Moroni_Family Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Man måste tänka på att Råsunda är Sveriges nationalarena och ska vara i bra skick, finns det inte värmeslingor där också? Men dte finns massvis med andra arenor som inte kan nyttjas av gräset, t.ex Stockholms Stadion vars gräsmatta blir en sunkig leråker på vårmatcherna. Jag skulle gärna vela se konstgräs där eftersom det är mycket roligare att titta på en match med konstgräs istället för en match på en gäggig lerpöl JA till fotboll på vintern. Håller med på vissa saker. Jag kommer ihåg premiären mot Gais på Ullevi. Planen var kass Och då ska vi inte prata om hur Gamlas plan såg ut då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Man måste tänka på att Råsunda är Sveriges nationalarena och ska vara i bra skick, finns det inte värmeslingor där också? Men dte finns massvis med andra arenor som inte kan nyttjas av gräset, t.ex Stockholms Stadion vars gräsmatta blir en sunkig leråker på vårmatcherna. Jag skulle gärna vela se konstgräs där eftersom det är mycket roligare att titta på en match med konstgräs istället för en match på en gäggig lerpöl JA till fotboll på vintern. Då har vi inte samma åsikt, måste laget lira på gäggig lerpöl så är det bara att spela på, det är en del av Sverige. Visst är det en national arena, men om det går att ordna på nationalarenean så går det att ordna på alla övriga ställen också. Jag säger även NEJ till fotboll i Sverige på vintern, kul att stå i snöstorm och stå och kolla på fotboll, undrar just hur många spelare som skulle bli sjuka om Sverige hade ligaspel även under vintern, Royal League är tillräckligt med vinter. Hellre gäggig lerpöl på stadion och vår,sommar och höst fotboll än Plastmatta och vinterfotboll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Då har vi inte samma åsikt, måste laget lira på gäggig lerpöl så är det bara att spela på, det är en del av Sverige. Visst är det en national arena, men om det går att ordna på nationalarenean så går det att ordna på alla övriga ställen också. Jag säger även NEJ till fotboll i Sverige på vintern, kul att stå i snöstorm och stå och kolla på fotboll, undrar just hur många spelare som skulle bli sjuka om Sverige hade ligaspel även under vintern, Royal League är tillräckligt med vinter. Hellre gäggig lerpöl på stadion och vår,sommar och höst fotboll än Plastmatta och vinterfotboll. Hmmm. Mja det finns en viss känsla att kolal på fotboll på lerpöl, ja. Men särsklit rolig fotboll blir det inte när man ser spelarna bråka i pölarna, nej då ser jag hellre pigg och glad fotboll på en plastig gräsmatta. Och ja jag vill också att man skaffar värmeslingor till fler arenor och bättre planskötare som gör planen bra till våren, för den prioriteringen är väl mer lättfixad än att lägga en helt ny matta för flera tusen. Och fotboll på vintern är en viss charm. Jag vill hellre att Allsvenskan spelas på vintern är på sommaren, då har vi större chans att nå Champions League plus att vi följer med dom andra ligorna, risk för förkylningar är väl små när det finsn linnement, plus att det är minst är lika kallt här som i t.ex England. Det kanske är lite tuffare för oss supportrar i och för sig, nej nu fick jag en jobbig baktanke. Började genast tänka på dom där sega resorna till Södertälje på vintern, usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Hmmm. Mja det finns en viss känsla att kolal på fotboll på lerpöl, ja. Men särsklit rolig fotboll blir det inte när man ser spelarna bråka i pölarna, nej då ser jag hellre pigg och glad fotboll på en plastig gräsmatta. Och ja jag vill också att man skaffar värmeslingor till fler arenor och bättre planskötare som gör planen bra till våren, för den prioriteringen är väl mer lättfixad än att lägga en helt ny matta för flera tusen. Och fotboll på vintern är en viss charm. Jag vill hellre att Allsvenskan spelas på vintern är på sommaren, då har vi större chans att nå Champions League plus att vi följer med dom andra ligorna, risk för förkylningar är väl små när det finsn linnement, plus att det är minst är lika kallt här som i t.ex England. Det kanske är lite tuffare för oss supportrar i och för sig, nej nu fick jag en jobbig baktanke. Började genast tänka på dom där sega resorna till Södertälje på vintern, usch. Samtidigt så tror jag att publiksiffrorna skulle sjunka rejält om det blev Allsvenskan på vintertid. Att sitta och köra ner till Göteborg för bortamatch i snöoväder och halt på vägarna, skulle ta några timmar extra att åka ner, ingen hit om det inte går som man tänkt sig och ska sitta och åka hem hela vägen hem sen, nej då föredrar jag hellre varmare klimat där det värsta som kan hända med vädret i princip är regn och åskväder, men det blir iallafall inte minusgrader samt att vara på bortamatch när det är strålande solsken är en speciell känsla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 " Välkommen hösten, det våras för mentalitet. Så var den äntligen här igen. Hösten. Linnen byts ut mot vindjackor, tofflor mot skor. Leenden i majoritet, framkallade av en allmän lättja och enkelt leverne ersätts av leenden i undantag, framkallade av spänning som bryter monotoni och likgiltighet. Vardagen kommer igång och den gör det rejält. Slutet på den, det vill säga nästa sommar, är för långt fram i tiden för att orkas tänkas på. Blickar blir tommare och andetag tyngre. Allt är inte lika trevligt och enkelt längre. Den här diffusa men ändå verkliga mentala och fysiska omvandling sätter sina spår även på idrottsarenorna. Kvällsmatcherna på de allsvenska arenorna lyses inte längre upp av solstrålar utan istället av industrialbrutala strålkastarljus. Den kvalmiga fuktigheten eller den stekheta solen blir ett minne blott. 10 grader och dunkla moln som mörklägger husfasaderna, träden och människor är istället verkligheten. Matchen blir ljuset i mörkret, ännu mer viktig än vanligt och den genomsyras på grund av omständigheterna i vardagen, naturen och vädret av en annan mentalitet. Borta är flera av familjerna, borta är flera av evenemangsbesökarna. De uthålliga lämnas till sig själva i större utsträckning och behöver inte längre visa hänsyn till sommarspralligga individer som i tider av värme helt plötsligt vill besöka fotbollsmatcher. Borta är de som ser på matchen. Kvar är de som lever matchen, de som är en del av den och dess kringliggande företeelser. Borta är kalaset. Festen finns där men det är fest under allvarets ägo och påverkan. I harmoni med att de yttre omständigheterna formar människorna åt ett visst håll går dessutom också seriespelet in i kritiska skeden. I toppen kampen om Europa, i botten kampen för överlevnad. Känslorna når kulmen. Hösten är de riktiga supportrarnas högtid, hösten formar och ger en extra dimension till det redan absurda skådespelet som levs och bevittnas. Välkommen höst, välkommen mentalitet. Voff /SSB " Så javla rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Skulle vara rätt coolt om det blev så på riktigt. http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,876388,00.html Redigerad 24 augusti, 2006 av Moroni_Family Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Samtidigt så tror jag att publiksiffrorna skulle sjunka rejält om det blev Allsvenskan på vintertid. Att sitta och köra ner till Göteborg för bortamatch i snöoväder och halt på vägarna, skulle ta några timmar extra att åka ner, ingen hit om det inte går som man tänkt sig och ska sitta och åka hem hela vägen hem sen, nej då föredrar jag hellre varmare klimat där det värsta som kan hända med vädret i princip är regn och åskväder, men det blir iallafall inte minusgrader samt att vara på bortamatch när det är strålande solsken är en speciell känsla. Du har så rätt i det du säger. Men samtidigt måste man kolla inlägget som dibel "skrev". Det finns folk som gillar det mesta inom fotboll, och för mig är känslan mer speciell när man tittar på en kylig höstmatch och någon tänder en varm bengal precis brevid en, myyyys! Och glöm förfan inte bort allihopa att det är Champions League lottning ikväll. Bordeaux är seedade i den tredje gruppen och det tycker jag är väldigt kul. Eftersom les Girondins nu har tagit sig hela vägen till Europas största turering inom klubbfotboll så måste man ju vara extra uppmärksam på denna turnering i år. Jag har funderat på detta länge, nu har man värvat Wendel och man är i stark form när man höll på att vinna över Lyon på hemmaplan. Satt ett Champions League skulle sitta riktigt fint nu. Jag har klurat lite på gruppen och funderat lite på vilka Bordeaux skulle få möta i sitt gruppspel, och detta är alltså vilka jag hoppas på. Real Madrid Celtic Bordeaux Levski Sofia Inget av dessa lag är särskilt jättestarka, men les Girondins skulle i alla fall ha en klar chans att gå vidare härifrån. Real har inte visat sig övertygande på dom senaste 2 åren och Bordeaux kan skrälla riktigt ordentligt här. Celtic är som alltid farliga men 3 poäng hemma kommer man säkerligen få av det här laget i alla fall. Levski Sofia vet jag inte så mycket om men jag tippar på att dom inte är sådär jättestarka. Men vi får se hur det leder. Hoppas på en bra grupp för Bordeaux i alla fall. Champions League är för underbart. Men nu ska jag in till Vallentuna Ishall och följa DIF när man vinner mot TPS Åbo. Kan vara bra som omväxling nu när fotbollen är knackig. Det ska bli kul. Redigerad 24 augusti, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Du har så rätt i det du säger. Men samtidigt måste man kolla inlägget som dibel "skrev". Det finns folk som gillar det mesta inom fotboll, och för mig är känslan mer speciell när man tittar på en kylig höstmatch och någon tänder en varm bengal precis brevid en, myyyys! Och glöm förfan inte bort allihopa att det är Champions League lottning ikväll. Bordeaux är seedade i den tredje gruppen och det tycker jag är väldigt kul. Eftersom les Girondins nu har tagit sig hela vägen till Europas största turering inom klubbfotboll så måste man ju vara extra uppmärksam på denna turnering i år. Jag har funderat på detta länge, nu har man värvat Wendel och man är i stark form när man höll på att vinna över Lyon på hemmaplan. Satt ett Champions League skulle sitta riktigt fint nu. Jag har klurat lite på gruppen och funderat lite på vilka Bordeaux skulle få möta i sitt gruppspel, och detta är alltså vilka jag hoppas på. Real Madrid Celtic Bordeaux Levski Sofia Inget av dessa lag är särskilt jättestarka, men les Girondins skulle i alla fall ha en klar chans att gå vidare härifrån. Real har inte visat sig övertygande på dom senaste 2 åren och Bordeaux kan skrälla riktigt ordentligt här. Celtic är som alltid farliga men 3 poäng hemma kommer man säkerligen få av det här laget i alla fall. Levski Sofia vet jag inte så mycket om men jag tippar på att dom inte är sådär jättestarka. Men vi får se hur det leder. Hoppas på en bra grupp för Bordeaux i alla fall. Champions League är för underbart. Men nu ska jag in till Vallentuna Ishall och följa DIF när man vinner mot TPS Åbo. Kan vara bra som omväxling nu när fotbollen är knackig. Det ska bli kul. Jo men ta en titt i det du skrev igen, han skrev höstmatch tydligen, inte vintermatch . Btw, orka diskutera CL i en tråd om Allsvenskan, lär ju dröjja ett tag innan våra klubblag får spela i CL slutspel, nu när inte ens DIF som var en sattsning gick vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Btw, orka diskutera CL i en tråd om Allsvenskan, lär ju dröjja ett tag innan våra klubblag får spela i CL slutspel, nu när inte ens DIF som var en sattsning gick vidare. Varför kan inte någon mod ändra namn till Fotboll eller nåt. Så kan man snacka all fotobll här. ---- I detta CL hejar jag främst på FCK pågrund av Allbäck och Linderoth. Och om dom går vidare kanske Ailton också får spela när han kommer i Januari 2007. Så jag hoppas att FCK får en bra lottning. Annars är det Barca som gäller. Men vilken kanal sänds lottningen i? Redigerad 24 augusti, 2006 av Moroni_Family Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 I detta CL hejar jag främst på FCK pågrund av Allbäck och Linderoth. Och om dom går vidare kanske Ailton också får spela när han kommer i Januari 2007. Så jag hoppas att FCK får en bra lottning. Annars är det Barca som jag gillar mest av lagen. Glöm inte Atiba Hutchison! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Glöm inte Atiba Hutchison! Han är väl ok. Jag gillar han som spelare. Men Allbäck är kung för mig. Och om FCK skulle gå vidare, så skulle det vara underbart. Två ÖISare på topp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Arsenal ska vinna detta året Haha, Chelsea och Barca i samma grupp Gruppe A: Nivå 1: Barcelona Nivå 2: Chelsea Nivå 3: Werder Bremen Nivå4: Levski Sofia Gruppe B: Nivå 1: Inter Nivå 2: Bayern München Nivå 3: Sporting Lisboa Nivå4: Spartak Moskva Gruppe C: Nivå 1: Liverpool Nivå 2: PSV Eindhoven Nivå 3: Bordeaux Nivå4: Galatasaray Gruppe D: Nivå 1: Valencia Nivå 2: Roma Nivå 3: Olympiakos Nivå4: Sjakhtjor Donetsk Gruppe E: Nivå 1: Real Madrid Nivå 2: Lyon Nivå 3: Steaua Bucuresti Nivå4: Dinamo Kiev Gruppe F: Nivå 1: Manchester United Nivå 2: Celtic Nivå 3: Benfica Nivå 4: FC København Gruppe G: Nivå 1: Arsenal Nivå 2: Porto Nivå 3: CSKA Moskva Nivå 4: Hamburg Gruppe H: Nivå 1: Milan Nivå 2: Lille Nivå 3: AEK Nivå 4: Anderlecht Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Tighta grupper B och D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Till lykke FCK! Blev en ganska svår grupp för dom. Men men... jag är inte så bra på internationell fotboll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Till lykke FCK! Blev en ganska svår grupp för dom. Men men... jag är inte så bra på internationell fotboll. Kan dom slå Ajax kan dom säkert slå Celtic. Men Benfica har jag inte så bra koll på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Varför kan inte någon mod ändra namn till Fotboll eller nåt. Så kan man snacka all fotobll här. Jo det har du rätt i, sorry. Är nog bara rädd för att allt snack om allsvenskan ska försvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Jo det har du rätt i, sorry. Är nog bara rädd för att allt snack om allsvenskan ska försvinna. Aldrig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Aldrig! Ok då är jag nöjd, då får ni prata CL för mig igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Det blir bara lite segt efter sösongen då tråden atagligen skulle dö utan internationell fotboll xD Derbyt kommer närmre och närmre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Nu ikväll listade dem även bästa spelarna i förra CL. Bäste målvakt: Jens Lehmann, Arsenal. Bäste försvarare: Carles Puyol, Barcelona. Bäste mittfältare: Deco, Barcelona. Bäste forward: Samuel Eto'o, Barcelona. Årets spelare: Ronaldinho, Barcelona. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts