Frusciante Skrivet 8 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2010 Är du Ajax-supporter? Mhm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 8 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2010 Det är lite jobbigt. Nu får man gå och våndas fram till premiären istället för att längta. :{ Sedan kan man ju undra lite över vad förbundet sysslar med. De gnäller om dåliga publiksiffror och dylikt, för att lösa det sätter de 2 matcher som med all säkerhet drar mycket publik (derby och premiär) i 1. Var finns logiken i det? Sen är jag rädd för att AIK kan förlora en hel del pengar i att många ser derbyt som vår "hemmapremiär" vilket leder till mindre folk på AIKs officiella hemmapremiär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2010 Jeesch, tråkig första halvlek. Härlig andra halvlek. Underbart att Walcott fick näta, kul att Nasris målform håller i sig. Nåväl, med det avklarat så är det äntligen dags att blicka framåt mot nästa PL-omgång. Dra åt fan vilka två härliga matcher vi har att se fram emot. Spurs - Chelsea och United - Arsenal! Upp till bevis för oss nu, om vi ska få behålla top of the league och om vi är kapabla till att äntligen få lite fina resultat mot topplagen! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 (redigerad) The invariable mark of a dream is to see it come true. - Ralph Waldo Emerson. Dreams. What are they exactly? I've had so many dreams during my lifetime that I've forgotten most of them. But I know I've wanted every single one of them to come true. The bitter reality is that most of them don't. Some do, but most of them don't. The truth is, I'm not the type of a person who pushes for a dream to come true. In the end, it's not up to you. It's destiny. And it doesn't matter how much you push for it because you can do nothing else than just wait, wait and wait. Sometimes even I have a hard time believing in myself. What is a dream? How do you keep a dream? And what do you do when you actually have a dream you want to come true? Do you keep it to yourself? Do you tell the people you trust? Or do you have the guts to tell everyone and face the reality? I understand there's many of you who don't have a clue what I'm talking about, but don't worry, you will. The things we dream about changes all the time. When we all were little kids, most of our dreams consisted of colorful creatures jumping up and down alongside a sunny beach. When we became teenagers, our dreams changed once again. Suddenly we had let go of the sunny beaches and all we could think about instead were cars, girls and parties. And then we grew up to become grown men - or what we at least thought was grown men - and the dreams changed reality once again. No more silly dreams about Carmen Electra, a flashy Mercedes or the life as a rich businessman. But no matter what, no matter where and no matter how, there will always be one thing you have always and will always dream about. It's the thing you love the most in the whole world. For some, it's your favourite band, for others, it's your girlfriend. For me, it's Arsenal. Ever since I was little I've loved Arsenal. It started with a game - it turned into an addiction. Love is hard to put in words, but I'll always remember the day I fell in love at first sight. For me, Arsenal represented everything I loved at that time. Magic, passion, beauty. I was just a little boy, but I knew what love felt like, and I knew that from that day on I was Arsenal 'til I die. The dreams about Arsenal have been fantastic, beautiful, unforgettable, emotionally painful, amazing, inspiring and just ... everything. I've dreamed about Henry lifting the Champions League-title. I've dreamed of van Persie scoring a hat-trick against Manchester United. I've dreamed of Nasri scoring the last penalty in a cup final. I've dreamed about Fabregas staying in Arsenal for the rest of his career. I've dreamed about the last league game of the season, seeing the players go down on their knees, seeing the tears in their eyes and seeing the fans go wild. I've seen it, I've seen it all. And believe me, I've never wanted to wake up from those dreams. I've wanted to stay, forever, feeling the joy, happiness and goose bumps all over and over again. They say we dream to keep ourselves happy, beacuse in reality, dreams never really come true, right? It's just fantasy. It's just a dream world based on nothing what reality is like. But I don't care. I don't really care. I want to dream. I want to see van Persie go down on his knees, kissing the badge and screaming out his joy. I want to see Fabregas creating magic with his feet. I want to see Nasri scoring the last goal of the game, bringing home a trophy to north London. I want to see it, I want to see it all. Tomorrow we face Manchester United - at Old Trafford. The times have changed. The rivalry is not what it once was, but the passion is still there. And I promise you, I've been dreaming about this game for a long time. I've gone down sliding on my knees in my own kitchen, pretending that I'm Nasri and that I've just scored the game-winning goal in front of 76 000 Manchester United-supporters. In the end I don't care how we win, as long as we win. But I love painting up pictures like that in my mind. And it's not the first time I've been sliding in my kitchen, thinking I'm an Arsenal player. In the end, we're all like that when it comes to Arsenal. We're all of the same red and white blood. I understand if you've not understood me at all. I accept that some of you may think I'm stupid, crazy or whatever. And I really do know that some of you may dislike this piece of text. But you know, no matter how silly this all sounds like, I don't care. Because this is the way I feel, this is the way I love Arsenal, this is the way I feel for the club in my heart. We like this team in different ways, but the one thing we all have in common is that we love this club, and you know why? It's because we're Arsenal, it's because we're all Arsenal. Hope is a waking dream. - Aristoteles. http://www.youtube.com/watch?v=2jAiFyWQjmg 13 12 2010 Redigerad 12 december, 2010 av kicken 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 The invariable mark of a dream is to see it come true. - Ralph Waldo Emerson. Underbara ord, vem är det som skrivit den där krönikan? Texten påminner lite om din svenska, men det är väl inte du va? ---- Sömnig jävla match mellan Wolves och Birmingham. Nu börjar snart matchen som man gått och väntat på hela helgen, förutom Arsenals match såklart. Jag vet inte riktigt hur jag ska känna inför Spurs - Chelsea, jag vill egentligen se båda lagen krossade men det är ju rätt svårt. Så ett likaresultat kanske kan vara godkänt? Om något av lagen måste vinna så får jag, trots att det tar emot något otroligt, säga att det bästa vore om Spurs vann. Då Chelsea är närmast att hota oss i tabelltoppen utav de två. Samtidigt som jag inte vill unna Spurs mer lycka, de har fått så de räcker för hela 2010-talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Underbara ord, vem är det som skrivit den där krönikan? Texten påminner lite om din svenska, men det är väl inte du va? ---- Sömnig jävla match mellan Wolves och Birmingham. Nu börjar snart matchen som man gått och väntat på hela helgen, förutom Arsenals match såklart. Jag vet inte riktigt hur jag ska känna inför Spurs - Chelsea, jag vill egentligen se båda lagen krossade men det är ju rätt svårt. Så ett likaresultat kanske kan vara godkänt? Om något av lagen måste vinna så får jag, trots att det tar emot något otroligt, säga att det bästa vore om Spurs vann. Då Chelsea är närmast att hota oss i tabelltoppen utav de två. Samtidigt som jag inte vill unna Spurs mer lycka, de har fått så de räcker för hela 2010-talet. Det är jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Det är jag. Oj fan, hade man kunnat ge två AP på ett inlägg så hade du fått ett till av mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Knappt tre timmar kvar till avspark och jag börjar bli rejält nervös. Jag kan inte sitta still framför datorn ens, jag städade just hela rummet, vilket säger en hel del då jag hatar att städa. Jag tänkte gå ut och ta en promenad nu, för att försöka lugna nerverna. Om det inte lyckas så får jag väl spela COD fram till avspark, då får man åtminstone döda folk och det lugnar ju nerverna en aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Bettade x2 mellan ManU - Arsenal så nu kommer Arsenal förlora. hihi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Jag drar till Gunners Pub, nu, snart. OKEJ. BÄRA ELLER BRISTA RÅ. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Bettade x2 mellan ManU - Arsenal så nu kommer Arsenal förlora. hihi. Betta 1x istället, snälla. (A) Jag drar till Gunners Pub, nu, snart. OKEJ. BÄRA ELLER BRISTA RÅ. Sluta suktas!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Told ya! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Bögfittjävlahoräckliga United Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2010 Fy fan, barca direkt. Helt jävla otroligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2010 Fy fan, barca direkt. Helt jävla otroligt! Ja det vart ju inte det lättaste för er del. Hela lottningen: Roma - Sjaktar Donetsk Milan - Tottenham Valencia - Schalke Inter - Bayern München Lyon - Real Madrid Arsenal - Barcelona Marseille - Manchester United FC Köpenhamn - Chelsea Marseille är väl kanske inte det roligaste laget att möta, men det är ett lag som vi ska och jag tror vi kommer ta, men ska inte underskatta dom Franska lagen, se hur det gick för Madrid senast och nu ställs dom mot samma lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2010 Haha! Källstöm mot Ronaldo ska bli skoj att se. Likaså Chelsea mot Köpenhamn. Även om jag tycker att Chelsea är Englands i särklass bästa lag just nu, så tror jag att Köpenhamn har en chans på dem. Vi får se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2010 (redigerad) Riddez - Toivio - Agbossoumondes - Ceesay nästa år kanske? Får vi hoppas på. Bara hört gott om Agbossoumondes! edit: btw, Djurgården är bäst!! Redigerad 17 december, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2010 edit: btw, Djurgården är bäst!! Det där får de rätta till illa kvickt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 17 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2010 (redigerad) Haha! Källstöm mot Ronaldo ska bli skoj att se. Likaså Chelsea mot Köpenhamn. Även om jag tycker att Chelsea är Englands i särklass bästa lag just nu, så tror jag att Köpenhamn har en chans på dem. Vi får se. Har du sett någon av Chelsea's senaste matcher? Chelsea är i en formsvacka, så englands i särklass bästa lag just nu är dem absolut inte, det är nog Arsenal/Man united. Hittar Chelsea tillbaka till sin form så är dem svårslagna, men just nu så är dem absolut inte var dem brukar vara. Senaste matchen dem vann var emot Zilina, vilka dem även ska vinna emot. Och den var 23 nov, så deras form är just nu är åt helvete. Men det är ändå inte nästa vecka kvartsfinalerna börjar så jag skulle nog säga att Chelsea vinner ändå. Redigerad 17 december, 2010 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2010 Har du sett någon av Chelsea's senaste matcher? Chelsea är i en formsvacka, så englands i särklass bästa lag just nu är dem absolut inte, det är nog Arsenal/Man united. Hittar Chelsea tillbaka till sin form så är dem svårslagna, men just nu så är dem absolut inte var dem brukar vara. Jo, just nu är de inte det Chelsea som de brukar vara, men precis som du säger, när de väl kommer tillbaka så kommer de tillbaka med råge! Det är bara för mig och alla andra Chelsea fans att hålla tummarna på att de kommer ur sin svacka innan Köpenhamn-matchen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts