Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Det var en finne till på planen igår som inte alls gjorde någon nytta till någonting. Han passade fram till kvitteringsmåle, en passning som egentligen fick fel address. Toivonen sökte bara frisparkar och var långsam med bollen, ingen stor underhållning att titta på direkt. Men jag kan förstå att man köpte honom, men tanke på hans stora rykte.

Du syftar nog på Uusimäki. Han slår väldigt många bollar fel i uppseplen. Men pågrund av att Toivonen inte gör sitt jobb. Uzi är till för att stoppa motståndarna. Och Toivonen är svensk. Hans pappa är född i finland.

Och Jukka Sauso har tränats som Forward sen Sören kom. Men Valter var avstängd så då sattes Jukka ner som mittback igen, där han gör ett bra jobb.

Och Henri gjorde sin första allsvenska match på 10 månader, men han är på G.

Våra finländare ÄR bra. Alla 3 är med i Finska Landslagtruppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe om man nu kan kalla det klack :)

Vart nånstand på läktarn stog du då?, jag stog vid räcket mot "häckenklacken", typ i mitten.

Asså stod där bortaklacken brukar stå... Hade häcken klack :unsure: vartfan stod dom då? aja stod så långt jävla syd man kan komma på östra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Underbar seger! 0-1 till 2-1 mot tråkkalmar! :o

Klart rättvis seger... och själv fick man stå ut med en liten snubbe bakom mig som gav dom inteligenta kommentarerna som:

"Var e henke" "Kom igen henke" (När HIF låg under) "Om HIF inte skärper sig får dom stryk". :)

Sen domaren var nog den sämsta på länge. Han blåste för det minsta lilla och HIF skulle lätt haft straff. Den var helt solklar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe såg en statestikgrej om domaren Peter Fröjfelt. Alla matcher han har dömt som aik spelat har de förlorat. Idag... inte helt säkert de spelar i nu men de ligger under, MFF-aik dömde också fröjdfelt.

Läs artikeln

------

Hif gjorde en bra vänding idag! :) Många här i malmö vill att hif ska åka ner. Själv tycker jag det är kul ju fler skåne lag det är i allsvenskan så det blir mer derbyn :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor