Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Usch och blä för andra halvlek på tråkiga strömvallen.

Kom precis hem efter ca. 3-4 timmars bilresa.

Andra halvlek sög rejält tråkigaste jag sett på länge förutom att Gefle missade straff, det småregnade och stämningen var död i andra halvlek också sugigt.

Nej nu längtar jag tillbaka till borgen, är lite nöjd med 1-1 ändå eftersom både götet och malmö fått stryk mot dom.

Bäst idag var ändå när vi studsade runt en stor hulken gubbe runt klacken och Gefles tifo som måste ha varit det fulaste på 100 år ungefär.

EDIT: Slänger in en bild jag tog på hulken. (Bernt Hulsker aka. Hulken är en av våra spelare, därför denna docka.)

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt på det där med att Djurgårdens Qurinho (stavning?) inte riktigt kommit igång osv.

Då slog tanken mig, Derek Boateng. Han var given i startelvan 2003-2004, spelade som skit.

Han var helt plötsligt inte given när Norling kom in i leken, han läxade upp honom och visade att han

var tvungen att verkligen kämpa sig till en plats i laget, och se på han idag, fick spela VM och hela fadderullan.

Kanske behövs det nya takter i Djurgården ändå?

-----------------------

Sitter för övrigt och glor på HeIF-HIF på TV nu, skönt att Henke kvitterade precis innan halvtid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt på det där med att Djurgårdens Qurinho (stavning?) inte riktigt kommit igång osv.

Då slog tanken mig, Derek Boateng. Han var given i startelvan 2003-2004, spelade som skit.

Han var helt plötsligt inte given när Norling kom in i leken, han läxade upp honom och visade att han

var tvungen att verkligen kämpa sig till en plats i laget, och se på han idag, fick spela VM och hela fadderullan.

Kanske behövs det nya takter i Djurgården ändå?

Precis. Quirino är en spelare som nästan kräver tid. Boateng var också en värvning som man hoppades skulle sätta fart på spelet men en gång, samma med Qurino. Ge killen tid, han är knappt byxmyndig för sjutton.

Godfather: Mja han har gjort några kassar. Men han är inte som Djurgrården sitt rätta jag och det känns som att han behöver gå vidare innan allt blåder bort. Detta är bra för Hysén och för DIF, eller det är i alla fall inte sämre. Men Lunkan sa däremot att han inte tänker finna några ersättare en så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor