sig så sjunger man ju för att laget ska prestera bättre och bli taggade, om man är stolt när man ligger under med t.ex. 3-0 så är det ju helt fel. Då försvinner meningen med ordet stolt och allt som har med stolthet att göra.

EDIT: Btw, inte alltid det blir såhär fint drag mot Öster. Tror inte länken funkar i Firefox tyvär.

http://www.jojjesplejs.com/filmklipp/mal_mot_oster.wmv

Nja nu tar du det fel. Msn ka känna stolthet mot sin klubb när man ligger under också, man ska inte svika sitt lag i underläge, man skua fortsätta kännas stolthet för sin klubb.

Vad ska man annars säga? DJURGÅRDEN DJURGÅRDEN DJURGÅRDEEEEEN, DJURGÅRDEN DJURGÅRDEN DJURGÅRDEEEEEN.

Detta var mathen som motbevisade allt skit som dibel hade snacakt. Bajen Fans, klubben med stolthet. Skämde ut sig redan i första halvlek när man buade ut sitt lag när dom gick ut? Torgna supportrar har det sancakts mycket om? Vafan inte la jag märke till dte ikväll i alla fall. Sen att det man skämmer ut sig så mycekt att man riskerar poängavdrag får en bara att sucka. Kan man fan inte så för att man håller på att förlora, man ville stoppa matchen, men fick som man ville, men man kommer loosa på det i alla fall. Så hur kan man summera skiten? Jo, det är skönt att vara Djurgårdare.

Detta är som en motsats mot DIFs säsong, allting klickade denna match. DIF fick in bollarna. DIF hade korrekta domslut med sig. Järnkaminerna var en njutning att både lyssan på och titta på ikväll. Trumman, man överröstade trumman.

Och när ska Bajens fans lyckas med sina tifoarrangemang? Nu kommer ett ganska fyndigt tifo upp för tidigt, hur lyckas man? Hur lyckas man slänga upp skiten för tidigt? Bajen lyckas aldrig, aldrig.

Jaja, mer kommentarer senare, jag har inte smällt mig än? Vad säger du dibel?

-Sockholms stolthet - gör det igen-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med till 100%

Någon som vet vad som händer? DIF-vinst och Hammarbyavdrag?

Blir grymt förvånad om DIF inte får 3 poäng, helt enkelt pinsamt om dom inte får det. Sen om Bajen får poängavdrag eller ej är en helt annan sak, men jag har svårt att tro det, antar att det komemr bli samma straff som för AIK tyvär, även fast jag tycker det ska bli hårdare på grund av att matchen avbröts denna gång.

Hmm... vad hände med AIK?

Vi fick dryga böter och spel inför tomma läktare. Komemr inte ihåg exakt hur hög bötern var men den var grov iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor