Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Jag fattar inte hur jävla svårt det är att sparka in bollen. Hur många chanser missade Arsenal idag? och Van Persi, sure han gjorde hattrick till slut men missade straffen. Kom igen. Om United kör över Burmingham med 5-0 så borde väl vi göra likadant med Wigan. Få in dem där extra bollarna som boostar självförtroendet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra placering = typ ... åttondeplats?

Eller bättre placering fast 1-5 plats kan man väl nästan glömma bort men hoppas bara att den negativa trenden vänder sig nu. Hoppas iallafall bara på en 7-6 plats eller kanske en CL kval plats. Men säsongen är inte över än så vad som helst kan hända men försöker alltid tänka positivt mot förluster. Som sagt hoppas Kenny kan förändra laget nu så det går bättre man har sett en del skillnad på planen nu.

Verkar som att Kenny har nå positivt effekt som smittar av sig till laget man kan alltid hoppas. Nu har man iallafall börjat följa en del matcher nu när man har tid över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den grabben har aldrig varit skadad. Tror Wenger testar honom, en sista gång ungefär. Klarar han inte av Huddersfield så har han inte i PL att göra.

Nej. Wenger sa att Szczesny är #1 eftersom Almunia inte spelat på så länge. Minns även att han sagt att det varit tufft för honom att gå från förste till tredjemålvakt. Finns ingen som helst chans att han tar sig förbi Fabianski. Möjligtvis Szczesny, men det är väldigt svårt att tro på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Wenger sa att Szczesny är #1 eftersom Almunia inte spelat på så länge. Minns även att han sagt att det varit tufft för honom att gå från förste till tredjemålvakt. Finns ingen som helst chans att han tar sig förbi Fabianski. Möjligtvis Szczesny, men det är väldigt svårt att tro på.

Aha, då kanske det snarare är ett test för att se om han får vara kvar i truppen alls då? Eller så börjar han lägga på sig lite så Wenger vill motionera honom lite. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, då kanske det snarare är ett test för att se om han får vara kvar i truppen alls då? Eller så börjar han lägga på sig lite så Wenger vill motionera honom lite. :P

"Wojciech Szcesny gjorde sin Premier League-debut i bortamötet med Manchester United strax innan jul, och alltsedan matchen mot Birmingham efter nyår har han på grund av Fabianskis axelskada spelat samtliga matcher. Detta har nu gett resultatet att Arsene Wenger i dag offentligt har pekat ut Szczesny som Arsenals förstemålvakt." @ Arsenal.se som har Arsenal.com som källa.

edit: nu svarade jag j inte på din fråga, men citerar ändå :)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Wojciech Szcesny gjorde sin Premier League-debut i bortamötet med Manchester United strax innan jul, och alltsedan matchen mot Birmingham efter nyår har han på grund av Fabianskis axelskada spelat samtliga matcher. Detta har nu gett resultatet att Arsene Wenger i dag offentligt har pekat ut Szczesny som Arsenals förstemålvakt." @ Arsenal.se som har Arsenal.com som källa.

edit: nu svarade jag j inte på din fråga, men citerar ändå :)

Fast det där stämmer inte riktigt. Är det du som har skrivit det där kicken? Va? Va?

Edit: Ah, din post kom fram nu, då vet jag att det inte var du som skrev åtminstone. :P

Att Szczęsny skulle vara förstemålvakt är inte hela sanningen. Han är bara förstahandsvalet nu när Fabianski är skadad.

Här är länken till artikeln.

Där står också att det inte är säkert att Almunia kommer starta mot Huddersfield, utan han är bara med i truppen än så länge. Om han startar så verkar det bara vara för att lufta honom, som jag trodde.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hela är enkelt, men problemet är ju att folk verkar tro att Szczesny är #1 t.o.m. om alla vart friska och spelklara, vilket han inte är. Han är #1 i dagsläget eftersom Fabianski är skadad, Mannone utlånad, Shea för ung och Almunia psykiskt svag :)

Den artikeln Saleen länkade till var på Arsenal.se (inte skriven av mig), men folk gillar ju att klicka på intressanta saker och det var en perfekt löpsedelsrubrik som drar åt sig klick :P

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor