eXotic Skrivet 8 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2011 Misstaget var väl utvisningen på RVP? 1 sekund från det att domaren visslar och RvP skjuter typ så det är knappast att han hör. EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/Massimo_Busacca, här är det arga edits. Jag tycker dessvärre att det är ett solklart gult kort, RvP har kroppen vänd mot flaggan och bör således vara väldigt medveten om att han är offside, avslutet kom också relativt långt efter avblåsningen. Jag hann titta bort från TV:n och hörde att det dunkade till i bakgrunden, förstod direkt att han avslutat och skulle få ett gult kort. Så jävla klantigt gjort. Positiva tankar killar! Positiva tankar! Finns inte en chans när man åkt ut på ett sådant här ruttet sätt, har fortfarande inte kommit över finalförlusten mot samma äckliga lag, med en svenne i spetsen dessutom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 8 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2011 (redigerad) Finns inte en chans när man åkt ut på ett sådant här ruttet sätt, har fortfarande inte kommit över finalförlusten mot samma äckliga lag, med en svenne i spetsen dessutom. Ja, Barcelona och deras supportar är bland de äckligate som finns, jag håller med. Men jag orkar inte jämra mig över denna match som vi var underdogs i och hade sjuka odds emot oss. Varför ska jag ödsla mer energi på den här matchen? Jag uppmuntrar absolut till diskussion men av den hälsosamma typen! Tycker kicken summerade det rätt bra i sitt snabba blogginlägg. http://www.arsenal.se/index.php?option=com_myblog&show=Grattis-Barcelona.html&Itemid=59 Redigerad 8 mars, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2011 Jag uppmuntrar absolut till diskussion men av den hälsosamma typen! Tycker kicken summerade det rätt bra i sitt snabba blogginlägg. http://www.arsenal.se/index.php?option=com_myblog&show=Grattis-Barcelona.html&Itemid=59 Jag tror inte du förstår, jag tänker inte vara glad, men jag tänker heller inte sitta och skriva långa klagoinlägg. Jag tänker bara försöka glömma. Han var säkert nöjd med inlägget då han redan raderat det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 8 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2011 (redigerad) Jag tror inte du förstår, jag tänker inte vara glad, men jag tänker heller inte sitta och skriva långa klagoinlägg. Jag tänker bara försöka glömma. I´m perfectly fine with that. Han var säkert nöjd med inlägget då han redan raderat det. ha... nice one, kicken. edit: http://www.arsenal.se/index.php?option=com_myblog&show=Down-Out.html&Itemid=59 Där har vi det nya, håller väl med om de flesta punkterna fortfarande. Jag var eventuellt lite naiv när jag sa att vi skulle tänka positivt, jag menar bara att det löser ingenting att sitta och stampa på samma ställe, utan vi är tvingade att titta framåt. Vi har United i FA Cupen om tre dagar på Old Trafford, en match som betyder massvis för oss. "Thanks all AFC fans 4 tonight played vs a great team and a even better ref. He had a absolute shocker tonight think we all agree on this 1" - RvP @ Twitter. "Arsenal fans great as always! Sorry about the result,good luck to Barca,great team! Oh yeah and the ref was good aswell...." - Wilshere. Var det inte Wilshere som var lite omtalad efter att han kritiserat domaren efter Newcastle-matchen? och Wenger som sa att Twitter var bra bla bla men ej en plattform för att kritisera domarna? Redigerad 8 mars, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 I´m perfectly fine with that. ha... nice one, kicken. edit: http://www.arsenal.s....html&Itemid=59 Där har vi det nya, håller väl med om de flesta punkterna fortfarande. Jag var eventuellt lite naiv när jag sa att vi skulle tänka positivt, jag menar bara att det löser ingenting att sitta och stampa på samma ställe, utan vi är tvingade att titta framåt. Vi har United i FA Cupen om tre dagar på Old Trafford, en match som betyder massvis för oss. "Thanks all AFC fans 4 tonight played vs a great team and a even better ref. He had a absolute shocker tonight think we all agree on this 1" - RvP @ Twitter. "Arsenal fans great as always! Sorry about the result,good luck to Barca,great team! Oh yeah and the ref was good aswell...." - Wilshere. Var det inte Wilshere som var lite omtalad efter att han kritiserat domaren efter Newcastle-matchen? och Wenger som sa att Twitter var bra bla bla men ej en plattform för att kritisera domarna? Babel fick böter när han kritiserade Webb på Twitter. Shawcross fick gult när han gjorde en vansinnessatsning mot West Ham (tror jag det var) senast. Carragher fick gult när han borde fått rött. Arsenal blev blåsta på två mål förra helgen. RvP fick en idiotisk utvisning idag. Dowd för några veckor sedan mot Newcastle Domarinsatsen mot SC Braga borta. Rooneys armbåge som skulle vart rött, fick ingenting. + 10000000000 000000000 00000000000000 miljoner exmpel till. Orkar inte lista allt. DOMARKÅREN ÄR ETT JÄVLA STORT SKÄMT DEN HÄR SÄSONGEN. GÄLLER ALLA LAG förutom newcastle och barcelona. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 Inte menat som kritik mot dig Saleen lol. Orkar bara inte med alla barcafans. Och alla domare. Barca vann någorlunda rättvist och de var det bättre laget. Men bespar mig alla jävla inlägg om att Arsenal var långt borta. Det hade räckt med ett mål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 (redigerad) DOMARKÅREN ÄR ETT JÄVLA STORT SKÄMT DEN HÄR SÄSONGEN. GÄLLER ALLA LAG förutom newcastle och barcelona. Jag behöver inte övertalas! Jag har sett alla matcher själv och frågar gång på gång hur dessa jubelidioter till domare får släppas in på planen. Det jag undrar över är om sådana här uttalanden kan få negativa konsekvenser? Edit: Det är lugnt! Redigerad 9 mars, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 Självklart. RvP lär bli avstängd tre matcher, men det först nästa säsong, i gruppspelet. Han lär bli avstängd för intervjun efter matchen, inte sin tweet. Eller kanske som en summa av både och. Hur som helst bryr jag mig inte nämnvärt. Han hade gärna fått nita domaren också. Förstår helt ärligt varför man inte tar in teknik i fotbollens värld? Tennis är en världssport och där har man nu tagit in teknik (för många år sedan). Folk klagar aldrig längre på konstiga dombeslut eftersom det inte går att ha fel när man har teknik att tillgå. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 Men bespar mig alla jävla inlägg om att Arsenal var långt borta. Det hade räckt med ett mål. Haha. Visst hade det räckt med ett mål men de var ju, rent spelmässigt, mil ifrån. Sen kan man skylla på utvisningen, som jag också tycker var förjävlig, hur mycket man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 (redigerad) Haha. Visst hade det räckt med ett mål men de var ju, rent spelmässigt, mil ifrån. Sen kan man skylla på utvisningen, som jag också tycker var förjävlig, hur mycket man vill. Glöm inte att Bendtner hade en riktigt vass chans, RvP i den situationen och det hade nästan garanterat varit mål. Så även om man spelmässigt är mil ifrån så kan det ändå vara centimeter i en slumpsituation som skiljer i verkligheten. Edit: Jääävlar vad många som har reagerat över kvällens match på facebook, även folk som inte är Arsenalfans, eller ens ordentliga supportrar har reagerat kraftigt. Till och med några spurssupportrar har luftat sina känslor efter dagens match, och alla utom Barcafansen verkar vara rörande eniga om att domaren var korrupt i dagens match. Edit 2: Kan lägga till, vad det nu än har för betydelse, att jag själv inte deltagit i någon som helst diskussion på fejjan. Håller mig borta från sådant då de flesta är oinsatta och bara försöker larva sig eller få en på dåligt humör när de pratar om fotboll. Edit 3: Varför skrev jag allt det där? Jag skulle ju bara säga att jag inte deltagit i några diskussioner. Edit 4: Vet heller inte varför jag vill ha det sagt. Redigerad 9 mars, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 Haha. Visst hade det räckt med ett mål men de var ju, rent spelmässigt, mil ifrån. Sen kan man skylla på utvisningen, som jag också tycker var förjävlig, hur mycket man vill. Självklart. Barcelona krossade Arsenal totalt, men det är ju inte det bästa laget som alltid vinner. Har vart med tusentals gånger när Arsenal spelat ut motståndet efter noter, men ändå förlorat. Att spela med tio man vid 1-1 är ett helvete och som RvP sa i intervjun efter kände han och laget att domaren blåste emot dem i varenda situation. Inte lätt att spela då. Sedan kan det ju bli mål av vad som helst, trots att man inte hade ett enda skott på mål. Situationen med Bendtner i slutet hade RvP satt 100 % om han tagit samma löpning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 Absolut, för övrigt jävligt dålig mottagning av Bendtner, men sådär teoretiskt funkar ju inte att tänka. Den situationen hade aldrig uppstått ifall RVP inte blivit utvisad, lika gärna hade Barca kunnat få ett jätteläge. Men visst, domaren var verkligen inte bra och det är väl schysst att ha något litet att skylla på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 Absolut, för övrigt jävligt dålig mottagning av Bendtner, men sådär teoretiskt funkar ju inte att tänka. Den situationen hade aldrig uppstått ifall RVP inte blivit utvisad, lika gärna hade Barca kunnat få ett jätteläge. Men visst, domaren var verkligen inte bra och det är väl schysst att ha något litet att skylla på. Det som är problemet. Hur vet vi vad som hade hänt om RvP varit på plan? A just ja, det kommer vi ju aldrig få veta. Han kanske hade fått ett annorlunda läge, men det är ingenting vi någonsin kommer få veta eftersom domaren gjorde en idiotisk bedömning. Jag menar, det är ju galet. Sedan tycker jag Barcelona förtjänade att vinna och det är inget snack om saken att de utklassade oss, men det är precis som jag sade tidigare inte så att det bästa laget alltid vinner. Alla lag som vunnit (bara ett) eller fått till sig lika mot Barcelona i år har ju blivit ägda av Barca, men ändå fått till resultat. Det som är charmen med fotboll. Hade absolut accepterat en förlust på ett annorlunda sätt om de spelat 11v11 resten av matchen. Det stod trots allt 1-1 och trots att jag personligen tror att de vunnit ändå kan man inte säga det självklart eftersom vi inte har någon aning alls om vad som hänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 (redigerad) Det som är problemet. Hur vet vi vad som hade hänt om RvP varit på plan? A just ja, det kommer vi ju aldrig få veta. Han kanske hade fått ett annorlunda läge, men det är ingenting vi någonsin kommer få veta eftersom domaren gjorde en idiotisk bedömning. Jag menar, det är ju galet. Sedan tycker jag Barcelona förtjänade att vinna och det är inget snack om saken att de utklassade oss, men det är precis som jag sade tidigare inte så att det bästa laget alltid vinner. Alla lag som vunnit (bara ett) eller fått till sig lika mot Barcelona i år har ju blivit ägda av Barca, men ändå fått till resultat. Det som är charmen med fotboll. Hade absolut accepterat en förlust på ett annorlunda sätt om de spelat 11v11 resten av matchen. Det stod trots allt 1-1 och trots att jag personligen tror att de vunnit ändå kan man inte säga det självklart eftersom vi inte har någon aning alls om vad som hänt. Japp, det har du rätt i, men det är ändå lite haltande att det kanske, kanske, gått annorlunda ifall han fått vara kvar när verkligheten var den att det var en massaker på planen. Men jag förstår dig och upprepar mig egentligen bara. Redigerad 9 mars, 2011 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 If ifs and buts were candy and nuts... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 (redigerad) Men hur tror ni resten av Arsenalspelarna tar det när deras topstriker, som gjort 13 mål på de senaste 11 matcherna, blir utvisad för en skitsak. Spela 10 mot 11 mot FCB? Domaren tyckte väl att det var dags att punktera matchen efter att 1-1 gett lite hopp, för UEFAs favvolag kan ju inte åka ut i åttondelsfinalen mot AFC, det förstår väl alla? edit: När får man reda på vilka FCB ska spela mot i kvarten? Redigerad 9 mars, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2011 De 11 800 biljetterna till KFFs premär på nya arenan sålde slut på någon timme. Matcher i juli har några hundra biljetter kvar. Kan bli ett kul år det här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2011 De 11 800 biljetterna till KFFs premär på nya arenan sålde slut på någon timme. Matcher i juli har några hundra biljetter kvar. Kan bli ett kul år det här! Vi ska invardera Kalmar! Wooh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 15 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2011 (redigerad) FC Shakhtar Donetsk, FC Barcelona, Tottenham Hotspur FC, Schalke 04 Manchester United FC - Olympique de Marseille (0-0) FC Bayern München - FC Internazionale Milano (1-0) Chelsea FC - FC København (2-0) Real Madrid CF - Olympique Lyonnais (1-1) 19 mål! 2 rätt hittills, får se om jag får två till rätt idag eller inte.. Redigerad 15 mars, 2011 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 15 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2011 FC Shakhtar Donetsk - AS Roma / FC Barcelona - Arsenal FC / Tottenham Hotspur FC - AC Milan / Schalke 04 - Valencia CF / Manchester United FC - Olympique de Marseille FC Bayern München - FC Internazionale Milano Chelsea FC - FC København Real Madrid CF - Olympique Lyonnais 16 mål Jobbigt att vara borta på returen :yes: heh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts