Saleen Skrivet 2 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2011 går bra för chelsea : ppPppPPppPPpPPp Det bästa var ju när de skulle fira som om de hade vunnit ligan eller något. Pinsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2011 (redigerad) Det bästa var ju när de skulle fira som om de hade vunnit ligan eller något. Pinsamt. Hahaha. Det skulle nog jag också gjort om jag var i samma läge. Det var inte pinsamt, snarare roligt. Speciellt när Clark gjorde 3-3 minuten därefter ;D Redigerad 2 januari, 2011 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Dzeko klar för city. Herregud.. Det laget är ju bara för framtungt. Dem har 10 stycken anfallare (!), 3 stycken utlånade. Jag tror att Dzeko skulle göra det bättre i ett annat lag där han fick mera speltid än i just city, men vi får se. Bara önska han lycka till antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Dzeko klar för city. Herregud.. Det laget är ju bara för framtungt. Dem har 10 stycken anfallare (!), 3 stycken utlånade. Jag tror att Dzeko skulle göra det bättre i ett annat lag där han fick mera speltid än i just city, men vi får se. Bara önska han lycka till antar jag. Tror han dödade sin karriär. Kommer hamna i reservlaget med Santa Cruz och grabbarna tillslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Förstår inte riktigt Citys filosofi. Man kan ju förstå Chelsea, Manchester United och andra topplag som säljer och köper världsstjärnor ganska ofta (undantaget det senaste året), men Manchester City öser ju bara på. När vi (Arsenal) mötte dem på Emirates 06/07 såg man massa unga och lovande talanger i laget och de hade fått fram massa egna produkter. Idag finns det inget utrymme för det eftersom 95 % av truppen är inköpt. Tragiskt. Hur som helst har Manchester City antagligen världens bredaste trupp. När de skulle ta lagfotot i somras fick alla inte ens plats på bilden... och värre blir det med en Dzeko i laget. Herregud. ** Kul nyhet att Dennis Bergkamp helt och hållet tagit över ungdomsverksamheten i Ajax nu när Frank De Boer flyttat upp sig. Bergkamp - en framtida Arsenal-tränare! Mark my words. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Kul nyhet att Dennis Bergkamp helt och hållet tagit över ungdomsverksamheten i Ajax nu när Frank De Boer flyttat upp sig. Bergkamp - en framtida Arsenal-tränare! Mark my words. Inte tagit över hela direkt, han tar över som tränare för A1, som är det bästa ungdomslaget. Men, fortfarande kul. Ännu bättre att de Boer fick ett fler-årskontrakt som tränare. Angående City blir jag så jävla arg på dom jävlarna som köpte klubben. Innan småhöll jag lite på dem, alltid i Uniteds skugga, och med sköna spelare som Paul Dickov, Ali Benarbia, Shaun Goater med flera i laget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Inte tagit över hela direkt, han tar över som tränare för A1, som är det bästa ungdomslaget. Men, fortfarande kul. Ännu bättre att de Boer fick ett fler-årskontrakt som tränare. Angående City blir jag så jävla arg på dom jävlarna som köpte klubben. Innan småhöll jag lite på dem, alltid i Uniteds skugga, och med sköna spelare som Paul Dickov, Ali Benarbia, Shaun Goater med flera i laget. Manchester City borde behållt Svennis och låtit honom vara kvar i flera år. De spelade fin fotboll, slog United (om jag minns det rätt?) och hade fortfarande sin stomme kvar av egna produkter. De spelare som köptes var intressanta och långt ifrån de spelare man ser i dagens City. Men istället köpte araber upp klubben, sparkade tränare hej vilt och köpte in tonvis med nya spelare. Måste för övrigt klaga på alla dessa ägare. Chris Hughton fick sparken mitt i säsongen (för någon månad sedan) efter att ha först fört Newcastle tillbaka till Premier League, spelat upp Newcastle till en helt okej mittenposition (tror de låg elva eller tia) och presterat mot topplag, bl.a. vann man över Chelsea på Stamford Bridge (Carling Cup) och spelade lika mot dom i ligan. Dessutom vann man mot Arsenal på Emirates. Att sparka honom efter en pytteliten svacka (vilket lag har inte en svacka under en säsong?) är det löjligaste beslutet som tagits år 2010 alla kategorier. Samma sak med Fat Sam. Jag ogillar honom, men bara för att ägarna vill se Blackburn spela som Barcelona och placera sig inom top 5 (aaaaaningen för orealistiska mål?) behöver man inte sparka honom. Även han hade gjort ett helt okej jobb i Blackburn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 (redigerad) Tror han dödade sin karriär. Kommer hamna i reservlaget med Santa Cruz och grabbarna tillslut. Han dödade nog inte sin kärriär, samma sak med Balotelli. Juventus lär fortfarande ha koll på Dzeko, får han inte spela a-lags fotboll regelbundet så släpper nog City han tills slut. Balotelli tror jag byter klubb redan i sommar. Adebayor går nog nu i januari, gärna till RMD som behöver en anfallare akut. Dem dödar inte direkt sina kärrier genom att gå till city, men det känns ju som varenda spelare kommer ha spelat i city inom ett par år om dem fortsätter så här. Köper spelare, Han fungerar inte, säljer vidare billigt efter ha hamnat i reservlaget alternativ, bänkad en längre tid. Närmast är nog en kreativ offensiv mittfältare, Kanske Ronaldinho eller Kaka? Skulle nog inte vara omöjligt alls. Även om dem har bra mittfältare, och en helt okej Backlinje. Dem skulle egentligen slutat värva nu, och spelat ihop laget tycker man.. Men det kommer väll antar jag. Hade dem värvat rätt när dem tog över klubben tror jag att dem hade haft en större chans, än i dagsläget faktiskt. Redigerad 4 januari, 2011 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Man får däremot komma ihåg att Manchester City spelat helt okej i år och ligger på en andraplats. Visserligen med två matcher mer spelade än Manchester United och en match mer spelad än Arsenal. Men saker och ting verkar gå bättre än förra säsongen. Interna stridigheter finns det dock gott om, precis som väntat. Det här hände idag och det är inte första gången det hände den här säsongen. Lägg där till Tevez-dramat och man märker att både en och två skruvar är lösa inom laget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Man får däremot komma ihåg att Manchester City spelat helt okej i år och ligger på en andraplats. Visserligen med två matcher mer spelade än Manchester United och en match mer spelad än Arsenal. Men saker och ting verkar gå bättre än förra säsongen. Interna stridigheter finns det dock gott om, precis som väntat. Det här hände idag och det är inte första gången det hände den här säsongen. Lägg där till Tevez-dramat och man märker att både en och två skruvar är lösa inom laget. Javisst har dem spelat helt okej. Jag tror absolut att dem är något att räkna med om dem får spela ihop laget ytligare, och fixar till laget, där dem överflödiga spelare (adebayor) säljs till exempel så det inte blir så mycket bråk. Kan ju tänka mig att det är många bråk som inte kommer upp till Media i den klubben. Skruvarna lösa blir ju för att spelarna blir missnöjda, inte lätt att träna, och var bänkad. Visst, dem får ju ut några jävla summor i lön, så dem borde klara det men.. Det blir ju så ibland, att 2-3 spelare på samma position börjar bråka. För att visa vem som är "Starkast" och bäst. Hade man lyckas sälja Adebayor, Santa cruz och bellamy så skulle klubben ha ett bra anfallspar ändå (Tevez-Balotelli). Men nu värvar man Dzeko också, Och Balotelli är ju inte känd som vara världens snällaste fotbolls spelare heller.. Men vi får se! Jag hoppas det löser sig för dem, och att man får se Adebayor spela igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Javisst har dem spelat helt okej. Jag tror absolut att dem är något att räkna med om dem får spela ihop laget ytligare, och fixar till laget, där dem överflödiga spelare (adebayor) säljs till exempel så det inte blir så mycket bråk. Kan ju tänka mig att det är många bråk som inte kommer upp till Media i den klubben. Skruvarna lösa blir ju för att spelarna blir missnöjda, inte lätt att träna, och var bänkad. Visst, dem får ju ut några jävla summor i lön, så dem borde klara det men.. Det blir ju så ibland, att 2-3 spelare på samma position börjar bråka. För att visa vem som är "Starkast" och bäst. Hade man lyckas sälja Adebayor, Santa cruz och bellamy så skulle klubben ha ett bra anfallspar ändå (Tevez-Balotelli). Men nu värvar man Dzeko också, Och Balotelli är ju inte känd som vara världens snällaste fotbolls spelare heller.. Men vi får se! Jag hoppas det löser sig för dem, och att man får se Adebayor spela igen. lol jag kan fotboll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Javisst har dem spelat helt okej. Jag tror absolut att dem är något att räkna med om dem får spela ihop laget ytligare, och fixar till laget, där dem överflödiga spelare (adebayor) säljs till exempel så det inte blir så mycket bråk. Kan ju tänka mig att det är många bråk som inte kommer upp till Media i den klubben. Skruvarna lösa blir ju för att spelarna blir missnöjda, inte lätt att träna, och var bänkad. Visst, dem får ju ut några jävla summor i lön, så dem borde klara det men.. Det blir ju så ibland, att 2-3 spelare på samma position börjar bråka. För att visa vem som är "Starkast" och bäst. Hade man lyckas sälja Adebayor, Santa cruz och bellamy så skulle klubben ha ett bra anfallspar ändå (Tevez-Balotelli). Men nu värvar man Dzeko också, Och Balotelli är ju inte känd som vara världens snällaste fotbolls spelare heller.. Men vi får se! Jag hoppas det löser sig för dem, och att man får se Adebayor spela igen. Balotelli - Dzeko - Tevez - Adebayor - Santa Cruz Bellamy - Milner Touré - Boateng - Kompany Fuck försvar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Javisst har dem spelat helt okej. Jag tror absolut att dem är något att räkna med om dem får spela ihop laget ytligare, och fixar till laget, där dem överflödiga spelare (adebayor) säljs till exempel så det inte blir så mycket bråk. Kan ju tänka mig att det är många bråk som inte kommer upp till Media i den klubben. Skruvarna lösa blir ju för att spelarna blir missnöjda, inte lätt att träna, och var bänkad. Visst, dem får ju ut några jävla summor i lön, så dem borde klara det men.. Det blir ju så ibland, att 2-3 spelare på samma position börjar bråka. För att visa vem som är "Starkast" och bäst. Hade man lyckas sälja Adebayor, Santa cruz och bellamy så skulle klubben ha ett bra anfallspar ändå (Tevez-Balotelli). Men nu värvar man Dzeko också, Och Balotelli är ju inte känd som vara världens snällaste fotbolls spelare heller.. Men vi får se! Jag hoppas det löser sig för dem, och att man får se Adebayor spela igen. Vet inte riktigt om jag håller med. Det är tränaren som tar ut laget, inte spelarna själva. Händer väl inte allt för ofta att spelarna bli arga på varandra för att de inte får spela. Är ganska säker på att det är andra faktorer som spelar in där, även om de spelar på samma position. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Hahahahh! Har läst igenom gamla inlägg som både jag och andra gjort (mest om Arsenal). Finns en hel del guldkorn Var tvungen att dela in i två inlägg (för många qoutes i ett!). ** Lätt lottning. Det enda hindret är väl Portugal. Danmark ska vi bara ta. Vi alla vet hur det gick... ** Jag börjar mer och mer tro på att detta kommer bli Arsenals år i Premier Leauge. Chelsea har svikit, Man U har svikit, men Arsenal ångar på. Wenger har fått nytt kontrakt (?) och laget börjar se mer och mer sammanspelat ut. Dessutom slår inget annat lag Arsenals passningar och förmåga. Dom spelar otroligt bra. Hoppas dom håller i nu och vinner 4 poäng ifrån... ** Fredrik Ljungberg till West Ham Om detta är sant är det synd. Arsenal förlorar ännu en vinnarskalle och man har redan förlorat Henry. För West Ham är det givetvis en bra värvning om han håller sig skadefri. Lol på mig själv. Ljungberg var både skadedrabbad och mindre bra tiden innan han gick till West Ham. Vinnarskalle var han dock! ** Henry lämnar trots allt Riktigt synd. Aftonbladet Nr.1 Aftonbladet Nr.2 Expressen Daily Mirror ** Jag antar att du inte brukar gå på fotbollsmatcher, för det som du skrev nyss är så jävla pinsamt. Om man kollar vad han qouatde, ja, nog en av de mest pinsamma saker jag någonsin skrivit, alla kategorier. Men jag bjuder på den. Roligt att läsa om sin dumhet så här i efterhand. ** Trippelpost -- Bra att Ola Toivonen gjorde målet Många ansåg att han inte skulle platsa i Malmö. Killen spelar i PSV Eindhoven och länkats samman med storklubbar i Europa. Känns skönt att jag var en av de få som trodde han kunde bli något stort, ända sedan tiden i Degerfors! ** Kram på dig broder! Fan vad skönt, speciellt nu när vi åkte ur CL. Man kan inget annat än att älska Arsenal idag. Glory Man Unitet Man Unitet? ** Har säkert tagits upp förut men - Hur fan kan ni ta något så larvigt som fotboll så ofantligt seriöst? Om du vill att jag ska respektera din åsikt borde du åtminstone kunna stava till den. Hah, min passion är att röka på? Jo, jag vet. Det är det. Jag är helt galen i det. Jag bär T-shirts med cannabis-blad, jag läser rescensioner av olika sorter - hela faderullan. Gud, vad jag älskar att röka på. Det är det enda jag gör. Nejmen, vad är så interessant med fotboll? Är det slagsmålen? Dopningen? De korrupta domarna? Tell me! ** Jag håller med dig totalt. Silvestre är en bra värvning, men även jag har svårt att smälta att han är från United. Sedan har han absolut inte imponerat ännu. Gjorde ju t.o.m självmål idag. Det där är nog det skämmigaste jag någonsin skrivit. Silvestre - BRA VÄRVNING????? ** Att han står tillsammans med Song som inte direkt känns han har "Arsenalklass" gör mig väl itne direkt mycket lugnare. Nu var det här visserligen 08/09 då Song sög, men kul att läsa i efterhand när man har resultatet av hans utveckling! ** Arshavin i Arsenal, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! KO! KAKDSOSKO!!!!111oneo1npja ** HAHAHA! Ååh ,så jävla skönt. Ni ska bara veta hur mycket jag njuter nu. Liverpool är fuckat. Hatade Liverpool.... ** ÖSK FAN DU OCKSÅ? Först FBK, sen Arsenal och nu självaste ÖSK?! Håll till E-tuna du :3 Djingis har samma favoritlag som jag... ** Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH! HAHAHAHHAHAHAHAH! HAHAHAHAHAH ! HAHAHAHAHAHAH! Alltså, vilka jävla straffar. Satt och darrade hela jävla tiden. Hjärtat i 180 blås. Så jävla onödigt att man inte gjorde fler mål på hemmaplan. Men så kommer Totteninin eller vad fan han heter och skjuter över. Så jävla äckligt. ALDRIG MER STRAFFAR, PALLAR FÖR FAN INTE. Efter straffläggningen mot Roma! ** Vad fan händer i Arsenals match? Jag har fått tre sms om att det blivit mål i 120:e minuten? Edit: Nu kom det fjärde, måste vara något jävla fel hos Aftonbladet. Edit igen: Sex sms, och det står 120:e minuten i alla sms. Skedde alla dessa mål under förlängningen? SJU JÄVLA SMS, JAG BLIR RUINERAD! SKA VARENDA JÄVLA SPELARE PÅ PLAN FÅ GÖRA MÅL INNAN MATCHEN ÄR SLUT!? Edit: Vad fan, kom på att det är straffas såklart. Bra att det inte står med i sms:en. Äntligen tog det slut, fjorton fakking sms. Som grädde på moset skickade Aftonblaskan dessutom två sms där slutresultatet stod. Som om de inte fått in tillräckligt med pengar. Det blev alltså 7 - 7 efter straffar, vilket betyder att Arsenal vandrade vidare. Simpa med en klassiker ** Och jag är Arsenal-fan, dock ungefär så passiv man kan vara. Jag önskar att jag var bättre på att följa med i CL/PL, och framförallt se fler matcher, men det har bara inte blivit av. Oh well, får sätta mig in nästa säsong! Axel visar sig hålla på The Gunners! ** [ Well, nu är det så att jag ska börja skriva på en stort och hårt satsande fotbollsblogg alldeles snart. Jag ska naturligtvis skriva om mitt kära Arsenal och jag har inte hunnit publicera mitt första inlägg, men kan göra det här. Ni som är intresserade att läsa kan göra det. Den är skriven ur ett bloggperspektiv bara så ni vet. ] Just nu har vi framför oss två enormt viktiga cupmatcher. CL och FA-cupen är våra enda realistiska chanser till en titel i år och med den titeltorka vi har haft de senaste åren är en titel ett måste för att behålla vissa spelare. RvP (Robin Van Persie) har själv gått ut och sagt att han vill vinna en buckla för att stanna i Arsenal. Han har redan blivit erbjuden ett kontrakt och han är nöjd med det, men han vill kunna veta att han kan vinna någonting med Arsenal för att fortsätta sin karriär här. Ingen kritiserar honom och det gör inte jag heller. Han har varit våran absolut viktigaste spelare i år och skjutit hem en hel del viktiga matcher. Nu måste Wenger se till att vi kan vinna någonting och CL och FA-cupen är det enda som återstår. På onsdag är det då dags att möta Villareal hemma efter 1-1 på El Madrigal i Villareal. Efter Adebayors konsstycke ser det mycket ljust ut men backkrisen har blivit något enormt oroande. På olika sorters Arsenal-bloggar och forum diskuteras det nu friskt hur vi ska sätta upp våran backlinje. Denna säsong har vi verkligen haft väldigt stora problem under hela säsongen, men när vi nu äntligen börjat närma oss en skadefri trupp och är på en arton/nitton lång unbeaten run som det så fint heter på engelska så drabbas vi av detta. Gallas kommer vara borta hela säsongen efter skadan i matchen mot Villareal och i lördags gick även Djorou sönder. Detta gör att vi endast har två fullt friska mittbackar i Touré och Silvestre. Vårat försvar i lördags var riktigt skakigt och trots Silvestres mål gjorde han inget bra intryck på mig eller andra med hans ständigt dåliga backspel. Nu är frågan om man kanske ska sätta in Song som mittback som förra året klarade sig bra där i slutet av säsongen. Men enligt mig är han viktigare på mittfältet. Han har nått sin formtopp och är oerhört bra just nu. Någonting som jag inte skulle trott för ett par månader sedan. Sedan finns möjligheten att flytta in Sagna och ha Eboue som högerback. Det är det alternativet jag skulle ta om jag var i Wengers skor. Sedan har vi Gibbs som ersättare för Clichy som är borta i två veckor till. Han gjorde en minst sagt medioker insats mot Wigan. Hans agerande var stundtals dålig och när han fällde Valencia (tror jag det var) så skulle han fått ett rött kort, men hade tur när han endast fick gult. Jag är dock skeptisk till att Silvestre ska ta den platsen (då han spelat på den positionen förut), så hur dåligt Gibbs ändå skötte sig så har jag hellre kvar honom. Om ni frågar mig är jag otroligt orolig för de bägge matcherna som följer nu. Speciellt när vi är inne i ett skede där det handlar om vinst eller utgång ur turneringen. Jag får hoppas att backfyran klarar av det. Chelsea verkar även dem kommit igång ordentligt efter deras 3-1 vinst på Anfield i CL-kvarten. De ledde även med 4-0 mot Bolton, men tappade till 4-3, men ser trots det enormt starka ut för tillfället. Det blir en mycket intressant match att följa på lördag. Jag är pessimist av mig och är rädd att vi kommer förlora. Däremot tror jag vi klarar av Villareal på onsdag och går till semifinal i CL där vi förhoppningsvis får möta Porto. Det som oroar mest nu är som sagt backfyran som är helt omkomponerad. Jag får hålla tummarna och se hur långt vi kan gå! Mitt första inlägg på den blogg som snart skulle växa sig till en av Sveriges största sportbloggar, haha! ** HAHAHAHAH LIVERPOOL! HAHAHAHAHA! Kicken hahaha. Kicken som att jag skulle bry mig om det där jag tar inte ens illa upp av detta? Tycker Liverpool gjorde en starkt insats och är ganska stolt över Liverpool att det lyckades göra en jämn match och bra. Jag är inte arg eller ledsen över Liverpool är bara glad och stolt över grabbarna att de lyckades skapa så många mål och nästan vinna matchen. Haahaha! ** VILKEN JÄVLA MATCH, VILKEN JÄVLA MATCH, VILKEN JÄVLA MATCH, JAG ÄR HELT SLUT. ARSHAVIN FYRA MÅL, FYRA JÄVLA MÅL, HUR FAN GÖR MAN FYRA MÅL PÅ ANFIELD. OCH SÅ KOMMER TORRES. OCH. 4-4. VILKET JASp laåpkds aspoåkd opaskd Lol. Arshavin fyra mål på Anfield. ** Força Barça! Fyfan vad lama United var. Van der Sar var felplacerad på första målet, orkade inte sträcka upp armarna på andra. Ferdinand och Vidic var båda helt borta på andra målet. Anderson och Tevez kan inte jobba bra defensivt. Giggs gjorde inget förutom att missa en frispark. Scholes var sjukt övertänd. Rooney löpte offside bara. Park löpte hela tiden men ingenstans. Ronaldo visar att han är klasser sämre än Messi och inte är någon stor spelare. Stora spelare kliver fram i sådana här matcher, som Messi och Xavi gjorde idag, som Gerrard gjorde, som Lampard aldrig gör. Varför hade United inte med Berbatov från början? Han känns som en mer naturlig målskytt en Rooney och Ronaldo. Som Eto'o för Barça. <3 Barça, <3 Xavi, <3 Messi, <3 Iniesta, <3 Puyol, <3 Eto'o. Trodde du höll på Ajax??????????? ** Jäklar, först tänkte jag Det där ser ut som ett tvspel.. Det är ett tvspel! eller nej det är det inte.. eller jo! eller nej. Ferkurz efter att ha sett den här videon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Trodde du höll på Ajax??????????? Yes, är du en sån där jobbig jävel som säger att man bara får hålla på ett lag? Huh? HUH? HUH?! Har tre lag, Ajax, Barcelona och Norwich. Upptäckte alla ungefär samtidigt från sportsändningar som liten. TV4 visade Engelska Division 1, då började jag hålla på Norwich (kommer ihåg att en av de första matcherna jag såg var när de besegrade Coventry, där Magnus Hedman stod i mål. Pappa sa att Hedman var dålig. Jag höll med, och Norwich vann), sen såg jag Ajax besegra ADO Den Haag (tror jag det var) med typ 6-1 eller liknande och Rafael van der Vaart gjorde hattrick. Då börja jag hålla på dem också. Från Ajax är sen steget till Barcelona särskilt långt. Sen har jag kvar gamla GOAL-tidningar, i en finns en artikel om van der Vaart som jag antar byggde på mitt Ajax-hållande, sen en annan om kaoset i Barcelona (när Rexach var tränare och Gaspart president). Tror jag började gilla dom ännu mer efter det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 (redigerad) Yes, är du en sån där jobbig jävel som säger att man bara får hålla på ett lag? Huh? HUH? HUH?! Jag tycker att det är okej att heja på mer än ett lag, men oftast har man ju bara ett enda lag som verkligen är nummer ett i ens hjärta. När jag var i din ålder (Ungefär) hade man ett lag i varje division och sport som man hejade på i princip. Jag har helt gått ifrån mer eller mindre andra lag, även om man hoppas att det fortfarande ska gå bra för en del av lagen man höll på förr i tiden. Jag sympatiserar fortfarande med Lazio till exempel och blir glad när det går bra för dem, men jag kan inte säga att jag följer laget eller ens hejar på dem, inte på samma sätt som Arsenal i alla fall. Edit: Att Lazio inte spelat CL på länge och därför inte stött på Arsenal har väl gjort det lätt för mig att fortsätta sympatisera med dem. Skulle Arsenal och Lazio någon gång mötas så kommer jag däremot släppa alla sympatier för Lazio under den matchen och vara 100% Arsenal i hjärtat. Precis som vanligt. Redigerad 5 januari, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Yes, är du en sån där jobbig jävel som säger att man bara får hålla på ett lag? Huh? HUH? HUH?! Har tre lag, Ajax, Barcelona och Norwich. Upptäckte alla ungefär samtidigt från sportsändningar som liten. TV4 visade Engelska Division 1, då började jag hålla på Norwich (kommer ihåg att en av de första matcherna jag såg var när de besegrade Coventry, där Magnus Hedman stod i mål. Pappa sa att Hedman var dålig. Jag höll med, och Norwich vann), sen såg jag Ajax besegra ADO Den Haag (tror jag det var) med typ 6-1 eller liknande och Rafael van der Vaart gjorde hattrick. Då börja jag hålla på dem också. Från Ajax är sen steget till Barcelona särskilt långt. Sen har jag kvar gamla GOAL-tidningar, i en finns en artikel om van der Vaart som jag antar byggde på mitt Ajax-hållande, sen en annan om kaoset i Barcelona (när Rexach var tränare och Gaspart president). Tror jag började gilla dom ännu mer efter det. Ja :/ Man får göra det när man är liten, men inte när man växer in i vuxen ålder Sympatisera är helt okej, men inte vara aktiv supporter till laget i fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Inom ett land är det självklart att man bara håller på ett lag, men jag tycker det är okej att ha ett par olika favoriter i olika länder, särskilt när till exempel Ajax och Barcelona är så nära besläktade. Vad ska man göra, bestämma sig för "nej, nu gillar jag inte dem längre"? Självklart byter man inte lag heller. Man kan nästan dra en parallell, vissa har en bästa vän likadant som vissa håller på bara ett lag, medan andra istället har flera goda vänner och håller på ett par lag. Men tycker egentligen det är rätt lamt att sitta och dra linjer för hur man ska vara som supporter. Låt folk följa fotboll på det sätt de vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts