Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Rätt spännande hur det går för Ajax nu. Formen från förra säsongen höll inte i sig, men sedan de Boer tog över har det bara blivit vinster.

Flera spännande talanger har debuterat i år. Roly Bonevacia, Florian Jozefzoon, Aras Özbiliz, Marvin Zeegelaar och Lorenzo Ebecilio. Sen blev 17-åringen Jody Lukoki uttagen i truppen till derbyt mot Feyenoord, men matchen ställdes in.

Roly Bonevacia

18-årig innermittfältare. Fick starta mot Vitesse och assisterade till ett mål och imponerade mycket på mig i den matchen. Spelade väldigt lugnt trots att det var hans debut. Visade jävlar anamma också när han tryckte sig fram mellan två backar och passade fram till ett mål. Klev tyvärr av skadad senare.

Florian Jozefzoon

19-åring som hoppade in i halvtid i samma match mot Vitesse. Direkt efter avspark fick han bollen och dribblade förbi folk på högerkanten och slog ett inlägg som Siem de Jong stötte in i mål. Resten av matchen lekte han med backarna, riktigt bra dribbler. Kantspelare, bäst på högerkanten men gick senare över på vänsterkanten.

Aras Özbiliz

Vänsterytter som har spelat två matcher och varit med i truppen i flest av de här spelarna. Har dock inte utmärkt sig lika tydligt som Bonevacia och Jozefzoon. Men Urby Emanuelson kommer lämna efter säsongen, kanske han blir startspelare?

Marvin Zeegelaar

Özbiliz konkurrent om vänsterytterplatsen. Explosiv och modig. Tror dock att de Boer föredrar Özbiliz.

Lorenzo Ebecilio

Kantspelare som debuterade senast av spelarna, och har spelat mot både Vitesse (andra mötet mot dem) och AZ. Riktigt spännande, bra teknik och kan spela på båda kanterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt spännande hur det går för Ajax nu. Formen från förra säsongen höll inte i sig, men sedan de Boer tog över har det bara blivit vinster.

Flera spännande talanger har debuterat i år. Roly Bonevacia, Florian Jozefzoon, Aras Özbiliz, Marvin Zeegelaar och Lorenzo Ebecilio. Sen blev 17-åringen Jody Lukoki uttagen i truppen till derbyt mot Feyenoord, men matchen ställdes in.

Roly Bonevacia

18-årig innermittfältare. Fick starta mot Vitesse och assisterade till ett mål och imponerade mycket på mig i den matchen. Spelade väldigt lugnt trots att det var hans debut. Visade jävlar anamma också när han tryckte sig fram mellan två backar och passade fram till ett mål. Klev tyvärr av skadad senare.

Florian Jozefzoon

19-åring som hoppade in i halvtid i samma match mot Vitesse. Direkt efter avspark fick han bollen och dribblade förbi folk på högerkanten och slog ett inlägg som Siem de Jong stötte in i mål. Resten av matchen lekte han med backarna, riktigt bra dribbler. Kantspelare, bäst på högerkanten men gick senare över på vänsterkanten.

Aras Özbiliz

Vänsterytter som har spelat två matcher och varit med i truppen i flest av de här spelarna. Har dock inte utmärkt sig lika tydligt som Bonevacia och Jozefzoon. Men Urby Emanuelson kommer lämna efter säsongen, kanske han blir startspelare?

Marvin Zeegelaar

Özbiliz konkurrent om vänsterytterplatsen. Explosiv och modig. Tror dock att de Boer föredrar Özbiliz.

Lorenzo Ebecilio

Kantspelare som debuterade senast av spelarna, och har spelat mot både Vitesse (andra mötet mot dem) och AZ. Riktigt spännande, bra teknik och kan spela på båda kanterna.

Vad tycker du om Christian Eriksen? Kommer han bli något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker du om Christian Eriksen? Kommer han bli något?

Definitivt. När han fick spela i VM spelade han bra, och har bara blivit bättre och bättre i Ajax. I början av säsongen fick han spela bland annat som högerytter för Suárez var avstängd och han har fått göra det igen nu när Suárez återigen är avstängd. Är definitivt bäst som mittfältare, men gör inte bort sig i anfallet heller. Han har gjort två mål hittills i år, på tolv matcher. Han är ordinarie nu, i alla fall när Suárez är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONG!!!!!!! VILKEN GRABB! VILKEN KILLE!

FABREGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS!!!!!!!!!!!!!!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

·$31є Ҳ ο т ι c , ·$1'-' säger:

Vad?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

FABREGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

ASFASFSADFSADFDFADSFDFSDFADSFGQARHGRBAE

Uddin. säger:

Fabregas.

Är inget mot Theo Walcott.

Det var Walcott som spelade fram.

Uddin. säger:

Självklart.

NU GJORDE WALCOTT MÅL!

FRAMSPELAD AV FABREGAS

ASHGASIJHGAIJGas

JAG DÖR!

AHFASIJGA

:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Virgin Trains är det bästa tågbolaget här. Snabbast, bäst och trevligast. Det är ett hett tips om du ska åka långt (Birmingham eller längre). Själv gjorde jag en gång misstaget att ta det billigare alternativet och jag kan berätta för dig att det var ett helvete. Åkte från en stad några kilometer utanför Birmingham och det tog cirka tre och en halv timma för en tågresa som annars går på runt två timmar. Tåget stannade ju vid varenda jäkla hållplats som fanns. Virgin Trains är ett snabbtåg (heter det så?) som endast stannar vid ett fåtal stationer.

Har glömt och tacka dig Kicken, din information har vart till hjälp i vårt än så länge löst planerade resa, men nu vet vi lite mer om tågen till Wigan iaf, tackar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaaaa!

Arsenal fick en hörna och jag vann 140 spänn! Tack tack!

KLOCKREN HANDS OCH ALDRIG FÅR VI STRAFF!!! Ända sedan den där gången Eduardo filmade för 15 år sedan har domarna vägrat döma straff så vida ingen har blivit mördad i straffområdet.

Avgå alla!

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyss tillbakakommen från Birmingham. Sjukaste stämningen jag någonsin vart med om. Sjöng non-stop i en och en halv timma före match och nästan non-stop under matchen. Sjukt bra! Arsenal har utan tvekan en av de bästa bortaklackarna i ligan (baserar jag inte enbart på den här matchen så klart).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyss tillbakakommen från Birmingham. Sjukaste stämningen jag någonsin vart med om. Sjöng non-stop i en och en halv timma före match och nästan non-stop under matchen. Sjukt bra! Arsenal har utan tvekan en av de bästa bortaklackarna i ligan (baserar jag inte enbart på den här matchen så klart).

Både jag och kommentatorn på TV'n kommenterade just detta! Ni drog igång med Nasri-sången rätt ordentligt efter hans mål! :)

Surt att spela 2-2 förra matchen. Speciellt när United hade spelat lika i sin tidigare match. Denna spelades mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Både jag och kommentatorn på TV'n kommenterade just detta! Ni drog igång med Nasri-sången rätt ordentligt efter hans mål! :)

Surt att spela 2-2 förra matchen. Speciellt när United hade spelat lika i sin tidigare match. Denna spelades mycket bättre.

Ooh, vi sjöng så högt vi bara kunde nästan non-stop hela matchen! Fick massa SMS om att vi hördes som bara den på tv. Men ja, vi blev extremt glada vid 2-0! LET'S GO FUCKING MENTAL, LET'S GO FUCKING MENTAL! JUMP UP IF YOU'RE TWO NIL UP! JUMP UP IF YOU'RE TWO NIL UP! NA NA NA NA NA SAMIR NASRI!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor