Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Teehee... och så stormar dom planen. Nej nu var ajg taskig. Jag vet att det inte har med black army och göra.

---

Öhm... en säsong? I HIF är det så alltid. Nu ska jag se på CL!

Gizmo: När HIF vann med 3-1 på Olympia sjöng bajens fans lika mycket som HIFs. :lol:

Och när vann Helsingborg med 3-1 senast?

Och jag har inte påpekat att Helsingborg inte sjunger, jag sa bara att Bajen Fans alltid sjunger - Oavsett ställning i matchen.

Kanske därför vi kallas Sveriges Bästa Fans?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och när vann Helsingborg med 3-1 senast?

Och jag har inte påpekat att Helsingborg inte sjunger, jag sa bara att Bajen Fans alltid sjunger - Oavsett ställning i matchen.

Kanske därför vi kallas Sveriges Bästa Fans?

Inget negativt... det var en komplimang! :lol: Fast det gör ju HIF också... men dom är ju inte lika många :lol:

Vetefan om det var 3-1 med 3-2 kanske det va ja vet ente...

Plus44: Ja just det! Ni slår våran klack!

Kunde inte låta bli!

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eyy, absolut inget fel med Helsingborg i sig, det är fotbollslaget dom bör jobba med.

HIF:are med storhetsinne. Tyvärr.

Jag fattar inte vad du menar med det där... så du menar att när du sjunger bois ramsor sjunger du : Vi är inte skånes stolthet men vi är ganska bra ändån... Klart man sjunger att ens lag är skånes stolthet...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte vad du menar med det där... så du menar att när du sjunger bois ramsor sjunger du : Vi är inte skånes stolthet men vi är ganska bra ändån... Klart man sjunger att ens lag är skånes stolthet...

1. Jag sjunger inte ramsor, jag har sittplats abonnemang.

2. Storhetssinne är, så fort någonting händer hos er i ert lag, så är ni helt plösligt bäst i Europa. Kan vara alltifrån nya spelare, ny tränare m.m, men inte fan går det bättre för er ändå.

3. Man sjunger inte att ens lag är Skånes stolthet när man inte är värd den beteckningen. Man har ingen stolthet när man måste låna pengar av kommunen, skramla med hemmagjorda bössor och inte ge lön till spelarna för att kunna klara av sin ekonomi.

Stolthet? My ass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man kollar riktgigt bra på den första passen så ser man att han nudar den kanppt och att den inte ändrar riktning.

Meb han var en av matchens lirare.

Det kallas skarvning.

Förövrigt höll jag ordentligt på Arsenal. Mediakåta Barcelona hatar jag mer än självaste Chelsea. Jag orkar inte gullandet med Ronaldinho och övertalningarna på Henke längre, vafan fattar inte media att man tröttnar på det där jävla laget? Förresten skulle Arsenal vunnit om inte Norsken visade ut Lehmann. Ett gult kort och frispark till Arsenals hade gjort CL-finalen mer dramatisk. Nu vart den ju ganska dramatisk ändå eftersom Arsenal vågade mer än Barca.

Anmärkninsvärt var att när Arsenal ledde försökte man sticka upp med kontringar och anfalla, man lirade inte runt bollen i backen och lät dötiden att gå. När Barca tog över ledningen gjorde man exakt så, man ville döda matchen och få tiden att gå sönder. Vadå Europas roligaste lag att titta på?

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anmärkninsvärt var att när Arsenal ledde försökte man sticka upp med kontringar och anfalla, man lirade inte runt bollen i backen och lät dötiden att gå. När Barca tog över ledningen gjorde man exakt så, man ville döda matchen och få tiden att gå sönder. Vadå Europas roligaste lag att titta på?

Arsenal hade gärna rullat runt bollen om de inte hade så stor press som Barca hade på deras backar :lol: Man slog istället långbollar på Henry vilket var härligt vågat anfallspel :D

FA-Cup finalen var 10 ggr roligare att titta på iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arsenal hade gärna rullat runt bollen om de inte hade så stor press som Barca hade på deras backar :lol: Man slog istället långbollar på Henry vilket var härligt vågat anfallspel :D

FA-Cup finalen var 10 ggr roligare att titta på iaf.

Arsenal använde sig väldigt mycket utav Hleb och Ljungberg på kanterna för att snabbt kunna kontra. Man lyckades med det väldigt bra, varje gång Ljungberg fick bollen så löpte han starkt och tjänade ihop en frispark eller något annat. Och visst var Arsenals backlinje pressad, men dom försökte inte ens rulla runt, vilket jag tyckte var bra, och så många långollar mot Henry såg man faktiskt inte heller.

Men frågan är vad Henry gjorde igår? Först missade han ett ganska solklart friläge och det var mycket gående. Pallade han inte spela ensam på topp med en man mindre? Det såg ju så ut. Förresten så tror jag ine han spelar i Arsenal särskilt länge till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kallas skarvning.

Förövrigt höll jag ordentligt på Arsenal. Mediakåta Barcelona hatar jag mer än självaste Chelsea. Jag orkar inte gullandet med Ronaldinho och övertalningarna på Henke längre, vafan fattar inte media att man tröttnar på det där jävla laget? Förresten skulle Arsenal vunnit om inte Norsken visade ut Lehmann. Ett gult kort och frispark till Arsenals hade gjort CL-finalen mer dramatisk. Nu vart den ju ganska dramatisk ändå eftersom Arsenal vågade mer än Barca.

Om norsken hade gett Lehmann gult kort så hade också det varit mål.

Och att de dödade tid var för att det var ca 10 min kvar innan matchen skulle blåsas av.

Arsenal gjorde mål i 37 minuten och då är det inte bra att döda tid. Så Barca gjorde helt rätt och om det hade varit vice versa så hade du inte sagt något om att de dödade tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om norsken hade gett Lehmann gult kort så hade också det varit mål.

Och att de dödade tid var för att det var ca 10 min kvar innan matchen skulle blåsas av.

Arsenal gjorde mål i 37 minuten och då är det inte bra att döda tid. Så Barca gjorde helt rätt och om det hade varit vice versa så hade du inte sagt något om att de dödade tid.

Hade domaren givit Lehmann gult så hade Barca säkerligen fått frispark (för man ska få det i såna situationer) och dte hade inte blivit något mål. Nu valde domaren rött vilket kanske var rätt eftersom det var ett frilägesutvisning. Men Eto'o ramlade innan Lehmann nuddade honom, så man kan ju undra vad domaren hittade det röda kortert nånstans.

Med tanke på spelet så gjorde båda lagen rätt. Men det jag menar är att man kan sluta kalla Barcelona för det spelglädjande laget när man själv bara passar runt i slutet. Man är inte spelglädjande lag då. Men man har ju fortfarande Ronaldinho så man är väl det då. Och jag vet att Arsenal också bara hade lirat runt bollen och väntat i slutsingnalen i samma situatuion som Barca, men Arsenal är ju inte det här spelroliga laget heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Jag sjunger inte ramsor, jag har sittplats abonnemang.

2. Storhetssinne är, så fort någonting händer hos er i ert lag, så är ni helt plösligt bäst i Europa. Kan vara alltifrån nya spelare, ny tränare m.m, men inte fan går det bättre för er ändå.

3. Man sjunger inte att ens lag är Skånes stolthet när man inte är värd den beteckningen. Man har ingen stolthet när man måste låna pengar av kommunen, skramla med hemmagjorda bössor och inte ge lön till spelarna för att kunna klara av sin ekonomi.

Stolthet? My ass.

Men du... vafan sjunger boisarna då? Dom sjunger för fan att dom är skånes stolthet. Eller? Gör dom inte det?

2. Kan jag faktiskt inte hålla med dig där.

3. Vad har ekonomin att göra med själva fotbollslaget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Motivera dina svar tack.

Visst.

Vi kan ju ta som exempel, Henke. Det blir sådan uppståndelse "Åhh Henke kommer hem, nu vinner vi SM guld" typ.

Och ekonomin har ju så inihelvete mycket att göra med fotbollslaget, var tror du lagen får sina spelare ifrån ? Ifrån pengar!!

Redigerad av gizmo91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade domaren givit Lehmann gult så hade Barca säkerligen fått frispark (för man ska få det i såna situationer) och dte hade inte blivit något mål. Nu valde domaren rött vilket kanske var rätt eftersom det var ett frilägesutvisning. Men Eto'o ramlade innan Lehmann nuddade honom, så man kan ju undra vad domaren hittade det röda kortert nånstans.

Med tanke på spelet så gjorde båda lagen rätt. Men det jag menar är att man kan sluta kalla Barcelona för det spelglädjande laget när man själv bara passar runt i slutet. Man är inte spelglädjande lag då. Men man har ju fortfarande Ronaldinho så man är väl det då. Och jag vet att Arsenal också bara hade lirat runt bollen och väntat i slutsingnalen i samma situatuion som Barca, men Arsenal är ju inte det här spelroliga laget heller.

All media sa ju själv att om Lehmann hade fått gult så hade domarn gett Barca målet.

Och Eto ramlade inte han hoppade och då tog Lehmann tag i Eto's fot och höll i den. Så rött kort var det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor