Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Kolla på vad som hände i Japan/Sydskorea!

SydKorea kom på 4:rde plats i VM 2002. :rolleyes:

Men tur iallafall att en MFF spelare är med.

Daniel Andersson som aldrig ger upp och bara jobbar hela matchen ut.

Ja precis, vart var dom tippade egentligen? Och VM:et innan det i Frankrike, vilka vann? Och VM:et innan det i USA, var det inte USA som tog sig till kvartsfinal då? Eller det kanske var åttondelsfinal, men i alla fall. Dom kom långt. Nej Tayskland tror jag starkt på, och hoppas starkt på.

Det är skönt att Daniel Andersson är med, Linderoth kan mycket lätt bli skadad och Kim Källström kan definitivt inte flytta ner till hans plats eftersom han inte är en defensift bra arbetare. Jag skulle gärna vela se Daniel Andersson i prämiärmatchen mot Trinidad så man kan spara på Linderoth. Visst kommer kanske inte Daniels stabilitet behöva utnyttjas i den matchen, men Trinidad har inte många snabba fotbollspelare och det är väl tur för Daniel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha... du kan inte påstå att Olympia är ful... det är bara rent mff-snack alltså. Snart kommer det väl att Henke är kass och en påminnelse vem som vann förförra året

----

Här även hör att Elfsborgs stadio ska vara rätt fin. BIlder?

På tal om arenor, Kalmar FF:s nya lär ju bli sjukt grym :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja precis, vart var dom tippade egentligen? Och VM:et innan det i Frankrike, vilka vann? Och VM:et innan det i USA, var det inte USA som tog sig till kvartsfinal då? Eller det kanske var åttondelsfinal, men i alla fall. Dom kom långt. Nej Tayskland tror jag starkt på, och hoppas starkt på.

Det är skönt att Daniel Andersson är med, Linderoth kan mycket lätt bli skadad och Kim Källström kan definitivt inte flytta ner till hans plats eftersom han inte är en defensift bra arbetare. Jag skulle gärna vela se Daniel Andersson i prämiärmatchen mot Trinidad så man kan spara på Linderoth. Visst kommer kanske inte Daniels stabilitet behöva utnyttjas i den matchen, men Trinidad har inte många snabba fotbollspelare och det är väl tur för Daniel.

När Sverige höll VM så kom de på 2:plats efter Brasilien. Då förlorade man med 4-2 i finalen(tror jag).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla på vad som hände i Japan/Sydskorea!

SydKorea kom på 4:rde plats i VM 2002. :rolleyes:

Men tur iallafall att en MFF spelare är med.

Daniel Andersson som aldrig ger upp och bara jobbar hela matchen ut.

Tur att en HIF-spelare är med! Jag tror ni vet vem jag menar :huh:

----

Kattälskaren... vi kanske ses på söndag? Söndags match på boråsarena Elfsborg - HIF... kanske kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jao 5-2, missad straff, snyggt spel. Årets bästa match?

Oerhört bra match, och som du säger allsvenskans bästa match hittils.

Synd på straffmissen. Jag skulle hellre sett Max som straffskytt.

Btw. Vart på Östra Stå stog du? , jag stog ganska högt upp till vänster.

Sen har vi den otroligt grymma banderollen, den löd så här:

MAX TILL LANDSLAGET - LAGERBÄCK TILL PSYKET :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oerhört bra match, och som du säger allsvenskans bästa match hittils.

Synd på straffmissen. Jag skulle hellre sett Max som straffskytt.

Btw. Vart på Östra Stå stog du? , jag stog ganska högt upp till vänster.

Sen har vi den otroligt grymma banderollen, den löd så här:

MAX TILL LANDSLAGET - LAGERBÄCK TILL PSYKET :(

Haha aa skönaste texten :)

Stod ganska högt upp på den norra delen av östra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok.

Sen var White Stripes "rip-offen" så innihelvete bra, hela matchen var bra. Jag fick fan gåshud när Handbollslaget var där i början.

Aa men fan blev inte det där riktiga trycket som mot aik då den låter riktigt fet. :(

Fan West Ham vinn nu på lördag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok.

Sen var White Stripes "rip-offen" så innihelvete bra, hela matchen var bra. Jag fick fan gåshud när Handbollslaget var där i början.

Appropå det! Är det någon av er söderboys som har något klipp eller ljudfil på 7NA-riffet, den ska ju bli bättre och bättre för varje match har jag hört och jag vill verkligen höra.

Imorgon ska man in på borgen och se sitt Djurgården (förhoppningsvis) vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Appropå det! Är det någon av er söderboys som har något klipp eller ljudfil på 7NA-riffet, den ska ju bli bättre och bättre för varje match har jag hört och jag vill verkligen höra.

Imorgon ska man in på borgen och se sitt Djurgården (förhoppningsvis) vinna.

Jag ska försöka leta upp en.

*Återkommer med svar*

Edit:

Här finns en film från Bajen - gnaget, tror att den är med.

Ännu en film från bajen - gnaget. Här är den med, även omman inte hör så bra.

Redigerad av gizmo91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska försöka leta upp en.

*Återkommer med svar*

Edit:

Här finns en film från Bajen - gnaget, tror att den är med.

Ännu en film från bajen - gnaget. Här är den med, även omman inte hör så bra.

Tack så mycket gizmo. Nu har man ju då hört orginalet ett antal för många gånger så nu är det helt enkelt bedömningsdags. Det här ska bli kul!

Nu var det såhär va att jag hörde inte ett smock eftersom brölet och det dåliga ljudet överröstade. men jag tittade på länk nummer 2. Och jag måste faktiskt säga att UB:s eget lilla tifo däär var ganska ballt, visst är man lite trött på OH-stripes men det var snyggt gjort. Var det förresten inte Ultra Boys som hängde på den nybyggda kortsidan förut?

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu en förlust för ÖIS. Det känns jävligt jobbigt nu. Om vi åker ut ut allsvenskan på grund av sportsligt spel och åker ut för elitlicencen så åker vi ner 2 divisoner. Förövrigt så sög dagens domare stort. Han dömde dåligt för båda lagen.

Det kommer en mp3:a medlåten snart, enligt ett bajen forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kanske rabarben blir lite gramse men jag måste säga att Helsingborgs "tifo" var ett utav det bedrövligaste jag sätt på mycket längre. Visserligen hade ni bortaplan och några 100 pers. mindre än planerat, men vafan. Ett helt jävla rött misslyckat koncept med fula, är det tvåpinnare ni står och håller? Eller är det vanlig mosaik? Hursomhelst så ser det helt jävla fel ut, det hade varit bättre om ni struntade i tifo till den matchen. Speciellt när man gämför det med Malmös ganska snygga tifo som matchar så härligt till den himmelsblåa färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jao 5-2, missad straff, snyggt spel. Årets bästa match?

När vi möts nästa gång kommer förhopningsvis inte 5 ovärdeliga spelare för truppen vara borta, det var upplagt för förlust redan innan matchstart men sedan när vi drog på oss skador under matchen, tja, förnedring blev det..

GAIS - IFK förra veckan, hahahaha.

Förklara det roliga med den banderollen? GAIS är rikaste klubben i stan så det är ju bara ett bevis på intelligens som inte finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kanske rabarben blir lite gramse men jag måste säga att Helsingborgs "tifo" var ett utav det bedrövligaste jag sätt på mycket längre. Visserligen hade ni bortaplan och några 100 pers. mindre än planerat, men vafan. Ett helt jävla rött misslyckat koncept med fula, är det tvåpinnare ni står och håller? Eller är det vanlig mosaik? Hursomhelst så ser det helt jävla fel ut, det hade varit bättre om ni struntade i tifo till den matchen. Speciellt när man gämför det med Malmös ganska snygga tifo som matchar så härligt till den himmelsblåa färgen.

Håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi möts nästa gång kommer förhopningsvis inte 5 ovärdeliga spelare för truppen vara borta, det var upplagt för förlust redan innan matchstart men sedan när vi drog på oss skador under matchen, tja, förnedring blev det..

Förklara det roliga med den banderollen? GAIS är rikaste klubben i stan så det är ju bara ett bevis på intelligens som inte finns där.

Och vi hade inga avbräck?

Kleber och J.Jensen var skadade och Petur var sjuk. Vi spelade med lagkaptenen och innermittfältaren Mikkel Jensen som mittback. Förövrigt så hade ni vaddå, 3 skott på mål?

Ordningsvakterna fick också kasta ut två Gaisare, vet ej varför.

Edit: Sen fattar jag inte varför Gais sjöng "Alla rensar fisk i Göteborg", brukar ju vara dom sommöter Gbg-lagen som sjunger den.

Redigerad av gizmo91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor