Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Åh, är du Kalmarsupporter (finns sådana? nåja)? Kommer ni att ha kvar den underbara gamla gubben som går runt och klappar igång publiken? w00t_1181130_0.gif

Soffsupporter är jag. Har vänner som är mer hardcore dock, så jo, det finns. Vet inte om Göte får vara kvar, blir väl mer jobb för honom nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Galen match mellan Inter - BM. Att tappa 2-1 till 2-3 på hemma plan är inget man gör sällan. Ska bli roligt att se hur det går för Inter i resten av CL nu!

Att united gick vidare var väll ingen större skräll, men det såg ju lite halvdarrigt ut ändå.

Tydligen är ronaldo spel klar tills ikväll, efter att ha blivit skadad 4 mars. Jag tror det kan bli en intressant match ikväll emellan RMD - Lyon. Chelsea har ju in princip gått vidare redan, känns inte direkt som dem ska förlora med 2-0 eller mera hemma mot FCK.

Så det är dessa lag som gör upp om semi finalplatser!

Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Tottenham Hotspur, Schalke, Schaktar, Chelsea, Inter.

Lottningen är på fredag, vilka lag tror ni får möta vilket? Vore ju oerhört spännande med Chelsea - Tottenham, och Real - Barca.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom lottade CL för ca 30 min sen.

Real Madrid - Tottenham

Chelsea - Manchester United

Barcelona - Sjachtar Donetsk

Inter - Schalke 04

Jag gillar icke att vi fick Chelsea, historiskt sätt så har vi övertaget, men United spelar inte så överdrivet bra för stunden, även om det är på uppgång.

Real bör väl gå vidare, Barca fick som vanligt en räkmacka till semifinalen, Inter - Schalke kan ju gå hur fan som helst faktiskt.

Semifinalerna.

Inter/Schalke 04 - Chelsea/Man United

Real M/Tottenham - Barcelona/Sjachtar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns ruggigt intressant med Djurgårdens backlinje i år.

Riddez - Toivio - Gale - Kebba/Sparrdal; Ska vara ordinarie. Är Riddez den vänsterbacken vi har saknat i alla dessa jävlar år, och om Gale faktiskt håller klassen han har gjort på försäsongen så kommer det bli ganska bra. Kebba gjorde en bra säsong ifjol men har blivit petat av Sparris några gånger på försäsongen, senast nu mot Norrköping.

Fan vad sur man blir när man förlorar mot fucking Norrköping. Blöh. Tur att en hel rad med ordinarie saknades (Kebba, Toivio, Riddez, Sjölund, Hämäläinen bla) annars hade jag gått och våndats hela veckan fram tills premiären på måndag.

Sen önskar jag att Kasper kan sluta vara småskadad hela jävla tiden. Om han tar något kliv till den här säsongen så är han för bra för AS nästa säsong. Och Daja får gärna hålla gammal god klass. Då blir det jääääävligt fint med Kasper - Daja på innermittfältet. Får jag hoppas ännu mer så kan gruskungen Youssef leverera när det inte är försäsong också.

Go Kennedy!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, 5-2 till Schalke mot Inter, roligt är det ju eftersom Inter hade ledningen med 1-0 efter 25 sekunder..

Real leder mot Tottenham med 3-0, och Tottenham är helt utspelade, blir nog 4-0 skulle jag tro innan matchen är slut. Är dock bara 8 minuter kvar, men dem äger verkligen matchen. Det ser ganska roligt ut, Tottenham står verkligen stilla på deras planhalva och väntar ut tiden ungefär..

Iosf är det 11 mot 10, men ändå... Sa ju det. 4-0 :D

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen dålig volleyträff heller!

Nej, verkligen inte. Sjukt ändå att Inter tappar det men det bevisar väll verkligen hur Leonardo som tränar är antar jag. Han satsar allt framåt, och har inget defensivt tänkande. Dem har ju en "Mittbackskris" om vi säger så, men ändå..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel, men ändå.

Kicken/eXotic vad tycker ni om att Stan Kroenke har köpt 60% aktiker i Arsenal? Bra, eller dåligt?

För övrigt, intressant match ikväll! Jag tror ManU Vinner med 1-0/2-0 eller något sånt.

Tror också att Shahktar inte kan hota Barca, som borde vinna tämligen enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel, men ändå.

Kicken/eXotic vad tycker ni om att Stan Kroenke har köpt 60% aktiker i Arsenal? Bra, eller dåligt?

Ska jag vara ärlig så är jag inte alls insatt i ägandeskapet.

Jag har ingen aning om vad Kroenke vill, eller vad han har för framtidsplaner med The Arsenal. Om han vill trycka in lite extrakapital till spelarköp så vore det inte så tokigt, så länge vi inte blir nya City. Då spyr jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortfarande roligt.

På vilket sätt då? Jag kan bara komma fram till att blunda för fakta är ingenting annat än dumt.

Ang. ägandet i Arsenal bryr jag mig inte så mycket. Rent spontant känner jag att Amerikanen verkar vara ett vettigare alternativ eftersom han redan äger 2 superlag. Kan vi se hur han har agerat tidigare inom dessa klubbar för att försöka skapa oss en bild av vad vi eventuellt kan förvänta oss i Arsenal? Sedan ser han lite snällare ut än Usmanov och andra ryssar/araber som köper in sig i klubbar. ^_^

kroenke-arsenal_1207013_0.jpg

Kroenke

GIPI_1207013_1.jpg

Usmanov

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. ägandet i Arsenal bryr jag mig inte så mycket. Rent spontant känner jag att Amerikanen verkar vara ett vettigare alternativ eftersom han redan äger 2 superlag. Kan vi se hur han har agerat tidigare inom dessa klubbar för att försöka skapa oss en bild av vad vi eventuellt kan förvänta oss i Arsenal? Sedan ser han lite snällare ut än Usmanov och andra ryssar/araber som köper in sig i klubbar. ^_^

Kroenke

Kroenke äger redan Denver Nuggets (NBA), Colorado Rapds (MLS), Colorado Avalance (NHL), Colorado Mammuth (NLL) och St Lous rams (NFL). Och Arsenal dårå.

Jag tror inte han kommer pumpa in pengar så som det gjorts i City/Chelsea, utan mera att han är en bra ägare imo. Dvs, en ägare som bryr sig, skulle jag tro i varje fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dvs, en ägare som bryr sig, skulle jag tro i varje fall.

Vad menar du? Många skulle säga att om han verkligen bryr sig ska han låta bli att sätta press på klubben och/eller Wenger i sitt arbete. Jag menar, Kroenke är en affärsman, som antagligen vill ha valuta för sina akiter efter att ha lagt ut 232 millar eller vad det var. Klarar han att hålla fingarna i styr när han har så mycket makt som han egentligen har?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor