rabarben Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Jag var tyvär inte på HeIF borta så jag kan inte uttala mig om hur stödet var där, stödet från våran sida har varit lite till och från denna säsong, men jag skulle aldrig påstå att den på något sätt har varit dålig iallafall, liksom det AIK presterar nu är helt underbart för oss som är AIK anhängare, det som vi har fått se tidigare år (t.ex. 2004) fick en att må rejält dåligt och det var nog inte många som trodde vi skulle komma tillbaka så snabbt, och jag tycker verkligen vi har gjort det med stil, jag vet inte vad övriga anhängare har för synpunkter på vårat återtåg, men det skulle vara mycket kul att veta Olympia måster vara nån förbannelse. AIK hade nästan fyllt södra men ingen sjöng? Varför detta? Det var ju en riktigt jämn match... samma med DIF fast där var inte matchen lika jämn. Och sen GAISarna hade supit sig fulla. Vafan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Olympia måster vara nån förbannelse. AIK hade nästan fyllt södra men ingen sjöng? Varför detta? Det var ju en riktigt jämn match... samma med DIF fast där var inte matchen lika jämn. Och sen GAISarna hade supit sig fulla. Vafan? Hmm jadu, låter väldigt konstigt måste jag säga :S alla bortamatcher jag har varit på iår så har det varit grym stämning, Speciellt IFK Göteborg borta, då vi hade rätt bra tryck hela matchen igenom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Hmm jadu, låter väldigt konstigt måste jag säga :S alla bortamatcher jag har varit på iår så har det varit grym stämning, Speciellt IFK Göteborg borta, då vi hade rätt bra tryck hela matchen igenom. Precis... var beredd på en rejäl match. Det som har glädjt mig på sistonde är att antalet "Hata hata hata *Lagnamn* har minskat. I derbyn är det helt okej och kanske någon gång i nåt "Skåne vs Stockholmslag" vilket ioförsig är lite extra laddning än "vanligmatch". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 (redigerad) Mja Järnkaminera är för det mesta engelk inspirerat fast man har en hyfsat stark Tifo-verksamhet som inte är särskilt vanligt i England. Vi använder ingen trumma och helst inga flaggor eller annat på matcherna ändå, vilket iofs kan dyka upp lite då och då från UCS sektioner som dom har lite här och där. Våra ramsor kommer oftast från mindre kända lag med mindre kända ramsor, vi har bl.a snott minst 3-4 stycken från Millwalls-fans. Nej här tar vi inga jävla Seven Nation Army-riff eller Dalé Bo ramsor som alla andra lag sjunger. Det handlar om känslan. Aa juste glömde att Club brugge och PAO är mer kända än millwall Forza djurgårn allez allez allez... HAHA! Redigerad 18 augusti, 2006 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Aa juste glömde att Club brugge och PAO är mer kända än millwall Forza djurgårn allez allez allez... HAHA! Är det inte Malmö som sjunger forza och allez allez allez? Så jävla rskigt ful ramsa så jag skulle skämmas om jag sjöng den. Kan dom inte sjunga Come on och Heja och vända på ramsan med ännu flera språk. Ska man sjunga en ramsa så ska den vara på ett språk, inge mer. Jag glömde bort att våran "populäraste" ramsa måste vara When the saints go marching in. Jag förstår inte varför vi sjunger den, men tryck skapar den i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Är det inte Malmö som sjunger forza och allez allez allez? Så jävla rskigt ful ramsa så jag skulle skämmas om jag sjöng den. Kan dom inte sjunga Come on och Heja och vända på ramsan med ännu flera språk. Ska man sjunga en ramsa så ska den vara på ett språk, inge mer. Jag glömde bort att våran "populäraste" ramsa måste vara When the saints go marching in. Jag förstår inte varför vi sjunger den, men tryck skapar den i alla fall. Exakt... jag hatar när man lånar uttryck från andra länder så som"forza" och "allez" Fast om man sjunger en spelar ramsa på hans språk är det struntsamma. T.ex. Olivier Karekezi är från Rwanda och där pratar dom franska. Och då kör vi "Allez Allez Olivier". Då låter det inte så fult enligt mig. Och When the saints go marching in är ganska vanlig bland klackar väl? Vår vanligaste ramsa måste vara "Vi e från skåne" eller "HIF tills jag dör" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Exakt... jag hatar när man lånar uttryck från andra länder så som"forza" och "allez" Fast om man sjunger en spelar ramsa på hans språk är det struntsamma. T.ex. Olivier Karekezi är från Rwanda och där pratar dom franska. Och då kör vi "Allez Allez Olivier". Då låter det inte så fult enligt mig. Och When the saints go marching in är ganska vanlig bland klackar väl? Vår vanligaste ramsa måste vara "Vi e från skåne" eller "HIF tills jag dör" Jag bryr mig inte så mycket om man sjunger ord som "forza" eller "allez". Men att man fan vrider och vänder på två olika språk är helt oacceptabelt. Kul idé atat man sjunger tjo och tjim och lalala, men man måste kunna språken för faen! Ja "When the Saints..." är väldigt vanlig och som jag tror härstammar från Man Utd. Den är lite som Liverpools "You'll Never Walk Alone" eller West Hams "Forever Blowing Bubbles". Hela England kan den. Precis som "We Are the Busby Boys" som DIF gjorde om till "Hallå, Hallå Djurgrårn's Grabbar Här". Och lite till förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 (redigerad) Jag bryr mig inte så mycket om man sjunger ord som "forza" eller "allez". Men att man fan vrider och vänder på två olika språk är helt oacceptabelt. Kul idé atat man sjunger tjo och tjim och lalala, men man måste kunna språken för faen! Ja "When the Saints..." är väldigt vanlig och som jag tror härstammar från Man Utd. Den är lite som Liverpools "You'll Never Walk Alone" eller West Hams "Forever Blowing Bubbles". Hela England kan den. Precis som "We Are the Busby Boys" som DIF gjorde om till "Hallå, Hallå Djurgrårn's Grabbar Här". Och lite till förstås. Haha... vi har också nåt sånt "Hif grabbar vi e här oå oå Hif grabbar vi e här oå oå" Däremot är vi nog ganska ensamma med melodin från "Vi e från skåne" och "När jag var ung". Redigerad 18 augusti, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Haha... vi har också nåt sånt "Hif grabbar vi e här oå oå Hif grabbar vi e här oå oå" Däremot är vi nog ganska ensamma med melodin från "Vi e från skåne" och "När jag var ung". Vad för melodi är det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Vad för melodi är det då? Guiness Boys om du nu vet va det är. HIFgrabbar vi är här, ohh ohhh HIFgrabbar vi är här, ohh ohhh För det kvittar vart det bär, spelar HIF är vi där, ohhhh ohhhh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Guiness Boys om du nu vet va det är. HIFgrabbar vi är här, ohh ohhh HIFgrabbar vi är här, ohh ohhh För det kvittar vart det bär, spelar HIF är vi där, ohhhh ohhhh Jag är HIFare men fan va det där låter gay. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 (redigerad) Guiness Boys om du nu vet va det är. HIFgrabbar vi är här, ohh ohhh HIFgrabbar vi är här, ohh ohhh För det kvittar vart det bär, spelar HIF är vi där, ohhhh ohhhh Känner tyvärr inte till den melodin... Hursomhelst... Det luktar match på gång... Jag ska inte snacka för mycket men det luktar 3 viktiga poäng på gång. Men man vet ju nu aldrig med DIF längre, spelet knackar och det är oro över hela ledningen, t.o.m. fansen börjar ruttna och mojna på träneren och fram och tillbaka. En sån här match behövs för att stärka självförtroendet. Jag vet att jag sa det innan ÖIS-matchen också, satt inte helt oförvånande så kommer det säkert bli kryss den här matchen också. Kalmar är ju ett typiskt sådant lag. Mank an inte förvänta sig något annat än tråkfotboll i en sån här match. Varken DIF eller KFF är i sitt livs form så jag tror detta kan bli en klassisk 0-0 match med ett antal sumpande målchanser och en drös gula kort. Djurgrårdenkommer ange tonen men viljan att verkligen få in bollen i mål kommer inte finnas där så laget sumpar allt. Uppställlningen då? Som vanligt så hoppas jag bara: Dembo Concha - Toni - Johannesson - Barsom Enrico - Arneng - Batan Jonson - Jones - Hysén Vad ska man säga? Jag vill helst inte se Toni i försvaret längre. För det första är han absolut inte lika placeringssäker längre sen är löpspelet under all kritik, som tur är så möter vi nu Kalmar. Jag vill så hemskt gärna se Ottesen på den platsen men han är ju tyvärr inte riktigt i bra matchform än. Komac är avstängd så det blir inte det mittfältet man önskat sig. Jonevret kommer ju till 100% säkerhet spela Daja istället för Enrico och Kari istälet Batan, eftersom han är så jävla dum. Men jag hoppas på följande mittfältsuppställning. Jones är ju troligtvis tillbaka igen, vilket betyder att nu kommer också målen. Hysén fortsätter vara tveksam och Jonson sliter till ingen nytta. En hyfsad summering av ett mulet Stadion med en publik under 10 000 och en tom fondläktare. Ingen vinst, ingen Jonevret. Redigerad 18 augusti, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 .rabarben - kattälskaren snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Arsenal-Aston villa 0-1 West ham-charlton 2-1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Arsenal-Aston villa 0-1 West ham-charlton 2-1 Äsch! Aston villa hade sån jävla tur. För övrigt: Theo Walcott är kung. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Nåja solna blå förlorade idag efter att ha missat straff i sista minuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Fy fan, Elfsborg borde vunnit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Fy fan, Elfsborg borde vunnit. Ja, det var inte offside, skulle ha blivit 5-4 i förlängningen till Elfsborg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Nåja solna blå förlorade idag efter att ha missat straff i sista minuten Hatar när det ska avgöras så.. Kul att Mellberg fick göra mål i alla fall.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 (redigerad) Fy fan, Elfsborg borde vunnit. Nej verkligen inte! HIF hade hela matchen! --- Måste säga att jag är gladare nu än jag varit på jävligt länge. Har aldrig varit så här nervös i hela mitt liv. När Ellos gjorde 4-3 så trodde ja det var slut. Sen komer Luton med sin megalöpning och petar in den! VI HÅÅÅÅÅLER MED! LUTON ÄR BÄTTRE ÄN CHELSEA! Roxxy: Elfsborg 3-3 mål gjordes i 93:e minuten. 2 minuters övertid var det och målvakten slog frisparken i 92:e. Han skulle blås direkt efter. Så det jämnar ut sig ska du se. Redigerad 19 augusti, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts