Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Känns som att om mff vinner mot elfsborg nu i både matcherna har vi chansen mot bajen men om vi losar så e det kört..

Det e Tyst det e sorg det e Helsingborg... :o

Haha :D

Roligaste hela veckan... innan MFF fansen har hunnit jubla klart så börjar vi alltid med "Vi älskar HIF" eller "Kom igen HIF" till skillnad från ni era medgångssupportrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå så alla som inte är medlemmar hos Järnkaminerna är inga DIF-fans? Är inte DFG DIF-fans?

Det jag menade när jag skrev som jag skrev var att DFG och Järnkaminerna inte är samma sak. Och för att svara på dina frågor. Jo man kan vara DIF supporter och inte vara medlem i Järnkaminerna, jag är det bland annat. Och ja, DFG dom håller också på DIF, men dom kanske inte har samma värderingar som JK, som är Djurgårdens officiella supporterförening.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, men vi får kalla er för "Henke-medgånssupportrar"

Varför?

Det är bara antalet svenssons som har ökat. Vanliga supportrar är ungefär lika många som vanligt. Men det är ju klart det har ökat lite...

Och snacka inte om hube... tvinga mig inte lägga upp diagrammet igen... det kan ni inte försvara bara.

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför?

Det är bara antalet svenssons som har ökat. Vanliga supportrar är ungefär lika många som vanligt. Men det är ju klart det har ökat lite...

Och snacka inte om hube... tvinga mig inte lägga upp diagrammet igen... det kan ni inte försvara bara.

Men jag har ju sagt innan i tråden att Helsingborg bara har HiF att heja på!

Vi i Malmö har fler lag att heja på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag menade när jag skrev som jag skrev var att DFG och Järnkaminerna inte är samma sak. Och för att svara på dina frågor. Jo man kan vara DIF supporter och inte vara medlem i Järnkaminerna, jag är det bland annat. Och ja, DFG dom håller också på DIF, men dom kanske inte har samma värderingar som JK, som är Djurgårdens officiella supporterförening.

Ok, tack för att du förklarade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag har ju sagt innan i tråden att Helsingborg bara har HiF att heja på!

Vi i Malmö har fler lag att heja på.

Det är ingen bra ursäkt. Kolla på Stockholmslagen... 4 olika fotbollslag. 2-3 hockeylag (kan inte exakt) basketlag och annat. Så de är ingen ursäkt. Bara erkänn det... MFF support är PLAST!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stål går inte sönder när man det får repor... plast går sönder direkt.

Den vita linjen är antalet besökare och den blåa placeringen i allsvenskan.

Som ni ser håller den vita linjen sig på samma nivå hela tiden oavsett placering.

MALMÖ ÄR PLAST!

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ingen bra ursäkt. Kolla på Stockholmslagen... 4 olika fotbollslag. 2-3 hockeylag (kan inte exakt) basketlag och annat. Så de är ingen ursäkt. Bara erkänn det... MFF support är PLAST!

För en gångs skull så håller jag med dig :o

Dock förstår jag inte det med 4 fotbollslag, det är väl bara HIF, DIF och AIK?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du rabarben. Har jag fattat detta rätt? Är MFF Support plast och Kärnan stål? Hur får du fram det så? Och varför?

Har inte sagt att kärnan är stål... har bara sagt att MFF support är plast. Anledningarna har ja redan talat om och visat med siffror. HIFs supportrar sjunger i medgång och i motgång och har en väldigt trogen publik! (Se diagrammet)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte sagt att kärnan är stål... har bara sagt att MFF support är plast. Anledningarna har ja redan talat om och visat med siffror. HIFs supportrar sjunger i medgång och i motgång och har en väldigt trogen publik! (Se diagrammet)

Okej. Jag fick bara en funderare när du skrev "Stål går inte sönder när man det får repor... plast går sönder direkt.". Men har verkligen HIF särskilt trogen publik. Erat bortastöd är ju inget att skryta om och är det verkligen särskilt tryck på hemmamatcherna med eran tysta sittplatspublik och era få hundra man i klacken? Jag menar ni har en schyst brittisk stil och allting och ni var otroligt duktiga nere i Milano när ni slog ut Inter, men vad har ni annars att skryta med? Otrolig arena har ni, det ger bra förutsättningar. Ni kommer från en stor fotbollsentusiastisk stad som har producerat duktiga fotbollspelare, men eran klack? Kom med något mer positivt om den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Jag fick bara en funderare när du skrev "Stål går inte sönder när man det får repor... plast går sönder direkt.". Men har verkligen HIF särskilt trogen publik. Erat bortastöd är ju inget att skryta om och är det verkligen särskilt tryck på hemmamatcherna med eran tysta sittplatspublik och era få hundra man i klacken? Jag menar ni har en schyst brittisk stil och allting och ni var otroligt duktiga nere i Milano när ni slog ut Inter, men vad har ni annars att skryta med? Otrolig arena har ni, det ger bra förutsättningar. Ni kommer från en stor fotbollsentusiastisk stad som har producerat duktiga fotbollspelare, men eran klack? Kom med något mer positivt om den.

Vet att det inte är någon stor klack... bortastödet är inget jättebra heller. Men det växer... förra året var vi ännu mindre. En sak ja tycker är bra med våra supportrar är att vi sjunger utan megafon. Det är så mycket spontanitet. Och sen att sjunga innan bortasupportrarna ens har hunnit börja jubla över sitt mål är rätt så starkt också. Det enda är att folk verkar tycka så här:

Varför ska ja sjunga? Det är väl klackens jobb o göra det?

Varför ska ja ställa mig upp för HIF? Jag har betalt för sittplats?

Vi måste verkligen ta chansen nu under Henke-Hypen... många som kanske varit på HIF matcher 1-2 gånger om året kommer fler gånger nu och det måste vi utnytja. Sen bortastödet måste kärnan växa. Det är för det mesta bara folk från kärnan och Helsingborg Hardcore som åker dit. Och Kärnan är en relativt ny förening (2002 tror ja).

Innan mff-hypen började så var det riktigt trevligt för en HIFare här i trakten. Alla höll på HIF... inte en jävel höll på Bois eller MFF. Sen plötsligt när MFF kom upp började många hålla på dom och då förlorade vi ju den andra generationen.

Sen det här stålsaket var riktat mot tommy dödarens inlägg när han ändrade i min quote.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur många är ni då? typ 10-20 styckna? klartfan ni sjunger.. Ni vill väl inte skämmas. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor