eXotic Skrivet 28 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2011 (redigerad) Det hela är enkelt, men problemet är ju att folk verkar tro att Szczesny är #1 t.o.m. om alla vart friska och spelklara, vilket han inte är. Han är #1 i dagsläget eftersom Fabianski är skadad, Mannone utlånad, Shea för ung och Almunia psykiskt svag Den artikeln Saleen länkade till var på Arsenal.se (inte skriven av mig), men folk gillar ju att klicka på intressanta saker och det var en perfekt löpsedelsrubrik som drar åt sig klick Du får se till att styra upp stället lite! Folk som är där och läser läser förmodligen det flesta artiklar även utan Aftonbladetrubriker! ( ) Redigerad 28 januari, 2011 av eXotic 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2011 Dubbelpostar lite. Stor nyhet på gång, Torres har lämnat in en skriftlig ansökan om att få lämna Liverpool. Chelsea sägs ju ha lagt ett bud som nekades av Liverpool, nu verkar det dessutom som att Liverpoolstjärnan vill lämna klubben. http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-news/lfc-reject-torres-transfer-request Tror ni Torres blir kvar? Nu stängs ju visserligen transferfönstret om bara två dagar, men det är trots allt två dagar som Torres kan lämna, och han har ju faktiskt klubbar som skulle vilja värva honom. För Liverpools del tror jag att det varken gör bu eller bä. De tappar visserligen en bra striker, men den här säsongen har Torres bara sett gnällig och omotiverad ut. Det som är mest konstigt är väl tidpunkten han väljer att dra. (Om det nu händer.) Ny coach, en jättevärvning i Suarez. Möjligheten finns ju visserligen också att han gör en Rooney och pressar klubben lite. Fast Torres kontrakt är väl inte direkt utgående? Nåväl, det är bara att vänta och se, jag personligen tror inte att han hinner försvinna under det här fönstret. Men om Liverpool inte går bra mycket bättre i ligan så finns det en överhängande risk att han försvinner under sommaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 (redigerad) Dubbelpostar lite. Stor nyhet på gång, Torres har lämnat in en skriftlig ansökan om att få lämna Liverpool. Chelsea sägs ju ha lagt ett bud som nekades av Liverpool, nu verkar det dessutom som att Liverpoolstjärnan vill lämna klubben. http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-news/lfc-reject-torres-transfer-request Tror ni Torres blir kvar? Nu stängs ju visserligen transferfönstret om bara två dagar, men det är trots allt två dagar som Torres kan lämna, och han har ju faktiskt klubbar som skulle vilja värva honom. För Liverpools del tror jag att det varken gör bu eller bä. De tappar visserligen en bra striker, men den här säsongen har Torres bara sett gnällig och omotiverad ut. Det som är mest konstigt är väl tidpunkten han väljer att dra. (Om det nu händer.) Ny coach, en jättevärvning i Suarez. Möjligheten finns ju visserligen också att han gör en Rooney och pressar klubben lite. Fast Torres kontrakt är väl inte direkt utgående? Nåväl, det är bara att vänta och se, jag personligen tror inte att han hinner försvinna under det här fönstret. Men om Liverpool inte går bra mycket bättre i ligan så finns det en överhängande risk att han försvinner under sommaren. Torres kontrakt går ut 2012, och jag tror han har redan nu hyffsat betalt. Om jag skulle se till Torres bästa, skulle jag vilja att han lämnar. Drogba-Torres i ett anfall skulle vara riktigt farligt. Jag tror också att torres är less, han blev väll lovad värvningar så kommer en "bra" spelare bara (Suaraz), som är otestad i PL, halva laget behöver ju förstärkas om man ska vara med och vinna titlar iaf. En annan del är väll att han vill helt enkelt vinna titlar, och det förstår man ju.. För pool's bästa är det ju nästan bättre man säljer han för 40M + Anelka, dels pga han är omotiverad, dels tjänar man rejält med pengar så man kan stärka övriga positioner istället. Sen är det ju det att han är skadad ganska ofta pga hans knä, och han har inte direkt kommit igång med målskyttet, men det är svårt att göra mål med 3 bra spelare i laget enbart (Reina & Gerrard), resten av laget skulle ju passa i.. ja.. Jag tror att han möjligtvis lämnar i sommar, vi får se vad som händer. Beror lite på hur klubbarna köper anfallare, också vidare. Att lämna nu 2 dagar innan fönstret stängs känns lite väl för både Chelsea & pool. Menmen, man får se vad som händer! Visst kan han lämna redan idag (söndag) om pool & chelsea kommer överrens relativt snabbt, men det brukar ju inte gå så snabbt. Redigerad 30 januari, 2011 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 han blev väll lovad värvningar så kommer en "bra" spelare bara (Suaraz), som är otestad i PL Det är ju en fantastiskt bra värvning för Pool, han är för bra för dom egentligen. Torres själv var också otestad i PL när han kom... Suárez är både målskytt, framspelare och dribbler, dessutom en ledare på planen. Presterade även i VM. Han är inte "bra", han är skitbra och är för bra för ett mittenlag i PL. Ryktas att Torres skrev sin transferbegäran innan värvning var klar, men att hans agent lämnade in den efteråt. För om det är en tidpunkt Torres borde vilja stanna är det nu med en ny lekkamrat däruppe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Det är ju en fantastiskt bra värvning för Pool, han är för bra för dom egentligen. Torres själv var också otestad i PL när han kom... Suárez är både målskytt, framspelare och dribbler, dessutom en ledare på planen. Presterade även i VM. Han är inte "bra", han är skitbra och är för bra för ett mittenlag i PL. Ryktas att Torres skrev sin transferbegäran innan värvning var klar, men att hans agent lämnade in den efteråt. För om det är en tidpunkt Torres borde vilja stanna är det nu med en ny lekkamrat däruppe. Att han presterade i VM hade ju forlan en stor del att göra med också. Att han lyckas göra mål i holländska ligan är väll ingen bedrift heller. Vi får se vad som händer, personligen tror jag att han kommer inte vara lika bra som han har varit i Ajax, men att han är en fantastiskt bra värvning tycker jag inte.. Han skulle ju stanna för dem nya ägarna skulle investera i laget, dvs värva nya spelare som är duktiga, men det har dem inte direkt lyckas med tycker jag.. Tiden får utvisa hur bra han är i Pool helt enkelt, visst kan han nog passa in i ett mittenlag i PL, men torres är ju knappast en kille som ska spela i ett sånt lag. Han är ju en av världens bästa strikes, när han han väl har formen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Suárez är både målskytt, framspelare och dribbler, dessutom en ledare på planen. Presterade även i VM. För att inte tala om att han är en vampyr! http://www.youtube.com/watch?v=8_4jioyxn6k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Nasri missar matchen mot Barcelona. Sagna är avstängd i CL och missar första matchen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Att han presterade i VM hade ju forlan en stor del att göra med också. Att han lyckas göra mål i holländska ligan är väll ingen bedrift heller. Vi får se vad som händer, personligen tror jag att han kommer inte vara lika bra som han har varit i Ajax, men att han är en fantastiskt bra värvning tycker jag inte.. Han skulle ju stanna för dem nya ägarna skulle investera i laget, dvs värva nya spelare som är duktiga, men det har dem inte direkt lyckas med tycker jag.. Tiden får utvisa hur bra han är i Pool helt enkelt, visst kan han nog passa in i ett mittenlag i PL, men torres är ju knappast en kille som ska spela i ett sånt lag. Han är ju en av världens bästa strikes, när han han väl har formen. Många spelare som bombat in mål i holländska ligan har sedan floppat utomlands. Bästa exemplet är Mateja Kezman som gjorde typ 35 mål eller nåt en säsong för PSV. Gick till Chelsea och klarade inte av spel i PL. Huntelaar lite samma sak, fast nu i Schalke går det bra. Men det finns undantag, ett är Ruud van Nistelrooy som är en klassisk straffområdesspelare och i princip inte kan nåt annat än att göra mål. Men han var så bra på det att han klarade av spel i PL. Det andra undantaget är Dirk Kuyt, som har fler kvalitéer än målskyttet. I Feyenoord bombade han in mål, men i Pool har han tagit på sig en roll som en ytter som aldrig slutar löpa. Jag tror att Suárez kan göra som Kuyt, han har mer sidor än bara målskyttet. Det var först när Huntelaar stack som han klev in i den rollen, innan var han en lurig dribbler på kanten. Och som sagt har han presterat i VM och "det hade ju forlan stor del att göra med". Han har ju lagkamrater i Pool också? Då kanske Gerrard "får stor del med det att göra". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 (redigerad) Många spelare som bombat in mål i holländska ligan har sedan floppat utomlands. Bästa exemplet är Mateja Kezman som gjorde typ 35 mål eller nåt en säsong för PSV. Gick till Chelsea och klarade inte av spel i PL. Huntelaar lite samma sak, fast nu i Schalke går det bra. Men det finns undantag, ett är Ruud van Nistelrooy som är en klassisk straffområdesspelare och i princip inte kan nåt annat än att göra mål. Men han var så bra på det att han klarade av spel i PL. Det andra undantaget är Dirk Kuyt, som har fler kvalitéer än målskyttet. I Feyenoord bombade han in mål, men i Pool har han tagit på sig en roll som en ytter som aldrig slutar löpa. Jag tror att Suárez kan göra som Kuyt, han har mer sidor än bara målskyttet. Det var först när Huntelaar stack som han klev in i den rollen, innan var han en lurig dribbler på kanten. Och som sagt har han presterat i VM och "det hade ju forlan stor del att göra med". Han har ju lagkamrater i Pool också? Då kanske Gerrard "får stor del med det att göra". Ja, exakt. För holländska ligan håller knappast någon klass nu. Huntelaar är ett bra exempel, klarade inte det. Tyska ligan är väll.. ett bra steg för dem flesta spelarna i holland. Jovisst, han presterade OK i vm, men han hade VM's bästa spelare bredvid sig, och då är det nog inte allt för svårt heller. Att Gerrard kan göra så han presterar, kan han nog göra. Men jag tror personligen att han inte klarar av PL. Att gå ifrån en skitliga där mitten/bottenlagen håller Championship klass, eller ännu sämre till PL är ett stort steg. Ännu värre är det ju att Pool betalade så pass mycket, bra för ajax.. Menmen. Redigerad 30 januari, 2011 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Ja, exakt. För holländska ligan håller knappast någon klass nu. Huntelaar är ett bra exempel, klarade inte det. Tyska ligan är väll.. ett bra steg för dem flesta spelarna i holland. Jovisst, han presterade OK i vm, men han hade VM's bästa spelare bredvid sig, och då är det nog inte allt för svårt heller. Att Gerrard kan göra så han presterar, kan han nog göra. Men jag tror personligen att han inte klarar av PL. Att gå ifrån en skitliga där mitten/bottenlagen håller Championship klass, eller ännu sämre till PL är ett stort steg. Ännu värre är det ju att Pool betalade så pass mycket, bra för ajax.. Menmen. Bundesliga är ju på frammarsch, blir ju bara bättre och bättre. "OK i VM", 3 mål på 5 matcher och räddade laget från förlust i kvarten... Sen är Eredivisie inte en "skitliga". Visst är skillnaden mellan toppen och botten stor, men så är det i de flesta ligorna, men toppen är riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Bundesliga är ju på frammarsch, blir ju bara bättre och bättre. "OK i VM", 3 mål på 5 matcher och räddade laget från förlust i kvarten... Sen är Eredivisie inte en "skitliga". Visst är skillnaden mellan toppen och botten stor, men så är det i de flesta ligorna, men toppen är riktigt bra. Bundesliga är ju minst sagt bättre i varje fall, Bayern var i CL final ifjol så.. Men kom igen, mitt/bottenlagen skulle knappast kunna hålla sig kvar i PL, eller hur? Visst, det är stor skillnad.. Men PL är ju jämnare, topplagen kan inte gå ut och bara ställa ut skorna. Arsenal har ju förlorat mot bottenlag, ManU har spelat lika mot dåliga lag, chelsea har förlorat också vidare.. Ja du förstår vart jag är på väg? Visst, ligan är jämn men den håller ju inte samma klass som den gjorde för fem år sedan.- Ja, jag tycker han inte var speciellt bra. 3 mål på 5 matcher är väll okej, men han hade fortfarande forlan bredvid sig. Forlan gjorde ju fem mål så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Bundesliga är ju minst sagt bättre i varje fall, Bayern var i CL final ifjol så.. Men kom igen, mitt/bottenlagen skulle knappast kunna hålla sig kvar i PL, eller hur? Visst, det är stor skillnad.. Men PL är ju jämnare, topplagen kan inte gå ut och bara ställa ut skorna. Arsenal har ju förlorat mot bottenlag, ManU har spelat lika mot dåliga lag, chelsea har förlorat också vidare.. Ja du förstår vart jag är på väg? Visst, ligan är jämn men den håller ju inte samma klass som den gjorde för fem år sedan.- Ja, jag tycker han inte var speciellt bra. 3 mål på 5 matcher är väll okej, men han hade fortfarande forlan bredvid sig. Forlan gjorde ju fem mål så.. Nej, mitt/bottenlagen skulle definitivt inte hålla i PL, det har jag inte sagt heller. Sen, visst inträffar skrällar i PL, precis som i varje liga, men det är fortfarande så att inget lag har vunnit PL förutom Man U, Arsenal, Chelsea och Blackburn (95 eller nåt). Och det är alltid samma lag i toppen, Man U, Chelsea, Arsenal och nu på senare år Spurs och Man C istället för Pool. Så ligan är inte så jämn. Sen Forlan var VM:s bäste, men Suárez insats var bara okej för han gjorde inte lika många mål som VM:s bäste spelare? Och väl stavas med ett L. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Ny podcast ---> http://soundcloud.com/kicken/trio Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 (redigerad) Nasri missar matchen mot Barcelona. Sagna är avstängd i CL och missar första matchen. Vad tror du generellt om Arsenals chanser i CL? Blir det som förra året? Edit: Startade Podcasten precis, så jag får nog svar på mina frågor där ^^ ------- Såg dagens match. Jag tycker väl som de flesta andra att det var rätt uselt spelat. Jag menar, Squillaci, Denilson.. vad fan pysslar de med? Tur att vi fortfarande har kvar Fabregas som kom in och rättade till det. Redigerad 30 januari, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Vad tror du generellt om Arsenals chanser i CL? Blir det som förra året? Edit: Startade Podcasten precis, så jag får nog svar på mina frågor där ^^ ------- Såg dagens match. Jag tycker väl som de flesta andra att det var rätt uselt spelat. Jag menar, Squillaci, Denilson.. vad fan pysslar de med? Tur att vi fortfarande har kvar Fabregas som kom in och rättade till det. Alltså, det mesta talar för sorti direkt. Jag är en av få optimister som tror att vi har en chans att få till ett resultat både på hemma- och bortaplan, men Barca spelar på en helt annan planet för tillfället. I mina ögon är det väl 80 - 20 till Barcas fördel. Å andra sidan får man se vilket enormt skadedrabbat lag som fick 2-2 på Emirates förra året och sedan åkte till Camp Nou med en förfärlig elva. Ändå gjorde man första målet och var nära att sätta 2-0. När vi nu har ett nästan helt skadefriskt lag finns alla chanser till avancemang, men ja, jag dras mellan två världar. Chanserna är större, men sannolikheten för avancemang är fortfarande liten. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2011 £50 i enbart pengar för Torres. Till Chelsea. £35 i enbart pengar för Andy Carroll. Till Liverpool. VART ÄR VÄGEN PÅ VÄG? Carroll är bra, men inte ens i närheten av £35. David Villa kostade £34 miljoner för Barcelona i somras. Carroll skulle bli den åttonde dyraste spelaren genom tiderna. Helt sinnessjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2011 £38m som kan gå upp till £42. HAHAHAHAHA! Kan inte vara skönt att hålla på Liverpool. Fy fan. Roligt att alla Liverpool-supportrar alltid klagat på att lag som Manchester City och Chelsea förstör fotbollen när de själva lägger ett jävla monsterbud på en spelare som bara spelat sex månader i Premier League. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 31 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2011 £38m som kan gå upp till £42. HAHAHAHAHA! Kan inte vara skönt att hålla på Liverpool. Fy fan. Roligt att alla Liverpool-supportrar alltid klagat på att lag som Manchester City och Chelsea förstör fotbollen när de själva lägger ett jävla monsterbud på en spelare som bara spelat sex månader i Premier League. Överpris som fan, men det är ju inte på grund av det dyra priset på t.ex Dzeko (exempel, ingen aning om vad han kosta) som är problemet med Chelshit och Shitty, utan att de köper så många spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 31 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2011 £38m som kan gå upp till £42. HAHAHAHAHA! Kan inte vara skönt att hålla på Liverpool. Fy fan. Roligt att alla Liverpool-supportrar alltid klagat på att lag som Manchester City och Chelsea förstör fotbollen när de själva lägger ett jävla monsterbud på en spelare som bara spelat sex månader i Premier League. Det är ju inte supportrarna som köper Carrol. De Liverpoolsupportrar jag känner tycker det är för mycket, 20 - 25 hade de kunnat gå med på men inte så jävla mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2011 Det är ju inte supportrarna som köper Carrol. De Liverpoolsupportrar jag känner tycker det är för mycket, 20 - 25 hade de kunnat gå med på men inte så jävla mycket. Nej, men de har ju ansett att Liverpool inte håller på att köpa spelare med monstersummor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts