Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Tihi... första halvleken och andra matchen var det 3 olika lag som spelade. Hammarby - Något okändt lag var i första halvleken. Sen andra halvleken var det Helsingborg - Hammarby.

Underbart med 3 poäng! :unsure:

Grattis!!!

Men nu gäller det för MFF att börja vinna matcher mot topp-lagen.

Forza Malmö heja di blåe!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tihi... första halvleken och andra matchen var det 3 olika lag som spelade. Hammarby - Något okändt lag var i första halvleken. Sen andra halvleken var det Helsingborg - Hammarby.

Underbart med 3 poäng! :D

1:a halvleken var det fotboll, den 2:a vettefan. Babianis filmar till sig en straff som henke självklart ska sätta... nu var det dags bögjävel. 2-2 (2-1) målet vart bortdömt av linjedomaren som tydligen hade sett nåt som ingen annan såg; nämligen att en hammatbyspelare var på bollen...

Faaan längtar tills måndag.. har inte vart full på länge så det blir iaf en rolig kväll (även om en förlust skulle innetas) :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1:a halvleken var det fotboll, den 2:a vettefan. Babianis filmar till sig en straff som henke självklart ska sätta... nu var det dags bögjävel. 2-2 (2-1) målet vart bortdömt av linjedomaren som tydligen hade sett nåt som ingen annan såg; nämligen att en hammatbyspelare var på bollen...

Faaan längtar tills måndag.. har inte vart full på länge så det blir iaf en rolig kväll (även om en förlust skulle innetas) :D

Haha vadå dränka sina sorger.

----------------------

Även jag ser fram emot nästa omgång, är dock lite nervös för bakslag, vi har Öster hemma som borde vara självklara 3 poäng, men vad som hellst kan tydligen hända denna säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faaan längtar tills måndag.. har inte vart full på länge så det blir iaf en rolig kväll (även om en förlust skulle innetas) :(

Haha. Du är rolig.

Straffen var solklar. Offsiden på 2-2 målet var också solklar. Men du kanske glömde att vi också fick ett mål bortdömt plus att eran målvakt greppade Henkes ben? Minst en straff till skulle vi ha... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni har så mycket pengar då, KÖP EN GRÄSMATTA!

Det är inte anledningen till att det är plastgräs på Borås Arena.

----

Fan va gött det känns med vinst mot Bajen och Gais. Nu väntar Malmö borta på måndag. Jag får se om ekonomin tillåter mig att åka ner.

Tror du Nou Camp har plastgräs? Knappast.

Det är inte samma klimat där nere. Uttala dig inte om inget du inte vet om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plastgräs är skit. Vad finns det för anledning att ha platsmatta? Ge mig 3 bra anledningar?

@Moroni_family: Ta skotern med dig! :D

Jag hatar konstgräs. Det var först planer på att ha det på den nya arenan i gbg. Men majoriteten av spelarna i ÖIS, Blävitt och GAIS vill ha riktigt gräs.

Redigerad av Moroni_Family
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som säger att konsträs är skit kan jag säga att det är en av världens mest geniala uppfinning som ploppat upp i denna värld. Hade det inte varit konstgräs på dagens fotbollsplaner hade det inte kunnats spela fotboll här uppe, i alla fall inte om en månad eller mer. Fotbollsplanerna här uppe klarar inte valigt gräs, så lätt är det, och just därför är konstgräs så genialt. Visst kasnke man inte känner den här goda gräsdoften, men det är fan ingen skillnad annars. Ni som hatar det kan ju säga vad som är så mycket bättre med vanligt gräs...

Kan annars också säga att jag är jävligt taggad inför Bajenmatchen. Vi har rensat i truppen och det ska bli spännande, men jah får gå igenom senare.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Råsundas gräsmatta såg bra ut redan i premiären mot Gefle den 2:a April, trotts snö dagen innan så var den fin, så med rätt vaktmästare så tror jag att det går att ordna så det går att spela fotboll på vanligt gräs även i Sverige hela säsongen.

NEJ till plastmattor och den moderna fotbollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Råsundas gräsmatta såg bra ut redan i premiären mot Gefle den 2:a April, trotts snö dagen innan så var den fin, så med rätt vaktmästare så tror jag att det går att ordna så det går att spela fotboll på vanligt gräs även i Sverige hela säsongen.

NEJ till plastmattor och den moderna fotbollen.

Man måste tänka på att Råsunda är Sveriges nationalarena och ska vara i bra skick, finns det inte värmeslingor där också? Men dte finns massvis med andra arenor som inte kan nyttjas av gräset, t.ex Stockholms Stadion vars gräsmatta blir en sunkig leråker på vårmatcherna. Jag skulle gärna vela se konstgräs där eftersom det är mycket roligare att titta på en match med konstgräs istället för en match på en gäggig lerpöl

JA till fotboll på vintern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor