kicken Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 Man tror alltid på Arsenal. Om man är Arsenal-supporter ja. Men varken iWex eller dibel är det och tippar ändå på Arsenal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 (redigerad) Om man är Arsenal-supporter ja. Men varken iWex eller dibel är det och tippar ändå på Arsenal. Haha, nej jag vet inte. Men Arsenal är starkare än förra året, och Barca har inte gjort någon toppensäsong såhär långt. En del kanske har insett att avståndet mellan oss faktiskt har krympt, och tror att vi ska klara av och åka till Camp Nou och spela minst oavgjort. Redigerad 25 februari, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 Haha, nej jag vet inte. Men Arsenal är starkare än förra året, och Barca har inte gjort någon toppensäsong såhär långt. En del kanske har insett att avståndet mellan oss faktiskt har krympt, och tror att vi ska klara av och åka till Camp Nou och spela minst oavgjort. Leder ligan med fem poäng och gjort 73 mål i den, släppt in 13. Rätt hyfsat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 Leder ligan med fem poäng och gjort 73 mål i den, släppt in 13. Rätt hyfsat. Ja men det är ju standard i den ligan, däremot har Barca inte alls imponerat och dominerat i lika stor utsträckning som de gjorde förra året till exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 Ja men det är ju standard i den ligan, däremot har Barca inte alls imponerat och dominerat i lika stor utsträckning som de gjorde förra året till exempel. Ja La Liga är så jättekass och ojämn, inte som Premier League, the league for men!!11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 (redigerad) Ja La Liga är så jättekass och ojämn, inte som Premier League, the league for men!!11 Jättekass är den ju inte i och med att det är den andra bästa ligan i världen, men du kan inte förneka att det är en tvålagsliga, knappt det ens. Redigerad 25 februari, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 (redigerad) Min rad ser ut som följade: Shaktar Donetsk - Roma: 1 Barcelona - Arsenal: 2 (5-0!) Tottenham - Milan: 2 (jinx!) Schale 04 - Valencia: 1 Man U - Marseille: 1 Bayern Munchen - Inter: 2 Chelsea - FCK: 1 Real Madrid - Lyon: X. Lyon går vidare på 2-2 Redigerad 25 februari, 2011 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 Jättekass är den ju inte i och med att det är den andra bästa ligan i världen, men du kan inte förneka att det är en tvålagsliga, knappt det ens. Lag som vunnit Premier League sen 2004: Chelsea och Manchester United. Lag som vunnit La Liga sen 2004: Barcelona och Real Madrid. Arsenal, Liverpool, Manchester City och Tottenham är Englands motsvarighet till Valencia, Atletico Madrid, Sevilla, Villarreal, Athletic. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 Lag som vunnit Premier League sen 2004: Chelsea och Manchester United. Lag som vunnit La Liga sen 2004: Barcelona och Real Madrid. Arsenal, Liverpool, Manchester City och Tottenham är Englands motsvarighet till Valencia, Atletico Madrid, Sevilla, Villarreal, Athletic. Skärp dig. Lag som varit i CL final då sen 2004? Pool & arsenal..? Bevisar ju ändå att det är större kvalite på PL än La liga, där det är mer utbrett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 Skärp dig. Lag som varit i CL final då sen 2004? Pool & arsenal..? Bevisar ju ändå att det är större kvalite på PL än La liga, där det är mer utbrett. Min poäng var att hur man än vrider och vänder på det är det lika få lag som vinner PL som vinner La Liga. Fan, när man tänker efter så är fan likheterna rätt stora mellan lagen precis under topplagen i båda ligorna. Athletic vann senast ligan två gånger på 80-talet, senaste gången Liverpool gjorde det också. Blackburn vann överraskande PL en gång på 90-talet, i Spanien gjorde Atletico och Deportivo det varsin gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 FC Shakhtar Donetsk - AS Roma FC Barcelona - Arsenal FC Tottenham Hotspur FC - AC Milan Schalke 04 - Valencia CF Manchester United FC - Olympique de Marseille FC Bayern München - FC Internazionale Milano Chelsea FC - FC København Real Madrid CF - Olympique Lyonnais 16 mål Jobbigt att vara borta på returen :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 Min poäng var att hur man än vrider och vänder på det är det lika få lag som vinner PL som vinner La Liga. Fan, när man tänker efter så är fan likheterna rätt stora mellan lagen precis under topplagen i båda ligorna. Athletic vann senast ligan två gånger på 80-talet, senaste gången Liverpool gjorde det också. Blackburn vann överraskande PL en gång på 90-talet, i Spanien gjorde Atletico och Deportivo det varsin gång. HAHAHAHAAH! SORRY JAG E FULL MEN HAHAHA! Kolal La Liga varenda jävla år. Real Madrid oh Barcelona i topp,. Förra året var det 27 poäng ner till trean Valencia(!!!!!). 27 poäng!! Ta amma poängavstånd i PL förra året och du kommer ner till placering nummer nio! Visst, det e bara två lag som vunnit PL och La Liga sen 2004, men i PL är det iaf jämnt i slutstriden. Liverpool var extremt nära 08/09 på samma sätt som Arsenal var jättenära 07/08 (4 poäng ifrån). Totta på La Liga oc poängavstånde nd där. DET ÄR BARA REAL OCH BARCA SOM SLÅSS OM TITELN VARENDA SÄSONG. KOLLA PÅ PL DET ÄR MINST TRE LAG VARENDA FITTSÄSONG. FITTA SKA SLUTA SUPA NU Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 (redigerad) Lag som vunnit Premier League sen 2004: Chelsea och Manchester United. Lag som vunnit La Liga sen 2004: Barcelona och Real Madrid. Arsenal, Liverpool, Manchester City och Tottenham är Englands motsvarighet till Valencia, Atletico Madrid, Sevilla, Villarreal, Athletic. Arsenal vann -04. Ska vi jämföra poäng mellan ettan, tvåan och trean i PL respektive La Liga för att se om ligorna är tvålagsligor eller flerlagsligor? Spoiler 2009 - 2010: PL: 1 - 2: 1 poäng. 2 - 3: 10 poäng. LL: 1 - 2: 3 poäng. 2 - 3: 25 poäng. 2008 - 2009: PL: 1 - 2: 4 poäng. 2 - 3: 3 poäng. LL: 1 - 2: 9 poäng. 2 - 3: 8 poäng. 2007 - 2008: PL: 1 - 2: 2 poäng. 2 - 3: 2 poäng. LL: 1 - 2: 8 poäng. 2 - 3: 10 poäng. 2006 - 2007: PL: 1 - 2: 6 poäng. 2 - 3: 15 poäng. LL: 1 - 2: 0 poäng. 2 - 3: 5 poäng. 2005 - 2006: PL: 1 - 2: 8 poäng. 2 - 3: 1 poäng. LL: 1 - 2: 12 poäng. 2 - 3: 1 poäng. 2004 - 2005: PL: 1 - 2: 12 poäng. 2 - 3: 6 poäng. LL: 1 - 2: 4 poäng. 2 - 3: 15 poäng. 2003 - 2004: PL: 1 - 2: 11 poäng. 2 - 3: 4 poäng. LL: 1 - 2: 5 poäng. 2 - 3: 1 poäng. Det vi ser är ett rätt tydligt mönster, PL blir tightare för varje år och La Liga blir mindre tight för varje år. Det har nästan skett ett skifte. Förr var La Liga jättetight och det skiljde väldigt få poäng mellan de tre förstaplaceringarna, och PL var ojämn. Nu är det däremot tvärt om. Anyways, jag fattar inte ens hur vi hamnade i den här diskussionen, allt jag sagt är att Barca inte presterat lika bra i år som de brukar göra, vilket är sant. De har en del väldigt oväntade poängtapp som fjolårets Barca inte hade gjort. Det var det jag menade med mitt ursprungsinlägg. Edit: Titta nu vad du gjorde, du fick kicken att börja skriva fitta som en annan oanständig supporter. Redigerad 25 februari, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 bareclona su GER MIN Ukuk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2011 Det enda bra med den här diskussionen är att man får fram fina fylleinlägg från kicken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 26 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2011 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 26 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2011 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 26 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2011 (redigerad) Om man är Arsenal-supporter ja. Men varken iWex eller dibel är det och tippar ändå på Arsenal. Jag hoppas (och tror, ta i trä) att Arsenal slår ut Barcelona, mer än att Arsenal går vidare. Euro Talk och mer specifikt Borell har fått mig att gilla Arsenal lite mer än tidigare, hans Arsenal givetvis - inte Wengers Arsenal. - Snart april, whopeedoo! Längtar tills den riktiga fotbollen drar igång, PL, CL och allt vad det heter är ju mer som en abstinesnsmedicin om man tänker efter. 1:40 in, säsongens snyggaste mål hands down! Redigerad 26 februari, 2011 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 26 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2011 (redigerad) ? Kom igen, spela inte dum nu! Redigerad 26 februari, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts